2015-08-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Ungefär så beskrevs John Wayne Gacy och Ted Bundy också. De beskrevs som mönstermedborgare liksom många andra vidriga mördare. Ingen trodde något ont om dessa herrar.

Haha! Gacy var känd för att ha en mycket bekymmersam bakgrund, en far som bl.a. misshandlade honom till medvetslöshet och dessutom rejält kriminellt belastad (10 år för sexuella brott bl.a.) och Bundy chockade världen för att det var så häpnadsväckande ovanligt att någon så städad gjort något sådant. Du hittar ju bara på saker inuti ditt huvud.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2015-08-28 kl. 12:37.
2015-08-28, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
AJ:s referens är klart mest intressant. Känns lite v ä l kärvänligt och med superlativer i hans beskrivning av NB. Kanske han känner att det inte ska finnas minsta tvivel om att han minsann aldrig kunnat ana att NB var något annat än den fantastiskt duktiga, arbetsamma, noggranna, lugna, hjälpsamma och vänliga person som han beskriver NB som? AJ säger också i personutredningen att han och NB "med tiden blivit goda vänner, liksom hans hustru och bror."
"Goda vänner" - Det låter lite mer som vänner som umgås, även utanför jobbet.
I personutredningen beskrivs NB:s umgänge med att i Sverige är umgänget begränsat till arbetskamrater samt till hustrun och brodern.

AJ bara försöker ge en bild av honom själv som en god och "vänlig" arbetsgivare.
2015-08-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Eftersom man visste nästan exakt på minuten när Lisa blev kidnappad från mopeden anser jag att man borde ha använt satellit bilder för att lokalisera bilar och kanske annat också, som fanns på det aktuella stället.
Jag har sett från andra länder har de använt satellitbilder som komplement till övervakningsfilm när det varit brott som exempelvis sprängattentat.
Jag har frågat dig flera gånger om motivet till kidnappingen men utan att få svar. Känner du till några kidnappingar utan något som helst motiv, bara som slump? I varje fall känner inte jag till några sådana fall. Om någon ska ta din story om kidnapping på allvar måste du ha en aning om motivet, utan någon aning om motivet är kidnappingen bara gripen ur luften. På det sättet övertygar du ingen. Var inte så blygsam utan delge oss motivet, tack!
Senast redigerad av Vierstein 2015-08-28 kl. 12:36.
2015-08-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ungefär så beskrevs John Wayne Gacy och Ted Bundy också. De beskrevs som mönstermedborgare liksom många andra vidriga mördare. Ingen trodde något ont om dessa herrar.

Låter ju nästan för bra för att vara sant,vilken perfekt människa denna nh verkar vara...
Själv kan jag börja stryka ett och annat ord här på denna listan
2015-08-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Låter ju nästan för bra för att vara sant,vilken perfekt människa denna nh verkar vara...

ja, speciellt om man betänker att i den verkliga världen beskrevs Gacy som exakta motsatsen som uppges här på FB och ett exemplariskt typfall av den klassiska sexualbrottslingprofilen, dessutom med ett 10-årigt fängelsestraff sedan innan för sexuella brott.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2015-08-28 kl. 12:42.
2015-08-28, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen

Det är så många gånger familj, vänner, allmänheten blivit förvånade att någon visar sig vara mördare. Vem trodde att en vanlig hästtjej kunde styckmörda?
2015-08-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
ja, speciellt om man betänker att i den verkliga världen beskrevs Gacy som exakta motsatsen som uppges här på FB och ett exemplariskt typfall av den klassiska sexualbrottslingprofilen, dessutom med ett 10-årigt fängelsestraff sedan innan för sexuella brott.

Menar nh inte Gacy
2015-08-28, 12:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
AJ:s referens är klart mest intressant. Känns lite v ä l kärvänligt och med superlativer i hans beskrivning av NB. Kanske han känner att det inte ska finnas minsta tvivel om att han minsann aldrig kunnat ana att NB var något annat än den fantastiskt duktiga, arbetsamma, noggranna, lugna, hjälpsamma och vänliga person som han beskriver NB som? AJ säger också i personutredningen att han och NB "med tiden blivit goda vänner, liksom hans hustru och bror."
"Goda vänner" - Det låter lite mer som vänner som umgås, även utanför jobbet.
I personutredningen beskrivs NB:s umgänge med att i Sverige är umgänget begränsat till arbetskamrater samt till hustrun och brodern.
En fundering. Om AJ, rent hypotetiskt, skulle få ett lik på halsen, genom egen eller närståendes förskyllan, vem skulle han vända sig till om han inte vill blanda in polisen?
2015-08-28, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer

Skulle inte du ignorera mig? Jag trodde att alla skulle förstå att jag pratar om hur omgivningen uppfattat en del mördare. Inte vad som sen kommer fram.
2015-08-28, 12:48
Medlem
Citat:
Skulle inte du ignorera mig? Jag trodde att alla skulle förstå att jag pratar om hur omgivningen uppfattat en del mördare. Inte vad som sen kommer fram.

Precis som du väljer att hitta på och tro på vad du vill, även om du vet att det är osant, så väljer jag att läsa och ignorera när jag vill Gacys personundersökning såg VERKLIGEN inte ut som litauerns. Den såg chockerande illa ut. Snälla, jag ber dig, sluta bara hitta på saker.
2015-08-28, 12:52
Medlem
Tamborinos avatar
AJ glömde det viktigaste i sitt hyllning till monstret, anledningen till att han släpats till Blomberg.
Han är BILLIG!
2015-08-28, 12:54
Medlem
ME077s avatar
Dessa frågor har jag fortfarande inte fått svar på:

1. Förvarades nycklar till caféet i ladubyggnaden/mjölkrummet?
2. Var fanns toaletten? (Vid/i mjölkrummet eller var?)
3. Var fanns eluttag, för att ladda mobil? (Vid/i mjölkrummet eller var?)
4. Hur noga kollades marken och vägen vid mjölkrum och lada på söndag kväll?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in