2015-08-20, 21:02
Medlem
Hennes senaste inlägg...
Jag blir helt matt. Varför läser jag ens skiten?
Hon är en tvättäkta narcissist. Så fruktansvärt osympatisk kvinna alltså!
Att hon måste tillägga att hon "såg till" att kunna vara hemma med barn.
Jadu Carola, eftersom du är totalt livegen nu och måste bo på gatan om P säljer huset (enligt dig själv) så kanske du inte borde bojkottat dagis trots allt.
Tack o lov att man aldrig varit beroende av en karl och haft disciplin nog att tjäna egna pengar trots att man hellre legat hemma i sängen på mornarna.....
Citera
2015-08-21, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selina84
Hennes senaste inlägg...
Jag blir helt matt. Varför läser jag ens skiten?
Hon är en tvättäkta narcissist. Så fruktansvärt osympatisk kvinna alltså!
Att hon måste tillägga att hon "såg till" att kunna vara hemma med barn.
Jadu Carola, eftersom du är totalt livegen nu och måste bo på gatan om P säljer huset (enligt dig själv) så kanske du inte borde bojkottat dagis trots allt.
Tack o lov att man aldrig varit beroende av en karl och haft disciplin nog att tjäna egna pengar trots att man hellre legat hemma i sängen på mornarna.....

Håller med.... tycker också att barn ska få vara länge hemma, men det finns väl en gräns för allting? Och så blir det så otroligt svårt för kvinnan just i såna här situationer, när han fått göra karriär, medan hon ska börja om från noll i 45-årsåldern?? Är också glad för att man haft och har annat innehåll i livet än sina barn!
Citera
2015-08-21, 11:41
Medlem
"I min värld så finns det EN person som är bäst, på allt, och det är jag. Likt Pippi Långstrump så tror jag att jag kan allt, bara jag provar. Och jag tror dessutom att jag är bäst"

Ovanstående citat från Cs blogg. Antar att detta är ett skämt. I annat fall så har C mycket att lära av livet och får nog bereda sig på att få en och aning snyting av livet.

Men C är kanske frustrerad över att P har gått och gift sig och ska hävda sig?
Citera
2015-08-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilli
"I min värld så finns det EN person som är bäst, på allt, och det är jag. Likt Pippi Långstrump så tror jag att jag kan allt, bara jag provar. Och jag tror dessutom att jag är bäst"

Ovanstående citat från Cs blogg. Antar att detta är ett skämt. I annat fall så har C mycket att lära av livet och får nog bereda sig på att få en och aning snyting av livet.

Håller med! Självklart ska man lita på sitt eget omdöme men att anse att man är bäst är väl knappast gynnsamt i längden.
Jag litar på mitt omdöme när det gäller barnen men jag har mycket att lära och fullärd blir man aldrig.
Har man haft en dålig dag och skällt mycket på familjen så lägger man sig knappast i sängen på kvällen och tänker "jag är fan bäst"...nä man tänker på vad man gjorde fel och vad man kan förbättra.
Det är hennes inställning till sitt förträffliga ego som ställer till det.
Undrar hur diskussioner och meningsskiljaktigheter henne och barnen emellan ser ut?
Hon skriker väl "jag är bäst, jag är Pippi Långstrump" så var den diskussionen slut.
Hon sitter på pottkanten rejält och det börjar nu svida i röven på henne.
Skulle kunna skriva en hel roman men det tar för mkt tid från andra intressen än att diskutera denna otäcka människa 😜
Citera
2015-08-21, 13:51
Medlem
Jag tror inte alls att relationerna speciellt med tonåringarna är konfliktfria. Har man bråkat så mycket som C har gjort ja då har man svårt med relationer.
Citera
2015-08-22, 08:31
Medlem
Citat:

Efter allt som skrivits här var jag bara tvungen och gå in och läsa Carolas blogg å speciellt eftersom det blivit sådan helomvändning i åsikterna när det gäller henne, förut lät det som hon var den enda med vett. Efter läst tre inlägg och däribland det där citatet ovan ingår, undrar jag följande: blir människor helt korkade av att skita ut unge efter unge, eller är det just vad de är innan och barnafödandet är bara ännu ett bevis på hur rubbade de är?!?! Sorry alltså men vilken blogg man än öppnar med mammor från familjen annorlunda, de jag bemödat mig öppna iallafall. Är tonen hemsk!! Så fruktansvärt bekräftelsebehov och när minsta lilla kommentar går emot så är alla andra dumma i huvudet!
Citera
2015-08-22, 15:36
Medlem
Verkar som C tagit till sig lite av våran diskussion. (Eller så är det ett spel för galleriet?)
Hon försöker iaf förklara med en mer ödmjuk ton varför det är så otrevligt i hennes kommentarsfält.
Citera
2015-08-22, 23:30
Medlem
nynnas avatar
Förstås läser Carola det som skrivs här, så jag frågar: Hur går det med vårdnaden?
Citera
2015-08-25, 08:18
Medlem
Argh, blir lite sur på Carola faktiskt. I hennes kommentarsfält försöker folk förklara en annan sida av saker, t.ex. att det kan bli tungt att en ska va 'familjeförsörjare', men hon vänder det genast till det att folk är bittra och mår dåligt?? Fattar inte! Kan man inte ha andra åsikter utan att nån tycker att man mår dåligt? Jag kan mycket väl förstå hur det är att ha ett familjeföretag t.ex. Där kan du inte bara lämna jobbet kl. 16 eller vabba med sjukt barn. Redan för flera år sen tänkte jag att va konstigt att inte C var mer delaktig i företaget än så, dom levde typ skilda liv, han med sitt jobbande och hon med sitt hemmaliv. Kan ju inte funka i längden kan jag tänka.
Citera
2015-08-25, 08:53
Medlem
Jag kom in på Maria Wahlqvists blogg och blev häpen över hur snäll, ödmjuk och verklighetsanspassad hon verkar vara om man jämför med de övriga mammorna i Familjen Annorlunda. Hon jobbar, ordnar bostad, lånar ut sin bil till exet, tar emot hans nya i sitt hem. Visserligen ska man inte diskuterar folks utseende men hon springer inte runt i löshår på olika jippon. Kanske de övriga mammorna och då Carola har en del att öära av Maria.
Citera
2015-08-25, 11:27
Medlem
Citat:
Jag kom in på Maria Wahlqvists blogg och blev häpen över hur snäll, ödmjuk och verklighetsanspassad hon verkar vara om man jämför med de övriga mammorna i Familjen Annorlunda. Hon jobbar, ordnar bostad, lånar ut sin bil till exet, tar emot hans nya i sitt hem. Visserligen ska man inte diskuterar folks utseende men hon springer inte runt i löshår på olika jippon. Kanske de övriga mammorna och då Carola har en del att öära av Maria.

Var också in och kikade och ja, kan inte annat än hålla med.
Citera
2015-08-25, 17:28
Medlem
Carola är så jobbig med sina eviga diskussioner. Det är jämt samma sak, hon skriver om ett ämne eller försvarar sig när någon ifrågasatt henne och man märker väldigt tydligt att hon har bestämda åsikter kring det mesta och att hon inte klarar av att andra inte tycker exakt som henne. Hon borde inse att alla inte kan tycka likadant som henne om allting och andras val inte nödvändigtvis är sämre än hennes sätt att leva. Orkar inte med hennes tjat om hur dåligt det är med förskola. Fattar inte vad hon vill få ut av det, vill hon ge andra föräldrar dåligt samvete? Eller visa vilken duktig mamma hon är som varit hemma i alla år? Vi vet redan att hon är emot att ha sina barn på förskola, det behöver hon inte älta om och om igen. Hon borde tagga ner och sluta vara så bitter och arg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in