2015-08-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Nu börjar LO att darra.

LO vill se en bred överenskommelse mellan S och M om migrationspolitiken.
Från di.se

Exakt! Precis som SD vill.
Hoppas verkligen att S + M bildar gemensam politik. DÖ 2.0.
2015-08-20, 17:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
http://www.svt.se/opinion/article3197153.svt

"Tveksamma undersökningar är ett hot mot demokratin"...och en stor bild på Jimmie Åkesson.

SVT är verkligen desperata...
Det blir allt tydligare att Public Service inte ens orkar låtsas vara objektiva längre. Man har blivit allt tydligare med sin postmarxistiska profil.

SVT & SR har ju alltid fungerat som toppen på näringskedjan avseende tokvänstern. Nu i samband med tidningsdöden så har allt fler tongivande postmarxister skyndat sig att nästla in sig inom Public Service, så det har skett en accelererande koncentration av extremister inom Public Service.

Detta gäller hela kedjan, från barnredaktionen via UR, nyheter & vetenskapsredaktioner. Över hela linjen bedrivs ett allt med intensivt postmarxistiskt propagandaarbete, som man inte ens försöker dölja, det sker fullt öppet.

Public Service skall läggas ner & alla anställda skall avskedas.
2015-08-20, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nu kanske det inte är så himla konstigt att Aftonbladet gör ett större nummer av sin egen undersökning än Metros.

YouGov befinner sig återigen i ingenmansland ett par procent över den vanliga ledaren Sentio, precis som när YouGov hade SD på 19,5 när Sentio låg på 17,8. Jag är själv ingen stor anhängare av "högst har alltid rätt", tror mer ungefär att sanningen ligger i den övre kanten av fältet strax bakom, dvs 22-23% just nu.

Klockrent kommer det aldrig att blir för att dessa "undersökningar" måste bära sig ekonomiskt och man manipulerar dem beroende på vem som köper dem och vilka rubriker man vill skapa och därmed skapa intäkter men man ska se det som en trend.

Om ett parti på mycket kort tid jagar ikapp så kan man lugnt säga att folk är pissed off på maktkartellen och alla kriminella muslimer som väller in och drar rasistkortet när de känner sig kränkta (och det räcker att man tittar åt deras håll men inte stirrar på dem). Hade jag varit SD länkad media hade jag smetat dessa siffror i ansiktet på de andra. Jag hade haft med siffrorna i en eller annan form i varje artikel som skrivs för det gör maktkartellen helt vansinninga. Politiker använder opinionsundersökningar för att bibehålla sin position och för att stärka sin självkänsla.
Varje gång de sju kommer med ett förslag som är plankat så kopierar man deras förslag ordagrannt för att se om de verkligen kommer att rösta på sitt eget förslag och sedan blåser man upp det i media så att medborgarna får veta att det handlar om lögnare. Till slut kommer de 7 att tystna för de kan ingenting annat än ljuga eftersom de målat in sig i ett hörn.
2015-08-20, 17:31
Medlem
Enydrions avatar
De talade om undersökningen i p1 för en stund sedan, även yougov fick uttala sig...
2015-08-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allagustav
Även jag tror att M åker utför. Men långt innan M nått 10 procent kommer allmänborgerliga väljare att inse att M:s ledarskap är kaputt och därför söka efter ett nytt parti. Det kan bli C, men det finns fler kandidater.

M måste ändra sin politik innan den kritiska punkten - annars nästan utplåning.

Har hört att den senaste OM som gjordes, där SD inte fick "all time high" var en mätning i maj, där SD var 0,5 % under sin tidigare högsta siffra hos just denna aktör.
Efter detta har varje mätning hos alla mät-företagen resulterat i rekord för SD vid varje tillfälle.
Tror det nu blir ca 15 rekord i sträck!
Senast redigerad av Hultabultan 2015-08-20 kl. 17:39.
2015-08-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nu kanske det inte är så himla konstigt att Aftonbladet gör ett större nummer av sin egen undersökning än Metros.

YouGov befinner sig återigen i ingenmansland ett par procent över den vanliga ledaren Sentio, precis som när YouGov hade SD på 19,5 när Sentio låg på 17,8. Jag är själv ingen stor anhängare av "högst har alltid rätt", tror mer ungefär att sanningen ligger i den övre kanten av fältet strax bakom, dvs 22-23% just nu.

Dock är sanningen vid mättillfället en sak och det dagsaktuella opinionsläget en annan. För även om det var 22-23% förra veckan, är det sannolikt högre nästa vecka, när det legitimerande "Sveriges största parti?" diskuterats.

Jag har svårt att se annat än att själva passerandet av 20%-vallen, andra största eller största parti, inte har en omedelbart dopande effekt, liksom den efter valets oväntade framgång.

Det är detta public service inser, men inte längre har monopol nog att implementera.

Jag räknar med en alldeles separat mekanik av ketchup-effekter framöver.
2015-08-20, 17:40
Medlem
Ydalirs avatar
Det var ju ett intressant inlägg som SVT gör genom Torbjörn Sjöström när han säger att "Den största faran för demokratin är att massmedia inte verkar förstå sin enorma påverkansmakt", se http://www.svt.se/opinion/article3197153.svt

Omvänt påstår han ju att massmedias påverkansmakt är till fördel för demokratin. Ja, det är väl därför man ser alla cykloper och åsiktspoliser i media. Genom deras filter och undanhållanden ska vi alltså påverkas till demokratins fromma. SVT tycks alltså anse att om vi genom objektiva fakta får tänka själva kan det vara en risk för demokratin.

Än är det tillåtet för mig att skriva detta, men hur länge till?

Låt en budkavle gå över land och stad - kasta ut de demokratiförstörande åsiktspoliserna i SVT och annan media!
2015-08-20, 17:44
Medlem
Svithjods avatar
DN på nätet gömmer undersökningen så gott det går och den är givetvis " ifrågasatt", Woladarski sitter antagligen och gråtskriker i DN skrapan.
2015-08-20, 17:49
Medlem
Citat:

"Tveksamma undersökningar är ett hot mot demokratin"...och en stor bild på Jimmie Åkesson.

Ständigt denne VD från Novus, han verkar ha ett gediget medienätverk, finns det något annat opinionsinstitut som får ha sina höga representanter så flitigt representerade i media sin "fakta" hur dåliga konkurrenterna är.
2015-08-20, 17:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
DN på nätet gömmer undersökningen så gott det går och den är givetvis " ifrågasatt", Woladarski sitter antagligen och gråtskriker i DN skrapan.
Jag har inte läst om den på DN än och helt säkert är det en massa spin och skadekontroll men gömt nyheten tycker jag inte man kan säga att de gort:
Högst upp så när som på reklamen står "Dagens toppnyheter", en är artikeln om undersökningen. Längre ner under "Mest läst" finns den på plats 4.
2015-08-20, 17:51
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Ständigt denne VD från Novus, han verkar ha ett gediget medienätverk, finns det något annat opinionsinstitut som får ha sina höga representanter så flitigt representerade i media sin "fakta" hur dåliga konkurrenterna är.
Hans institut mäter SD " rätt" vet du väl
2015-08-20, 17:52
Medlem
Busstations avatar
Citat:

Haha, som att han vore ansvarig för hur undersökningarna görs överhuvudtaget.

Det börjar bli parodiskt. SVT har verkligen nått ett bottenmärke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in