2015-08-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Om det är sant så är ju ett DNA-fynd från MGM på handsken besvärande. Åter till ruta 1.

Vi har ju varit i ruta ett hela tiden, eller...
2015-08-26, 21:30
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Om det är sant så är ju ett DNA-fynd från MGM på handsken besvärande. Åter till ruta 1.
Sant om det är sant. En nyreggad har extremt låg trovärdighet. Men jag förstår lite XO här (men hon eller han gillar naturligtvis inte din slutsats). Om personen kan komma med en mer ingående förklaring till hur denna info kommit till dennes kännedom så kan det vara intressant.
2015-08-26, 21:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
(...)
Jag är rätt säker på att Lisa bara hade jobbat lördagar och söndagar, tre veckoslut i följd.

Och jag är helt säker på att jag läst nånstans (nån annanstans än här i tråden alltså) att Lisa jobbat på kaféet sedan i påskas, men sammanlagt bara fem arbetsdagar före denna söndag.
2015-08-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tror du att hon hade skickat SMSet vid den tiden i så fall?
Ja varför inte? Det vet man väl själv att man skrev till sina föräldrar att " nu åker jag hem " fast man inte gör det direkt.
Fast och andra sidan
Vem säger att det var hon som skickade smset?
2015-08-26, 21:37
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ständigt ringer låter lite intensivt, men det är inte helt ovanligt att alternativteoretiker i krimtrådar på Flashback kontaktar försvaret och delger detta sina observationer, teorier och tankar om vad som bör utredas. Om advokat Rönnbäck inte har varit försvarare i något flashbackkrimtrådsfall tidigare kanske hon blir rätt imponerad av allmänhetens intresse i hennes klients oskuld bara på några samtal från ett par individer.

Nu fanns det ju ingen länk i inlägget från #Bergakungen, som endast saxat ur media. Men jag har för mig att jag hörde (om jag får vara lika otydlig), att IR sa "ständigt ringer polisen och även mig" eller något liknande. Alltså inte "ständigt ringer mig", vilket det kan låta som.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-08-26 kl. 21:42.
2015-08-26, 21:41
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nu fanns det ju ingen länk i inlägget från #Bergakungen, som endast saxat "ur media". Men jag har för mig att jag hörde (om jag får vara lika otydlig), att IR sa "ständigt ringer polisen och även mig" eller något liknande. Alltså inte "ständigt ringer mig", vilket det kan låta som.
Varsågod:
Citat:
– Det ringer ständigt personer både till polisen och till mig och lämnar uppgifter, som jag ibland kan förmedla. Det här är är inte klart ännu, bara för att han blivit häktad och omhäktad, menar Inger Rönnbäck.
Länk: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=62 41013
2015-08-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapport123
Ja varför inte? Det vet man väl själv att man skrev till sina föräldrar att " nu åker jag hem " fast man inte gör det direkt.
Fast och andra sidan
Vem säger att det var hon som skickade smset?

Vilken fördel skulle en annan person få genom att skicka SMSet?
2015-08-26, 21:49
Medlem
"Enligt åklagaren binds mannen till
mordet
av den 17-åriga flickan bland
annat genom blod- och andra dna-spår "

http://www.svt.se/svttext/tv/pages/117.html

"binds till mordet". Inte binds till att hanterat kroppen, inte binds till att befattat sig med hennes saker, utan binds till mordet.
Senast redigerad av Kris00tian 2015-08-26 kl. 21:54.
2015-08-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vilken fördel skulle en annan person få genom att skicka SMSet?

Förvilla hennes föräldrar? Få lite tid. Ja vem vet.
2015-08-26, 21:53
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Varsågod:
Länk: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=62 41013

Du citerar skriven text. Det är källan som felciterar Inger Rönnbäck. Så här säger hon i verkligheten:

"Det ringer ständigt personer till polisen med uppgifter och jag får också ta del av uppgifter som jag kan förmedla till polisen i vissa lägen."

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=62 41013

För den som bryr sig om att lyssna.
Jag personligen kan tycka att IR gör ett bra intryck första minuten. Sedan blir det för komplicerat, väl komplicerat kanske.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-08-26 kl. 22:12.
2015-08-26, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vafaaannn
Jag tänker på helikopterrånets pilot när det babblas om dna-spår och arbete. Piloten sa att det berodde på att han hade jobbat i den helikoptern. Men tydligen räckte inte det som försvar eftersom han dömdes.

Ja jobbat under rånet är helt oskyldigt.
2015-08-26, 22:16
Medlem
Spekulationer i all ära, men är det ingen som reflekterat på att så förvånansvärt lite uppgifter läckt till media? Normalt brukar media ha fått sig till del en stor del av FU. Men förvånansvärt lite har läckt ut i detta fallet. För mig tyder det på att det är ett brott som synnerligen berör all inblandad personal. Oftast brukar det så här långt i FU finnas betydligt mer att gå på iaf vad gäller tidningarnas rapporter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in