Citat:
Ursprungligen postat av
8332
Jag vet inte, hela den perioden runt när hon slutat är lite luddig. Det var lugnt på fiket så jag tror knappast hon slutade prick 18:00, men hon skickade SMSet runt 18:23 att hon var på väg hem, varför? Låter som att hon väntat på någon som inte dykt upp. Kollegorna sa väl också att de aldrig såg henne åka iväg, också det tyder ju på att hon stod kvar som i att hon väntade på någon.
17:45 fiket är städat och klart, det har varit lugnt i ca 1 timme innan stängning så alla stolar och allt kunde sättas upp i god tid.
17:55 folk får börja gå ut och ge sig hem
18:00, kassachefen för dagen (Ansvarig person) stänger och låser
18:03, alla åker hem?
18:23 Lisa skickar SMS att hon nu är på väg.
Att kollegorna inte hörde henne ge sig iväg är inte konstigt, särskilt inte med facit i hand. Men även om hon hade givit sig iväg så hade kollegorna antagligen inte hört det ändå då de troligen hade sin bil på södra parkeringen.
Sedan kan man även tänka sig att de inte lämnade caféet förrän 18.10 trots förberedelser då det sägs ha varit en lugn dag vad gäller kunder. Det ger isåfall 13 minuter tills smset loggades och det är inte så jättelång tid för smsande och förberedelser fram till helt klar för start. Vad jag menar är att det inte behöver vara något konstigt med tiden fram till skickande av sms, det behöver inte alls vara så att hon väntade på någon vilket jag inte, kanske inte helt oväntat, tror.
Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Hon kan också ha pratat med en bekant finnig yngling som väntade bakom hörnet, ännu så länge utan att uppträda hotfullt. En obekant hade hon knappast pratat med så länge.
Du kunde inte låta bli va?
Citat:
Ursprungligen postat av
8332
Det är oavsett ganska lång tid för en cigg, speciellt om man har typ 1 timme att åka hem så man vill sätta igång så fort som möjligt och komma iväg.
Jag vet inte nån människa som slutar och sen helt utan anledning väntar i typ en halvtimme med att åka hem.
Som sagt. Och plötsligt blev det "typ en halvtimme".
📲⌚⏳⌛
👓💄👚👖👢👝🔞
Ej ontopic: hur beter sig en typisk kvinnlig tonåring? Flamsig, lite utåtagerande, lite bråkig, lätt sur, lätt till skratt, fnissig, tvär, ouppmärksam, självupptagen, oerfaren, obetänksam, har lätt att döma, kan verka självsäker ihop med kompisar. En tjej som dessutom är populär och ovanligt söt kan ha ganska gott självförtroende med allt vad det innebär ihop med ung ålder.