Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-02, 21:10
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag tyckte inte alls att det var ett snyftreportage. Knappast så att grabbarna framställdes som änglar, det framgick t ex att de tagit sig in i landet illegalt, beter sig jobbigt i förhållande till myndigheter och andra, att de slogs, knarkade, stal och sålde droger, etc. Likaså pratade man ju om att systemet har stora fel; att man varken kan ta hand om eller skicka tillbaka folk.
Men det är klart, här på Flashback ser man ju gärna ondskefull "massinvandringspropaganda" i alla artiklar och reportage som inte kommer från heliga, ofelbara källor såsom Avpixlat, Fria Tider, etc.
Citera
2015-09-02, 21:12
Medlem
Erikons avatar
Något är spontant fel när "gatubarnen" har smartphones, plattor, guldsmycken, och dyra kläder på sig. De har råd med tunnelbana och kryssning.
Citera
2015-09-02, 21:13
Medlem
LaScalas avatar
Nu har jag lagt in en fråga i chatten
Undrar om ni fattar vilken?
Citera
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nej gå inte i chatten, ni kan få hjärtattacker på löpande band. Det började bra från en som inte fattat nånting:

Rörd:
Hej hur kan man bli involverad och hjälpa de här barnen?

jag ser dock fram emot att de lyfter det här landet...

Jag sitter och skrattar för fullt, det är humor som pågår i den där chatten
Kramarna är ju helt förvridna i huvudet.

Citat:
Clelia :
Det här är ju kriminella unga män och de flyr inte från krig. Varför ska de vara i Sverige?

Anna-Klara Bankel:
Hej, din fråga känns svår för mig att svara på vi försöker visa deras motiv, att de flytt från eländ eoch fattigdom och hoppas på att få gå i skolan och arbeta.

de har alltså flytt elände och fattigdom till mer elände och fattigdom.
Och mer snyftpropaganda nu på Aktuellt, det är sååååå synd om dessa Daeshsupportrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag tyckte inte alls att det var ett snyftreportage. Knappast så att grabbarna framställdes som änglar, det framgick t ex att de tagit sig in i landet illegalt, beter sig jobbigt i förhållande till myndigheter och andra, att de slogs, knarkade, stal och sålde droger, etc. Likaså pratade man ju om att systemet har stora fel; att man varken kan ta hand om eller skicka tillbaka folk.
Men det är klart, här på Flashback ser man ju gärna ondskefull "massinvandringspropaganda" i alla artiklar och reportage som inte kommer från heliga, ofelbara källor såsom Avpixlat, Fria Tider, etc.

Men snälla. Det var rent BEDRÖVLIG journalistik. Var fanns frågorna till våra EU-politikerna t ex? En naiv brud går runt och pratar med ungdomar som från barnsben lärt sig att snacka skit när det behövs. Ingen resultat av programmet förutom att försöka uppröra folk i stugorna. På fel sätt.
Citera
2015-09-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Reportaget är ganska talande. Nu finns det väl inte ens en förvirrad vilsen själ som tror på uttrycket "*...barn..." (Såvida inte man inte är en PK-person eller en kvinna i 40-65-års-åldern)

Nja, så vuxen var de ju inte att de bara tjata om att de skulle ha hjälp och denna hjälp de ville ha var uppehållstillstånd men åt det andra hållet verka de inte heller fatta att de inte kunde leva på gatan och sälja droger. De ville ha jobb men jobb finns inte åt de, knappt åt en annan 20 åring eller ungdom. De måste ha utbildning, skola, boende och sånt verka inte finnas på deras karta.
Ursäkta ordvalet men detta är inte Colombia eller deras land.
Citera
2015-09-02, 21:15
Medlem
Det som verkligen framgick är att ingen av dessa gatubarn förstår det Europeiska systemet, att i stort sett inget land norr om Tyskland någonsin kommer anställa dem.
Att de inte förstår att den hjälp Sverige kan ge är ett fosterhem+utbildning samt Id-handllingar och det leder i slutändan till ett liv. Utan ett personnummer har man inget liv i Sverige.

Dessa ungdomar är räddningslöst förlorade och kommer aldrig kunna skapa sig en framtid i Sverige, det framgick av varenda intervju.

Och därför var reportaget bra för det lyfter fram vad vi står inför. Dessa kan endast hjälpas på hemmaplan, om inte Marocko vill att Europa hjälper dem kan ingen heller hjälpa dom.
Dom tänker helt enkelt inte västerländskt och har inte samma sorts moralkoder som finns i Väst, och därför är kulturkrockarna så stora att ingenting kan överbrygga dom.
Sverige kommer aldrig kunna hjälpa dessa människor och dessa människor har i vårt system ingenting som de kan erbjuda oss i form av jobb. De kommer aldrig kunna komma in i vårt system eftersom de överhuvudtaget inte förstår hur vi tänker i Norra Europa.

För att inte problemet ska eskalera i 20 år framåt, direkt utvisning för vartenda gatubarn.
Citera
2015-09-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nu har jag lagt in en fråga i chatten
Undrar om ni fattar vilken?

Citat:
Rörd:
Hej hur kan man bli involverad och hjälpa de här barnen?

tag kontakt med socc, eller sök upp barnen.
Citera
2015-09-02, 21:18
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Jag sitter och skrattar för fullt, det är humor som pågår i den där chatten
Kramarna är ju helt förvridna i huvudet.

de har alltså flytt elände och fattigdom till mer elände och fattigdom.
Och mer snyftpropaganda nu på Aktuellt, det är sååååå synd om dessa Daeshsupportrar.

Ja, det är värre än vanligt. Jag skrev att jag och min väninna virkar rosa nallar till barn och undrade om vi kunde gå med dom till mosken?
Jag tyckte det var på samma nivå som övriga inlägg men det togs ändå bort.
Citera
2015-09-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Något är spontant fel när "gatubarnen" har smartphones, plattor, guldsmycken, och dyra kläder på sig. De har råd med tunnelbana och kryssning.

Hört talas om Planka ?
Citera
2015-09-02, 21:20
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja, lagen måste ändras. Som polisen sa att de körde de till socc och de kunde vända i dörren om de ville.

Avvisa dem till Marocco etc. = de är tillbaka inom en månad med ny id. Det finns inga gränser numera .... Det enda som hjälper är DNA + fingeravtryck. (som sparas). De säger ju själva att de instinktivt ljuger om sina id.
Citera
2015-09-02, 21:23
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
De är kriminella och livnär sig på att råna, stjäla och sälja droger. Inte ett dugg synd om dessa parasiter som bara förstör för vanligt folk.

Reportern såg ut som att hon ville ta hem Samir och försökte hela tiden tycka synd om de stackars "pojkarna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in