2015-08-20, 14:16
Medlem
Sverigedemokraterna på besök vid Sveavägen 68!

https://pbs.twimg.com/media/CM1DQSQWEAAsLfD.jpg:large

Citat:
Sverigedemokraterna ‏@sdriks 7 timför 7 timmar sedan

Hej @socialdemokrat ni får jättegärna samarbeta med Sveriges största parti. Slå oss en signal? #sdstörst #yougov

Paula Bieler, Kent Ekeroth med flera är med och alla har hämtat ett exemplar av den historiska tidningen så man kan klippa ut sin löpsedel och sätta upp på väggen hemma!!

Underbart!
Senast redigerad av 1126 2015-08-20 kl. 14:21.
2015-08-20, 14:17
Medlem
valleros avatar
Sentio och YouGov har använts i åratal. Utan tillhörande kommentarer. Nu görs nyheten till att handla om hur förfärligt dåliga och otillräkneliga YG är.
Ingen kommenterar siffrorna och man skjuter ogenerat budbäraren!
Hela dagen kommer "experter" mala på om att siffrorna är helt tagna ur luften och ingen kommer säga emot dem. Ingen kommer att påpeka att Sentio och YG prickade in valresultatet bäst. Förmodligen kommer ingen politiker intervjuas, inte heller någon representant för YG.

Absolut ingenting har hänt här gott folk, rör på er, seså.
2015-08-20, 14:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Sådana här utspel av stolliga SD-politiker kan synnerligen allvarligt skada de nyvunna opinionsframgångarna. Det är viktigt att kretsen kring JÅ har kraft och kurage att illa kvickt kasta ut den här sortens figurer. Krav på avrättning av fd statsministrar är fullständigt främmande för svensk politik. Helt enkelt osvenskt!
Håller med. Det är bättre att den typen av krav kommer från oberoende debattörer.
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Sentio och YouGov har använts i åratal. Utan tillhörande kommentarer. Nu görs nyheten till att handla om hur förfärligt dåliga och otillräkneliga YG är.
Ingen kommenterar siffrorna och man skjuter ogenerat budbäraren!
Hela dagen kommer "experter" mala på om att siffrorna är helt tagna ur luften och ingen kommer säga emot dem. Ingen kommer att påpeka att Sentio och YG prickade in valresultatet bäst. Förmodligen kommer ingen politiker intervjuas, inte heller någon representant för YG.

Absolut ingenting har hänt här gott folk, rör på er, seså.
De enda som förlorar på strutsleken är sjuklövern, så låt de hålla på.
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Enligt decemberöverenskommelsen så har de klassiska politiska polerna kommit överens om att rösta på varandra för att hindra inflytande från en uppstickare. Det är en tillrättalagd demokrati som inte är värd namnet.

Att SD fördubblat sitt stöd på mindre än ett år är en revolution i sig och beror till stor del på DÖ. Om den kvarstår kommer SD fördubbla sitt stöd en gång till och få egen majoritet 2018.

Jag uppmanar S och M att upplösa DÖ och utlysa nyval nu. Låt SD få det inflytande de förtjänar. Ni verkar ju ändå ha förstått att det behövs förändringar i den riktning SD föreslår. Det märks inte minst på de förslag ni har kommit med som ni bara för ett år sedan kallade främlingsfientliga.

Stoppa inte huvudet i sanden och gör saken än värre. Jag vill ha nyval nu!
Jag håller med om varje ord du skriver. Men det kommer inte att hända med dagens politiker i högerblocket. Och på vänsterblocket så är SD helt körda. Så tyvärr så är Sverige numera i praktiken ett tvåpartisystem där Decemerpartiet har 75% och SD 25% i dagens läge så inte mycket att göra åt saken förrän i nästa val som kommer att bli hyperintressant.
2015-08-20, 14:21
Medlem
http://www.di.se/artiklar/2015/8/20/lo-vill-se-s-och-m-gora-upp/

Det här är intressant. LO uppmanar S och M att göra upp om migrationen. Det innebär för det första implicit att man dumpar MP som aldrig kan acceptera detta.

För det andra kan de ge båda partier en ypperlig chans att genomföra restriktiva reformer men skylla på den andra parten. Exvis så får M igenom TUT, hårdare försörjningskrav, måhända ålderstester samt lägre dagersättning. I utbyte får S tillbaka regleringen av arbetskraftsinvandringen till facken. Sedan kan man enkelt göra upp om sådant som båda vill såsom effektiviserad avvisning och tuffare passhantering.

Därefter har man en blocköverskridande uppgörelse att hänvisa till när småpartierna kommer och kräver uppluckringar. Man binder helt enkelt sig själv till samma mast.

Jag är ärligt talat förvånad att detta inte redan skett. För mig var det den uppenbara lösningen för att någorlunda avväpna frågan.
2015-08-20, 14:22
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag håller med om varje ord du skriver. Men det kommer inte att hända med dagens politiker i högerblocket. Och på vänsterblocket så är SD helt körda. Så tyvärr så är Sverige numera i praktiken ett tvåpartisystem där Decemerpartiet har 75% och SD 25% i dagens läge så inte mycket att göra åt saken förrän i nästa val som kommer att bli hyperintressant.
DÖ kommer krascha, när SD dansar över 30 % och minst ett borgerligt parti är likviderat så vad ska borgerligheten göra? Inse att de aldrig mer kommer regera?
2015-08-20, 14:23
Medlem
Ydalirs avatar
De höga opinionssiffrorna är mindre SD:s förtjänst utan mer de etablerade partiernas naiva vägran att se massinvandringen som ett att vår tid största problem. Att fortfarande tala om invandringen som en kort ekonomisk belastning men på lång sikt som en enorm vinstmaskin samt att sjunga mångkulturens allomfattande lovsång, tyder på en halsstarrighet utan dess like. Att kostnaderna i landet skenar ska regeringen lösa med kommuntvång och moderaterna genom att barnen får längre sovmorgon. Tja, i vart fall synes dessa förslag vara de enda med substans om än på mikronivå.

Opinionen, även den tysta massan, ser med den största misstro på en massinvandring som tär på landets resurser och kultur och som sliter isär och - trots att man fortfarande har svårt att kasta "bojorna" och klippa att banden med sina gamla partier är man successivt på väg - därför kommer SD att fortsätta att öka. Två faktorer kan rucka på denna utveckling. Den ena är en kraftigt radikalt förändrad invandrings- och integrationspolitik i något s k etablerat parti och det lär vi inte få se - de är alltför fastlåsta i sin halsstarrighet. Det andra är att SD inte lyckas hålla partiet fritt från de bruna och andra kontraproduktiva rasister.
Senast redigerad av Ydalir 2015-08-20 kl. 14:28. Anledning: ord saknas
2015-08-20, 14:25
Medlem
Det måste råda fullständig panik på alla svenska DDR-mediekontor nu. Och inte minst hos Novus/Inzio/Sifo osv. De torde ju förstå att de inte kommer ses som seriösa nu när det har suttit en stor bild som säger att SD är Sveriges största parti utanför nästan varenda ICA i Sverige.

Vad vår kära DDR-media och politikerna inte heller verkar förstå är att de förolämpar nästan alla svenskar när de försöker svartmåla detta. Det räcker med att någon bara har en minimalt negativ uppfattning om invandringspolitiken för att de ska bli arga på detta drevet

Som någon sa de kommer gräva ner sig djupare i skyttegravarna idag. Problemet är dock att det snart bara är median och övriga politiker som sitter där. Svenska folket håller på att vakna upp!
2015-08-20, 14:25
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
MSM skjuter verkligen sig själva i foten när de rackar ner på självrekryterande webpaneler. Det är oundvikligt att MSM själva kommer anlita liknande institut i framtiden och hur ska de då kunna motivera resultaten utan att framstå som större idioter än de redan är?

Det blir lite som hur de svartmålat SD i alla år, även om allt pekar på att SD har rätt så har de målat in sig i ett hörn så pass mycket att de inte kan erkänna det och åtgärda problemen. Summa sumarum att SD ökar och förtoendet för övriga partier minskar.

På samma sätt kommer förtroendet för MSM minska samtidigt som förtroendet för alternativmedia ökar.

Att MSM ska hålla på med ett sådant fult rävspel hela tiden, något som de bara kan förlora på. Varför inte bara vara ärliga, köra med raka puckar och beskriva verkligheten som den är? Antar det är svårt när man drivs av en agenda och älskar att dela upp folk i vi och dem.

Jag har blivit kallad för smuts länge nog. I början var det 94 % mot oss, sedan 87 % och nu 75 %. Snart är det vi som är större än dem. Men låt oss ändå vara ödmjuka och inte dras ned i samma träsk som de övriga. För hur stora "vi" eller "dem" än är så måste vi lära oss att respektera varandra och diskutera sakligt med riktiga faktabaserade argument. Jag tänker aldrig se de som inte håller med mig som smuts. Jag är bättre än så, och jag hoppas ni övriga som röstar SD håller med mig här.

Låt OU tala sitt tydliga språk, så går vi vidare mot nya mål tillsammans, hand i hand, mot ett bättre sverige för alla. Inte bara de som delar våran åsikt.
2015-08-20, 14:26
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater
http://www.di.se/artiklar/2015/8/20/lo-vill-se-s-och-m-gora-upp/

Det här är intressant. LO uppmanar S och M att göra upp om migrationen. Det innebär för det första implicit att man dumpar MP som aldrig kan acceptera detta.

För det andra kan de ge båda partier en ypperlig chans att genomföra restriktiva reformer men skylla på den andra parten. Exvis så får M igenom TUT, hårdare försörjningskrav, måhända ålderstester samt lägre dagersättning. I utbyte får S tillbaka regleringen av arbetskraftsinvandringen till facken. Sedan kan man enkelt göra upp om sådant som båda vill såsom effektiviserad avvisning och tuffare passhantering.

Därefter har man en blocköverskridande uppgörelse att hänvisa till när småpartierna kommer och kräver uppluckringar. Man binder helt enkelt sig själv till samma mast.

Jag är ärligt talat förvånad att detta inte redan skett. För mig var det den uppenbara lösningen för att någorlunda avväpna frågan.

Moderaterna vill inte ha mindre migration, Sossarna vill inte ha oreglerad arbetskraftsinvandring men gärna massinvandring av Mena. Det finns ingen i ledande position inom sjuklövern som vill ha en annan politik.
Gör sossarna upp med M spricker regeringen, det kommer inte hända före 2018.
2015-08-20, 14:26
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Ja men fram till och med nästa val kommer en befolkning motsvarande en stad av Malmös storlek att berika landet. Jag vill stoppa invandringen jag är inte så pigg på tanken att vara tvungen att slänga ut folk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in