Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Nej, det är inte alls säkert. Det har blivit väldigt svårt att göra undersökningar via telefon, det blir alldeles för stort bortfall. Folk är "sönderringda" av säljare och undersökare och spärrar dem på mobilen. Allt färre har fast abonnemang.
Yngre försvinner de äger bara mobiler. Gamlingar sitter hemma mest de svarar för att de är så ensamma och har långtråkigt.
Sverigedemokrater skyr telefoner, skyr media, skyr allt som är korrekt att göra. De svarar de givetvis inte i telefon är med i NIX registret men om de gör det talar de inte om vad de heter.
Om någon ringer mig torts att jag är med i NIX och har hemligt nummer. Då skulle jag bli galen av ilska att mitt nummer inte är bättre skyddat.
De som tycker det är ett samhällsansvar att svar på enkäter är extremt PK vänliga människor Sd;s raka motsats. Lätt att förstå varför instituten misslyckas och för media är det egentligen helt perfekt.
Men i nästa val blir det pinsamt Sd enligt prognoserna 25% men det får 35% i verkligheten och Kd, Fp ,Mp åker ur riksdagen F! kommer inte in. Men prognosen säger tvärt om.