Citat:
Ursprungligen postat av
Qwart
Det är väl en jävla skillnad på att råka köra på någon onykter, och våldta någon!!
Herregud - hur står det still!!
Tjafsa inte, svara på frågan istället så att vi kan föra ett resonemang som leder till en slutsats. Du ropar på gud och förlöjligar mig, hur seriös är du egentligen?
Jag kan inte se någon principiell skillnad, kan du? Du säger att det är en jävla skillnad, varför kan du inte beskriva den skillnaden?
Principiellt handlar mord i båda fallen om att begå ett allvarligt brott för att dölja ett mindre allvarligt brott, motsägelsefullt, visst, men tyvärr väljer vissa brottslingar att ta risken för att undandra sig ett ansvar.
Pladdra nu inte om att ingenting tyder på att flickan blev påkörd av en rattfull litauisk man så därför kan det inte ha hänt, det är ett dåligt argument tycker jag, riktigt uselt. Jag säger inte att det har hänt, men du förlöjligar den som inte utesluter att det har hänt.
Vi har inte hela obduktionsresultatet klart för oss, vi vet inte vilka skador som fanns på offret, så hur kan man då avfärda en viss typ av skador?
Vissa här i tråden tycker att den som inte tycker som majoriteten är ute och cyklar, det är också ett dåligt argument tycker jag.
Nu står du där ensam och avkrävs en förklaring, klarar du det på egen hand eller måste du försöka dra med dig halva tråden för att känna dig trygg? Svara nu, jag ställer dig raka frågor och du bör kunna ge raka svar utan besk ironi och raljerande, jag är helt seriös.
Jag ska vara helt ärligt mot dig, det är ditt argumentationssätt i det här fallet som jag opponerar mig emot. Du avfärdar en hypotes utan att ha något som helst underlag för det, tycker du att det är att vara objektiv och saklig?
EDIT;Skulle du tro mig om jag påstår att mord har begåtts för att dölja en otrohetsaffär? Är det värre eller lindrigare än rattfylla tycker du? Otrohet ger som bekant inte fängelse men det gör rattfylleri.