Nu har Financial Times skrivit om det i en hyfsat lång artikel. Det betyder att hela den politiska eliten i hela världen vet att SD är Sveriges största parti.
Det är helt underbart, vad ska de andra EU-länderna säga till svenska ministrar som åker ner till EU-möten. Man kan föreställa sig frågan: "Hur gjorde ni för att skapa Europas största "populistiska" parti?" - och får bara blossande röda kinder som svar.
Fast då har förstås inte SD varit Sveriges största parti.
Grundregeln är ju att aldrig ljuga om sånt som går att kontrollera. Expressen verkar ha missat det, men dom är ju inte ensamma SVT & andra ljuger lika friskt.
Kan du citera det viktigaste i texten? Jag får ett stort reklamfönster över hela artikeln och när jag klickar bort den kommer jag till förstasidan igen ....
STOCKHOLM: The anti-immigration Sweden Democrats are the country's largest party with 25 percent support, an opinion poll from YouGov showed on Thursday. Inlägg redigerat med hänsyn till regel 1.02 Upphovsrätt /Mod.
Senast redigerad av Siegfrid 2015-08-20 kl. 12:46.
Lägger in siffrorna för Sentios Juli-mätning då den nya kommer under dagen:
V 6,4 (-0,5)
S 24,1 (+0,2)
MP 6,4 (-0,4)
SD 23,3 (+1,2)
C 6,7 (+0,4)
FP 4,4 (+0,7)
KD 3,1 (+1,0)
M 20,8 (-3,0
Sett till ökningen i YouGov och hur det såg ut i Juli i Sentio så är det MYCKET troligt att SD blir störst även i kommande Sentio som presenteras idag.
Idag får PK-etablissemanget en dubbel käftsmäll och de kan halvt avfärda en mätning men knappast två som pekar i samma riktning.
Det vet jag faktiskt inte. Jag ser nu på http://nyheteridag.se att det står "Sentiomätningen kommer inom kort". Oklart vad "kort" betyder i just det här fallet.
Fan vad det händer grejor nu.....
Det vet jag faktiskt inte. Jag ser nu på http://nyheteridag.se att det står "Sentiomätningen kommer inom kort". Oklart vad "kort" betyder i just det här fallet.
Fan vad det händer grejor nu.....
Ska han retas och släppa den till Lunchekot i P1? Så SR får dra igång dementimaskineriet en gång till!
Går ju inte att lita på Linnéuniversitetet i vad de än gör. Politiska agendan genomsyrar varje led, och de som inte delar den politiska agendan spelar ändå med. Man vill ju inte förlora jobbet på samma sätt som hände han i Malmö högskola.