2015-08-17, 23:18
Medlem
Hej på er!

Planerar att köpa en gamingdator inom några månader. Budget är väl max 20 000, men gärna halva det om jag får välja. Ska användas till gaming och streaming, möjligen lite videoredigering.

Grejen är att jag vill kunna tok-maxa RTS-liknande spel som Starcraft 2, Heroes of the Storm, DOTA, och den sorten. Lär inte spela FPS och sådär supergrafiktunga spel, så egentligen behöver jag kanske inte ha en GTX980? Men jag vill å andra sidan inte köpa en dator för 10-12 tusen och sen behöva uppgradera alltför snart. Kanske bättre att lägga fem tusen till för att ändå få det (typ) senaste?

Vad tror ni om denna?

http://www.inet.se/produkt/1517101/taurus-esport-gtx-980-esport-vaska-varde-599kr

Jag gillar att den är liten men ändå verkar den prisvärd. Kollade på Kompletts likvärdiga och de tar 22 000 för liknande komponenter. MÅSTE inte ha ett mini-chassi men uppskattar att den inte tar nån vidare plats. Men vad tror ni om värme och ljudnivå på den om den är så liten? Den har ju inte plats för nån vattenkylning och sånt. Nån som har kört Inets Taurus eSport; hur funkar den?

Tack för input!
Senast redigerad av danielwerner 2015-08-17 kl. 23:21.
Citera
2015-08-17, 23:24
Medlem
Parkours avatar
Streaming och redigering behöver du absolut inget så bra grafikkort för...
Jag hade lagt mer pengar på processor och minne istället.
Citera
2015-08-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Streamingen och redigeringen är mest sidogrejer, det är spela som är huvudsyftet. Men som sagt mest RTS-spel och liknande.
Citera
2015-08-17, 23:30
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielwerner
Streamingen och redigeringen är mest sidogrejer, det är spela som är huvudsyftet. Men som sagt mest RTS-spel och liknande.

För RTS spel kommer du inte behöva ett sådant grafikkort. Inte om du inte siktar på 150 plus i FPS på två skärmar...

Köp ett begagnat 680-kort istället och gör något roligt för pengarna istället. Köp en Synology-NAS och ha lite skoj med lagring tex. Eller en riktigt bra skärm?

Du kommer ångra dig om du lägger så mycket pengar på ett grafikkort som du inte behöver..
Citera
2015-08-19, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Mer pengar på processor och minne när det redan sitter 16 GB i burken tillsammans med en i7 4790k? xD

jag skulle säga lägg mindre pengar på processor, kan väl inte finnas många spel som utnyttjar fler än fyra trådar?
Citera
2015-08-19, 16:28
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengilbefriaren
Mer pengar på processor och minne när det redan sitter 16 GB i burken tillsammans med en i7 4790k? xD

jag skulle säga lägg mindre pengar på processor, kan väl inte finnas många spel som utnyttjar fler än fyra trådar?

Inte dom han spelar.
En 4770 räcker gott och väl. Jag menade för pengarna han lägger på GPUn så kan han uppgradera CPU(n i framtiden för samma pengar typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in