2015-09-01, 13:04
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Ju mer jag har läst idag desto mer verkar det som att det är RM som har tappat bollen i DDG cirkusen. Om det sen beror på att jag enbart läst engelska medier eller om det är där sanningen ligger är jag osäker på men att någon har gjort bort sig är väldigt väldigt klart och det är en bedrövlig sits för alla inblandade.

Så har jag också förstått det. United har slutfört sin del av transfern, i tid (och i rätt filformat) Men Real har aldrig skickat in några papper till La Liga för att registrera spelaren. Antingen medvetet eller av misstag.

Citat:
Sky Sports understands La Liga are still to see any paperwork for David de Gea's proposed transfer from Manchester United to Real Madrid.

It was initially reported the deal had stalled after documents were received late - 28 minutes after the Spanish transfer deadline at midnight on Monday - only for Sky Sports to then learn that the Spanish league's governing body had not received anything from Real confirming De Gea had been added to their squad.

Both Real and United are set to appeal to FIFA in an attempt to push the deal through - but La Liga say they would be unlikely to back Real in their appeal which would therefore almost certainly fail.

Citat:
United have told Sky Sports News HQ they signed and sent all relevant documentation on time and that they have the evidence to prove it. They are also insistent Real have admitted they were at fault.

http://www.skysports.com/football/news/11065/9974553/david-de-geas-move-to-real-madrid-from-man-utd-thwarted-by-missing-paperwork
Citera
2015-09-01, 13:22
Medlem
Nahibos avatar
Är väl bara att hoppas att DDG blir så förbannad så han kritar på ett nytt kontrakt, snart kan han ju också köpa en privat ö som tjejen kan bo på så hon slipper tråkiga manchester...
Citera
2015-09-01, 13:36
Medlem
foool13s avatar
Dom är sneaky bastards Real... Det var säkert medvetet. Varför betala 40 mille när du kan få honom för 10 om 5 månader eller gratis nästa sommar..

Tror det hela var ett skådespel där man hoppades att Man U, när man upptäckte att man var den klubb som var mest illa ute, skulle droppa prislappen en del vid halv tolv eller liknande..

Nu sitter dom där... men Real sitter ganska bra.
Citera
2015-09-01, 13:56
Medlem
Sweeper80s avatar
Dwight Gayle; heads up Fulham!
Citera
2015-09-01, 14:06
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Dom är sneaky bastards Real... Det var säkert medvetet. Varför betala 40 mille när du kan få honom för 10 om 5 månader eller gratis nästa sommar..

Tror det hela var ett skådespel där man hoppades att Man U, när man upptäckte att man var den klubb som var mest illa ute, skulle droppa prislappen en del vid halv tolv eller liknande..

Nu sitter dom där... men Real sitter ganska bra.

Nu kan ju inte jag föreställa mig hur det är att vara i DDgs skor men hade det varit jag hade jag varit måttligt nöjd och road av deras agerande och känt mig huggen i ryggen, för i slutet på dagen är det ju han som står för alla risker, inte Real. Faller det sig oturligt så får han inte spela på ett par månader och möjligheten att kriga för startpositionen i landslaget. Touch luck.
Citera
2015-09-01, 14:11
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Nu kan ju inte jag föreställa mig hur det är att vara i DDgs skor men hade det varit jag hade jag varit måttligt nöjd och road av deras agerande och känt mig huggen i ryggen, för i slutet på dagen är det ju han som står för alla risker, inte Real. Faller det sig oturligt så får han inte spela på ett par månader och möjligheten att kriga för startpositionen i landslaget. Touch luck.

Florentino Pérez

Bryr sig inte om känslor.
Citera
2015-09-01, 14:13
Medlem
Sweeper80s avatar
Natalie Sawyer!
Citera
2015-09-01, 14:22
Bannlyst
Real säger i ett pressmeddelande att man gjorde allt man kunde för att då De Gea. Det är Uniteds fel, säger man. Det var ju inte alls så att man hade tre månader på sig att slänga fram en summa, eller ta Ramos i affären, eller Bale, eller Navas. Nej, inga alternativ alls! Hörde du hakkansur? På tal om pajasklubb.

Jag älskar att United kommer in och rövknullar Real i deras eget spel. Som vanligt tror dom att dom kan komma och ta vad dom vill och att alla andra ska böja sig framåt och ta emot.
Senast redigerad av speedi- 2015-09-01 kl. 14:26.
Citera
2015-09-01, 14:29
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Real säger i ett pressmeddelande att man gjorde allt man kunde för att då De Gea. Det är Uniteds fel, säger man. Det var ju inte alls så att man hade tre månader på sig att slänga fram en summa, eller ta Ramos i affären, eller Bale, eller Navas. Nej, inga alternativ alls! Hörde du hakkansur? På tal om pajasklubb.

Jag älskar att United kommer in och rövknullar Real i deras eget spel. Som vanligt tror dom att dom kan komma och ta vad dom vill och att alla andra ska böja sig framåt och ta emot.
Stod i pressmeddelandet att United igår var beredda att börja förhandla.
Att använda Ramos eller Bale för en spelare man kan få gratis nästa år hade varit ännu värre.
Citera
2015-09-01, 14:49
Medlem
Zog Ruless avatar
Vilken soppa det har blivit med de Gea, ska bli intressant att se om han får spela resten av säsongen. Eller hur han tas emot av fansen, killen ville ju dra.
Citera
2015-09-01, 14:55
Medlem
foool13s avatar
De Gea timeline enligt Real....

Official statement.

DE GEA TIMELINE

Here is how the David de Gea transfer saga played out, according to Real Madrid.

UK time. alltså 11 pm är klockan 12, midnatt for the rest of us, Västeuropa.

Citat:
1. Man Utd agreed to start negotiations yesterday.

2. Real Madrid initiated conversation.

3. Man Utd would only do deal if it included Navas.

4. Both clubs agree deal & Madrid send documents to Man Utd at 12.39pm.

5. United replied at 8.39pm asking for some changes which Madrid agree to immediately.

6. Madrid send contracts to Man Utd at 10.32pm & wait for Man Utd to send them back signed.

7. Man Utd agree deal with Navas at 10.53pm and then contract sent to Navas to sign.

8. Man Utd logged in on TMS to log details of De Gea deal, not Navas at 11pm, deadline point in Spain and simultaneously send contracts to Madrid. Madrid receive documents at 11.02pm and tries to access TMS but is closed down

9. 11.26pm TMS invites Madrid to introduced details of De Gea because the transfer deadline is next day. Madrid, in case there was room to get done, decide to send contracts to league even though they know deadline has passed.

10. Madrid have done everything they could at all times for deal to take place.
Senast redigerad av foool13 2015-09-01 kl. 14:57.
Citera
2015-09-01, 15:04
Medlem
Socialkonservativs avatar
Ibarbo till Watford?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in