Citat:
EAP var verkligen i skottgluggen som prime suspect back in the days.
De var helt oskyldiga. De hatade Palme. Men var inte på något sätt inblandade i mordet.
Om man vill mörda en statsminister ägnar man inte tid åt att dela ut flygblad.
Jag är helt säker på att det var de i "skuggorna" som initierade mordet.
Behöver inte vara de som praktiskt höll i revolvern 23.20 den 28 februari 1986.
Men inte var den/de känd -a Palmehatare.
Tror på att det var någon kapitalstark person/grupp inom landet som lejde någon.
Kanske någon fd FN-soldat som var i Kongo.
Bra betalt, bosatte sig på Cypern eller i Argentina.

De var helt oskyldiga. De hatade Palme. Men var inte på något sätt inblandade i mordet.
Om man vill mörda en statsminister ägnar man inte tid åt att dela ut flygblad.
Jag är helt säker på att det var de i "skuggorna" som initierade mordet.
Behöver inte vara de som praktiskt höll i revolvern 23.20 den 28 februari 1986.
Men inte var den/de känd -a Palmehatare.
Tror på att det var någon kapitalstark person/grupp inom landet som lejde någon.
Kanske någon fd FN-soldat som var i Kongo.
Bra betalt, bosatte sig på Cypern eller i Argentina.

Den kyla GM visar upp pekar inte direkt på FN-tjänst, det är andra egenskaper som är slående.
Som jag skrivit tidigare agerar GM enligt principen defensiv-offensiv-defensiv
Defensiv: Väntar på rätt tillfälle. Syns inte såpass att han bestämt kan sägas vara iakttagen, undantag Inge Morelius. Kan dock finnas några vittnen som inte är kända, utredningstekniska skäl.
Offensiv : Bilr han blixtsnabbt när Olof o Lisbet Palme kommer fram i Dekorimahörnan, har full kontroll på läget, siktar, skjuter, dödar OP och skadar LP.
Defensiv : Direkt efter skotten tillbaka i defensivt läge som han behåller resten av tiden han kan sägas vara synlig.
Han inväntar troligen läge att vara offensiv och när han ser läget är han blixtsnabb. Exploderar. Sen lugnt och metodiskt skubbar han iväg. Är van att inte synas, van att kliva fram ur skuggorna göra sin insats och sen återgå till skuggorna. Kan verkligen hantera ett ansenligt adrenalin påslag.
Vilket blir en bra formel för en spanare, vare sig han är militär, polis eller civil.