https://twitter.com/johanssonheino
"Medverkar i Expressen-TV kl 7 för att prata om att det inte finns så mycket att prata om enstaka mätningar med självrekryterade paneler"
Nä, det är ju inte speciellt uppseendeväckande att vi får indikationer på att SD är Sveriges största parti.
Hipp hipp hurra! Dricker ingen skumpa ikväll då man ska knega och betala skatt till vansinnet imorgon, men firar kvällen med 15 mg Sobril enligt läkaren ordination
https://twitter.com/johanssonheino
"Medverkar i Expressen-TV kl 7 för att prata om att det inte finns så mycket att prata om enstaka mätningar med självrekryterade paneler"
Nä, det är ju inte speciellt uppseendeväckande att vi får indikationer på att SD är Sveriges största parti.
Precis. Inget är väl skrivet i sten men indikationerna visar på extremt ökat stöd jämfört med valet förra året. För visst hade man pratat om det om det gällde något annat parti.
Intressant, men knappt förvånande. Käglorna har fallit och nu kommer saker och ting att gå riktigt fort.
Det skulle vara intressant att veta om SVT/TV4 tar upp detta i ex. morgonsoffan eller på nyheterna?
När SD blev näst största parti i Sentio (om jag inte missminner mig) så vägrade SVT och MSM att rapportera om detta på grund av att OI "inte är seriöst".
Anser SVT och resten av etablissemanget att YouGov är seriöst, eller kommer de att ignorera denna OU också?
Jag undrar också. Jag skulle tro att de gör som de brukar, dvs inte rapporterar yougovs siffror. Samma sak tror jag gäller även de flesta andra stora medier.
Detta måste betyda att minst var tredje man röstar SD. Om man bara räknar etniskt svenska män så är det givetvis ännu högre siffror. Nu vore det väl själve fan om stigmatiseringen kan fortgå.
Imorgon möter vi varandra med ett friskt leende på läpparna.
Intressant, men knappt förvånande. Käglorna har fallit och nu kommer saker och ting att gå riktigt fort.
Det skulle vara intressant att veta om SVT/TV4 tar upp detta i ex. morgonsoffan eller på nyheterna?
När SD blev näst största parti i Sentio (om jag inte missminner mig) så vägrade SVT och MSM att rapportera om detta på grund av att OI "inte är seriöst".
Anser SVT och resten av etablissemanget att YouGov är seriöst, eller kommer de att ignorera denna OU också?
Klart att dom gör. Och när Novus också presenterar SD som största parti (gissar i september) blir också Novus oseriöst. Därefter Inizio (webpanel) följt av SIFO. Och SCB slutar göra opinionsundersökningar när det börjar brännas där också. Alternativet kan kanske vara att alla OI förklaras vara så behäftade med osäkerheter att de egentligen inte säger någonting.