Citat:
Ursprungligen postat av
diolives
Det går inte att vela om du vill sluta, antingen slutar du eller så gör du det inte.
En stor grej med snuset är själva ritualen. Alltså t.ex. morgon snuset, efter maten snuset, eller liknande.
Vad jag gjorde var att stoppa in en vikt tuss hushålls papper under läppen när dom tillfällena kom.
Då tänkte jag mindre på att jag inte hade en prilla under läppen. Se till att hitta ett lagom strävt papper, och vik det/knöla det så det får samma konsistens som prillorna du använde.
Precis, det är inte nikotinet jag saknar (testat med cigg) utan det är psykologskt.
Men jag är inte så säker på att jag vill vidmakthålla det psykologiska heller.
Röka är ju enkelt att sluta med jämfört med detta. Jo jag har slutat röka tidigare så jag vet.
Efter nästan 10 år så börjar jag lite smått igen bara för att testa om det är nikotinet och det är det fan inte.
Hållit mig till att feströka, och det har funkat pga snuset. Men vafan, kan jag klara av snuset så är ciggen inga problem att dumpa igen.