Citat:
Ursprungligen postat av
Gilli
"I min värld så finns det EN person som är bäst, på allt, och det är jag. Likt Pippi Långstrump så tror jag att jag kan allt, bara jag provar. Och jag tror dessutom att jag är bäst

"
Ovanstående citat från Cs blogg. Antar att detta är ett skämt. I annat fall så har C mycket att lära av livet och får nog bereda sig på att få en och aning snyting av livet.
Men C är kanske frustrerad över att P har gått och gift sig och ska hävda sig?
Håller med! Självklart ska man lita på sitt eget omdöme men att anse att man är bäst är väl knappast gynnsamt i längden.
Jag litar på mitt omdöme när det gäller barnen men jag har mycket att lära och fullärd blir man aldrig.
Har man haft en dålig dag och skällt mycket på familjen så lägger man sig knappast i sängen på kvällen och tänker "jag är fan bäst"...nä man tänker på vad man gjorde fel och vad man kan förbättra.
Det är hennes inställning till sitt förträffliga ego som ställer till det.
Undrar hur diskussioner och meningsskiljaktigheter henne och barnen emellan ser ut?
Hon skriker väl "jag är bäst, jag är Pippi Långstrump" så var den diskussionen slut.
Hon sitter på pottkanten rejält och det börjar nu svida i röven på henne.
Skulle kunna skriva en hel roman men det tar för mkt tid från andra intressen än att diskutera denna otäcka människa 😜