Annie lööf kunde ju inte förklara hur man ska lösa flyktingfrågan och integrationen, jag hade lätt kunna ersätta henne om man bara behöver säga vi måste förbättra integrationen.
En ny per 200 personer..hur många ggr har hon sagt det nu?
Fast jag är SD väljare trodde jag faktist det var fler än 200 per asylinvandrare typ 1 på 2000!
Annie Lööf såg skärrad ut, Jimmie på gränsen för aggressiv men storstryk för Annie.
Varför mörkar Lööf hur många som fick uppehållstillstånd till Sverige?
Hon pratade om 44 000 personer när vi i själva verket gav 110 000 uppehållstillstånd 2014.
Det är väl det totala antalet som är väsentligt och inte att, ja men, 40 000 var flyktingar och vi pratar inte om anhöriginvandring.
På frågan: vad ska hända med alla som är på väg genom europa idag? Vill man ju att han ska svara med att just de människorna kommer falla mellan politikförändringens fingrar och förmodligen få det svårt. Vilket är en hård, ärlig och rätt förklaring, men på intet vis omoralisk. Den nödvändiga politiska förändringen inom migrations- och asylpolitiken är ett måste för att nå jämviktsnyttan i samhället som blivit mer och mer förskjuten, under lång tid, sedan 70-talet.
Jimmie Åkesson borde tala ur skägget. Jag stöder SD, men det är för stort fokus på att hjälpa i närområdena. Visst ska vi hjälpa, men det är inget fel i att prioritera svenskarna först. Med detta menar jag såväl infödda som de som kommit hit från andra länder. Att ta in fler är dock vanskligt, vilket alla vet men ingen vill erkänna.
Vad gäller Annie Lööf ... suck. Trovärdighet noll. Hon har ju suttit vid makten i åtta år. Detta toppat med att hon är världsmästare i floskelbingo, bor i en hyfsat vit enklav samt tjänar oförskämt mycket och därför inte privat behöver oroa sig för att ekonomin ska gå i hop gör att hon inte har direkt bra förutsättningar för att bli tagen på allvar. Och detta med att var tredje som kommer hit är läkare, vad är det? Har inte Tino Sanandaji slagit hål på den myten hundra gånger vid det här laget?
Jag vill också ställa en generell fråga: Varför ska vi överhuvudtaget fylla på med mer folk? Hur fungerade Sverige fram till cirkus 1990?
Tråkigt debatt. Men visst det är svårt att svara på frågan om hur vi ska lösa integrationen.
Svaret är väl egentligen att vi först måste lägga flyktingmottagandet/anhöriginvandringen på en rimlig nivå. Sen kan vi börja kolla på hur vi återigen ska vi en "vi"-känsla i Sverige.
Att ge dem mer resurser nu kommer bara att locka fler att försöka smuggla in sig i Sverige.
En något mer aggressiv Åkesson. Ändå blir det bestående intrycket att de helt talar förbi varandra.
Ja och delvis är det SVTs fel. Istället för att ställa båda mot väggen ställer hon bara kritiska frågor till SD. Iofs vinner SD på det MEN SVT borde väl i alla fall försöka vara politiskt opartiska??