Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Hur var det med fibern i vatchareeyafallet? På vilket sätt var det indirekt bevis som kan jämföras med lisafallet?
Nu förstår jag vad du menar, blev helt förvirrad först av hur du kunde tro att jag syftade på Vatchareeyafallet. Det är otydligt skrivet av mig, även om jag iofs tycker att du läser dåligt ikväll också (Det var tredje feltolkningen)
Citat:
En sån enkel sak som om fibrer med stor likhet till fibrer från klädseln i MGM:s bil på kroppen blir en länk i en beviskedja som gör det alltmer osannolikt att "otur och tillfälligheter" kan ha orsakat det.
Notera "om" och "MGM". Jag syftar på alltså på ett hypotetiskt bevis som med någorlunda god sannolikhet kopplar ihop offrets kropp med den misstänktes bil. Något sånt fanns väl inte i Boden? Däremot minns jag nu (jag har inte FUP kvar) att det fanns fibrer på kroppen som det diskuterades om ifall de kunde komma från GM:s försvunna ryggsäck, en jutesäck för ris eller nån annan vara, ett rep eller något helt annat.
Nu tvivlar jag inte på att sån bevisning inte kommer att duga åt foreigner, Fagro, Nopomil och den övriga alternativteoretiska eliten i tråden. Om en sån beviskedja kommer att övertyga dig ska bli spännande att se. Att den kommer att övertyga rätten om det inte finns för stora frågetecken runt DNA-bevisningen och den yngre broderns göranden och låtanden är jag däremot ganska säker på.
Om det däremot bara skulle finnas DNA på ett par tillhörigheter men inte kroppen, iakttagelser av brödernas bil i hög fart på vägen strax efter 18.30 och brist på alibi för MGM - ja då ser det naturligtvis svårare ut och då får jag erkänna att åtalet är tunnare än jag trott.