2015-08-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Oraklet Kent Persson avfärdar givetvis Yougov som hittepåmätning.

https://twitter.com/kentpersson/status/634128502313213952

Givetvis har en del börjat lufta idéen om att det är troll som anmält sig i drivor till panelen:

https://twitter.com/Bergmark/status/634119049836806145

Jaja, inte mig emot om de vill förneka verkligheten en månad till och reta upp ett par hundra tusen väljare till och befästa sympatisera hos de befintliga.

De är i förnekelsestadiet: förnekelse, ilska, köpslående, depression och acceptans. Nästa blir ilska, då kanske de slår ner alla SD:are de hittar. Se upp.
2015-08-20, 01:01
Medlem
Fjanten Kent Persson skriver på vänster-twitter att det är en hittepå-mätning

Citat:
Failed Party Secretary of (M) Baghdad Bob won’t accept YouGov Poll showing Conservatives (SD) Largest Party

HAHAHA!
2015-08-20, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, det gick ju till och med fortare än vad många trodde.

Vad säger Lena Mellin nu? Förstår Lena Mellins ens vad som är på gång i landet?

Störst? SD har 12,9%. Nästa val är 2018.

Det skulle hon säga.
2015-08-20, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FjertSnopparn
Jag hoppas verkligen att Jimmie börjar tänka lite mer på sin säkerhet. Det är såna här nyheter som gör mig lite rädd för att vänsterpöbeln ska få ideer.

Bästa som kunde hända ju om dom knäppte honom. Han skulle bli martyr och SD skulle få styra landet på egen majoritet.
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen att Jimmie börjar tänka lite mer på sin säkerhet. Det är såna här nyheter som gör mig lite rädd för att vänsterpöbeln ska få ideer.
Skulle det ske något attentat mot JÅ eller någon annan i ledningen. Eller ja, vilken SD politiker som helst, dör det slutar med död så kan jag nästan svära på att det skulle bli revolution. Så spänd är stämningen i Sverige.
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Juicy. Kan du kötta till det där påståendet lite?
Det finns ju sedan tidigare siffror på att SD är stora inom LO. Nu lär dom vara största parti.

Om penningströmmen från LO till S stryps så är det morsning & goodbye för sossarna. Många sköna miljoner försvinner & tusentals fackavlönade valarbetare. Då är sossarna tillbaka på någon slags FP-nivå avseende finansiering.

Det råder redan full panik inom flera LO-förbund, därav alla kampanjer med uteslutningar av SD-aktiva. Men snart går det inte längre. Jag förespråkar inte att ett reformerat LO skall stödja SD, jag tycker att facket skall vara helt fristående & enbart ägna sig åt att skaffa så bra löner & arbetsvillkor åt sina medlemmar, som det bara går.

Jag tycker att man borde ta ett politiskt beslut på en lag som kräver en medlemsomröstning för att ett fackförbund skall få ge pengar åt ett visst parti. Då är det slut på sossarna för gott.
2015-08-20, 01:04
Medlem
Citat:

Skulle någonting hända Jimmie åkesson så kommer det brinna utav bara helvete bland folket.
2015-08-20, 01:04
Medlem
vizsofiuss avatar
Hela, jag ber om ursäkt i förhand om någon annan postat den:
SD: 25,2 +3,1
S: 23,4 +0,2
M: 21,0 -2,1
V: 6,8 -0,1
MP: 6,4 +0,7
C: 5,6 -1,1
FP: 4,4 -0,5
KD: 3,7 -0,5

KD är de som åker ut, personligen är jag jävligt trött på Annie. Jag ser gärna att Ebba stannar i den "nya alliansen".
2015-08-20, 01:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Tycker det borde anordnas en SD vänlig demonstration för att fira detta opinionsläge !
En lätt nickning & en diskret hälsning emellan Sverigevänner under morgondagen borde klargöra var sympatierna ligger.
2015-08-20, 01:05
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Tycker det borde anordnas en SD vänlig demonstration för att fira detta opinionsläge !

Nej, det är väldigt ungdoms-nationalist-huliganaktigt, och precis sånt som vänsterfolk gör, vilket är det motsatta av vad som man bör göra. Man bör bete sig som folk och fortsätta kräva seriösitet i politiken, precis enligt den model som i sjuk svensk kontext tvinger SD fram.
2015-08-20, 01:06
Medlem
Nu lär det väl komma inlindade propåer, från typ Arnstad och liknade, om att demokratin måste "regleras". Så folk bara kan välja partier godkända av ett väktarråd.
2015-08-20, 01:08
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Det skulle vara onekligen dumt om vänstern hittade på något. Dels faller inte SDs stöd med Jimmie, det bevisades inte minst i vintras. Dessutom skulle han förmodligen bli martyr och stämningen skulle trappas upp ännu mer. Och detta skulle inte vara till vänsterns favör precis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in