Hej på er!
Planerar att köpa en gamingdator inom några månader. Budget är väl max 20 000, men gärna halva det om jag får välja. Ska användas till gaming och streaming, möjligen lite videoredigering.
Grejen är att jag vill kunna tok-maxa RTS-liknande spel som Starcraft 2, Heroes of the Storm, DOTA, och den sorten. Lär inte spela FPS och sådär supergrafiktunga spel, så egentligen behöver jag kanske inte ha en GTX980? Men jag vill å andra sidan inte köpa en dator för 10-12 tusen och sen behöva uppgradera alltför snart. Kanske bättre att lägga fem tusen till för att ändå få det (typ) senaste?
Vad tror ni om denna?
http://www.inet.se/produkt/1517101/taurus-esport-gtx-980-esport-vaska-varde-599kr
Jag gillar att den är liten men ändå verkar den prisvärd. Kollade på Kompletts likvärdiga och de tar 22 000 för liknande komponenter. MÅSTE inte ha ett mini-chassi men uppskattar att den inte tar nån vidare plats. Men vad tror ni om värme och ljudnivå på den om den är så liten? Den har ju inte plats för nån vattenkylning och sånt. Nån som har kört Inets Taurus eSport; hur funkar den?
Tack för input!