2015-08-20, 15:21
Medlem
Wajis avatar
Måste ta en öl och fira Dagens undersökningar är otroligt bra för SD.
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Lena Melin: Svenskar är egentligen rädda för lågkonjunkturen 2009 och tar nu ut det på invandrare sex år senare!
Medlem
"Efter 3" i P1 har tidigare tagit upp en del kontroversiella ämnen och varit ganska objektiva
MEN
idag svamlar även Louise Epstein och vågar inte diskutera SD s 25 + % i opinionen på ett trovärdigt sätt utan man kan känna rädslan att lämna "korridoren". Uselt Louise !

Nordegren försöker närma sig ett accepterande av mätningen då han tar upp att Sentio och Yougov har varit närmast valresultatet dock även de för lågt tillsammans med övriga.

Hoppas de förstår hur de tappade i anseende idag !
2015-08-20, 15:22
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Lena Melin "Kvinnorna känner sig mindre hotade av dom "nya svenskarna" än männen"
Som jag redan har påtalat så är svenska kvinnor fruktansvärt illojala. De särar på benen för män från Afrika och Mellanöstern som kommer hit, samtidigt som svenska män jobbar ihjäl sig för att hålla landet uppe. Det Sverige borde göra är att massimportera filippinska sjuksköterskor. Då löser vi personalbehovet och får in kvinnor i landet vilket vi är i stort behov utav.
2015-08-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Breaking News: Lena Melin hävdar att manliga SD-röstare är lågutbildade!
Det hon indirekt pekar på är ett stort problem i det nya Sverige - utbildningssystemet. Det stora problemet är inte alla dessa som av förklarliga skäl tidigt faller ur med usla betyg. Det verkligt stora problemet är hur enfaldiga, puckade och verklighetsfrånkopplade vår nya utbildningselit är. Melin tillhör troligen dessa och inte minst journalistkåren. För att komma in på journalistutbildningarna har det nu i flera decennier krävts i stort sett högsta betyg rakt över från gymnasiet. Detta är alltså vår utbildningselit. Folk som skaffat sig seriös livserfarenhet och förkovrat sig på egenhand gör sig inte besvär.
Så hör man Melin i en bakrundsflik fortsätta med sitt PK snömos på tomgång.
2015-08-20, 15:23
Medlem
Sixblades avatar
Lena Melin: "Man är oroligare över invandringen nu än vad man skulle vara i en mer ekonomiskt stabil tid" (inte exakt vad hon sa men nästan)

Jag skulle helt klart acceptera 10 granatattacker i malmö dom senaste 2 månader om ekonomin hade varit starkare.
2015-08-20, 15:24
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Lena Melin: Svenskar är egentligen rädda för lågkonjunkturen 2009 och tar nu ut det på invandrare sex år senare!
Hennes uttalanden som refereras här i tråden visar ju bara hur långt från verkligheten dessa Södermalms virrpannor befinner sig. Detta är i sig också en delförklaring till SD:s rekordartade tillväxt.
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater
http://www.di.se/artiklar/2015/8/20/lo-vill-se-s-och-m-gora-upp/

Det här är intressant. LO uppmanar S och M att göra upp om migrationen. Det innebär för det första implicit att man dumpar MP som aldrig kan acceptera detta.

För det andra kan de ge båda partier en ypperlig chans att genomföra restriktiva reformer men skylla på den andra parten. Exvis så får M igenom TUT, hårdare försörjningskrav, måhända ålderstester samt lägre dagersättning. I utbyte får S tillbaka regleringen av arbetskraftsinvandringen till facken. Sedan kan man enkelt göra upp om sådant som båda vill såsom effektiviserad avvisning och tuffare passhantering.

Därefter har man en blocköverskridande uppgörelse att hänvisa till när småpartierna kommer och kräver uppluckringar. Man binder helt enkelt sig själv till samma mast.

Jag är ärligt talat förvånad att detta inte redan skett. För mig var det den uppenbara lösningen för att någorlunda avväpna frågan.
Jag trodde Reinfeldt skulle desarmera SD 2010. Hur fel kan man ha? Nu när SD är på 25% så kommer inga manövrar att fungera. Migrationspolitiken har passerat alla rimliga gränser och det finns ingen som helst politisk vilja inom 7-K att ändra den. Man tror gärna att 7-K tar till sig SDs framgångar och känner sig manade till en politisk anpassning. Jag tror tvärtom att de är till 100% övertygade om den egna politikens förträfflighet och populäritet. Problemet med ensamkommande barn är inte ett problem med volymer, utan kvalitén på mottagandet. Folk i stugorna vojar sig över att "barnen" inte får vip-behandling och eget boende direkt.
LO som du påpekar är en gammal maktfaktor, men de kommer inte få gehör. Godheten (mot ickesvenskar) står i mycket högre kurs hos politikerna. De tror dessutom att detta även reflekteras i opinionen. Vilket det de facto gör men inte riktigt som de tänkt...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1126
Underbara kommentarer från Sören Holmberg!

Han måste vara Sverigedemokrat? Pratade i princip bara om YouGov och om att SD nu är Sveriges största parti!

Sören Holmberg är en gammal räv. Han har väl tröttnat på hyckleri och skitsnack kring det politiska spelet.
2015-08-20, 15:26
Medlem
När man lyssnar på dagens skörd av tyckare och vänsterdebattörer om uppgången så får man känslan av att de innerst inne tänker:

"Jaha, där kom den ja, det var ju nästan lite skönt och att det bara var en fråga om tid med tanke på att vi själva för en sådan orimlig och ohållbar politik. Jag hoppas ju fortfarande bara på att jag inte blir jättedrabbad på grund av att falla in i resten av den historiska fegheten och migrationspolitiska haveriet utan att någon annan tar smällen. Snart är dagen slut och då ska jag trösta mig med något gott."
2015-08-20, 15:26
Medlem
Citat:

Och 7-klövern och PK-media är egentligen rädda för WW2 1939-1945 och tar ut det på svenskarna 70 år senare....?
Kom igen Lena, bättre kan du..
Senast redigerad av karanan 2015-08-20 kl. 15:29.
2015-08-20, 15:28
Medlem
Underbara siffror man ser i undersökningarna, samtidigt ser man hur saktliga 7 klövern vänder kappan med vinden, de som man ska komma i håg i överhuvudtaget gick emot SD:s politik brutalt.
Nu börjar de inse att försöka smyga in att invandringspolitiken börjar gå lite överstyr samt att medias toning smygs åt samma håll, men jag anser att det är ett rent hyckleri från 7 klöverns sida för att de nu ser att de tappar mer o mer.

Nej SD har hållt en rak och ärlig linje ända från start vilket innbringar trovärdighet vilket i långa loppet man vinner på.

Om undersökningen stämmer så menar 7 klövern att det största partiets alla väljare är rasister, nej gång på gång under årtionden har både sossar o moderater sabbat detta land och tro inte för ett ögonblick att fram till valet 2018 när de kommer komma med alla knep för att locka väljare tänka att det skulle finnas någon trovärdighet överhuvudtaget.

Historien talar klarspråk även framtiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in