2015-08-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Hur skall dom veta vilket VPN företag som pekar på en viss IP-adress utomlands?
De gör en Whois Lookup? Vad finns det för VPNer utomlands som garanterar fullständig integritet? Ska man köra multipla VPNer? Köra Linux?
Citera
2015-08-18, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
De gör en Whois Lookup? Vad finns det för VPNer utomlands som garanterar fullständig integritet? Ska man köra multipla VPNer? Köra Linux?
Vilket operativ system du använder borde inte spela någon roll eftersom det är IP-numret som din leverantör ger dej som du vill "skydda/ändra".
Citera
2015-08-19, 15:53
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Nu har jag hållit på att surfa på Deep Web med hjälp av Tor i drygt en vecka (jag använder Tor just nu för att skriva här på Flashback).

Ganska häftig känsla men utöver diverse döda länkar så skymtar ju all BP i var och vartannat hörn sorgligt nog . Man får göra sitt bästa för att trycka tillbaka den mänskliga nyfikenheten, man måste ju kunna sova ordentligt på natten.

Försöker främst samla på mig länkar i stil med Wikileaks och andra läckor. Har känt mig jävligt fascinerad att leta upp "The human experiment" men den sidan finns väl bara arkiverad nånstans?

Ja om den nu var äkta går ju att debattera....
Citera
2015-08-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leifson
Låter extremt överdrivet, och jag tror minsann inte ett gigantiskt "nät" existerar vid sidan av internet, och att man endast skulle nå den gernom att använda Tor.

Tor är väl förövrigt bara ett sätt att vara anonym på, som sagts tidigare?
På Google och andra sökmotorer så ser du bara 20% av nätet om du använder tor och är ine på deep web så får du se dom övriga 80% av nätet vilket inebär en jävla massa skit
Citera
2015-08-19, 22:10
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dudeimtheboss
På Google och andra sökmotorer så ser du bara 20% av nätet om du använder tor och är ine på deep web så får du se dom övriga 80% av nätet vilket inebär en jävla massa skit
Det man hittar på deep web idag är ju max typ 1% av internet, även om du vet var du ska leta till stor del.
Det mesta är ju databaser och diverse saker man bara kan nå via andra saker/sidor/klienter/program.

Tycker deepweb känns ganska.. dött i dagsläset. Har inte satt mig in helt, men för 2 år sen hittade jag bra mycket mer roliga sidor än nu.
Citera
2015-08-19, 22:26
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Det man hittar på deep web idag är ju max typ 1% av internet, även om du vet var du ska leta till stor del.
Det mesta är ju databaser och diverse saker man bara kan nå via andra saker/sidor/klienter/program.

Tycker deepweb känns ganska.. dött i dagsläset. Har inte satt mig in helt, men för 2 år sen hittade jag bra mycket mer roliga sidor än nu.

Men om det är i dagsläget är bra mer dött, vilka sajter tänker du på som var uppe för 2 år sen?

Gamla goda Silk Road eller?

Själv finner jag det oerhört fascinerande att hitta websajter som erbjuder en personlig krypskytt eller förfalskade brittiska pass
Citera
2015-08-20, 11:32
Medlem
Skohornets avatar
Är Agora nere för er också? Om än temporärt.
Citera
2015-08-20, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Är Agora nere för er också? Om än temporärt.
Jag tycker att alla sidor på Onion ligger nere lite då och då.
Citera
2015-08-20, 21:04
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Men om det är i dagsläget är bra mer dött, vilka sajter tänker du på som var uppe för 2 år sen?

Gamla goda Silk Road eller?

Själv finner jag det oerhört fascinerande att hitta websajter som erbjuder en personlig krypskytt eller förfalskade brittiska pass
Minns inte exakt, men jag kommer ihåg att hidden wiki gav mycket mer saker, som man kunde klicka sig vidare ifrån. Nu känns mer än varannan länk död.
Citera
2015-08-20, 23:45
Medlem
Red-Pandas avatar
Känns som 90% av alla länkar är döda. Finns inte mycket av intresse heller.
Citera
2015-08-21, 00:13
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda

det heter deep web av en anledning, sidor kommer o går där det är inte direkt lagliga saker många sysslar med, är du förvånad eller? man måste ägna lite tid där för att hitta men visst går det krävs ju att man vet vad man sysslar med så finns där mer än vad du klarar av.
Citera
2015-08-21, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Det beror på att dom byter adresser ganska ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in