Citat:
Skäl till varför åland skulle klara sig bättre med Sverige? Om vi säger allt är som det är och vi byter ut finska flaggan mot den svenska.
Åland skulle bli oerhört populärt. Det skulle strömma dit stora som små företag. Ön skulle leva upp och den här monopolsituationen som oftast är närvarande på Åland skulle försvinna helt.
Ålänningarna skulle ha en stat dit de kan vända sig. Inte en stad som skiter fullständigt i dem...
Jag skulle inte vilja se åland utan självstyrelse, inte för att jag tycker de sköter det särskilt effektivt utan att jag skulle inte vilja ha sveriges baksidor ens närma åland...
I övrigt allt som redan händer på ön är ju oftast helt svenskt ändå. Ta bilparaden, alla jänkare är ju svenskregistrerade i princip, ta rock off... alla går dit för måns z osv... Ingen går dit för att det finns något finskt...
Åland skulle bli oerhört populärt. Det skulle strömma dit stora som små företag. Ön skulle leva upp och den här monopolsituationen som oftast är närvarande på Åland skulle försvinna helt.
Ålänningarna skulle ha en stat dit de kan vända sig. Inte en stad som skiter fullständigt i dem...
Jag skulle inte vilja se åland utan självstyrelse, inte för att jag tycker de sköter det särskilt effektivt utan att jag skulle inte vilja ha sveriges baksidor ens närma åland...
I övrigt allt som redan händer på ön är ju oftast helt svenskt ändå. Ta bilparaden, alla jänkare är ju svenskregistrerade i princip, ta rock off... alla går dit för måns z osv... Ingen går dit för att det finns något finskt...
Och inte att förglömma: det skulle regna manna från himlen.
Den finska staten (och därigenom vi finländare på fastlandet som betalar skatt) som skiter fullständigt i er skjuter till med pengar för att ni ska få ha eran självstyrelse. Skulle ni däremot vara ett svenskt landskap är det inte alls säkert att ni skulle ha samma särställning.
Att gå på ett evenemang med Måns Zelmerlöv tyder bara på taskig smak och homofila tendenser.
Du tror alltså att en "anschluss" till Sverige skulle göra Åland oerhört populärt (är inte Åland redan relativt populärt?) och allt skulle bli bättre men "Sveriges baksidor" tror du att du skulle slippa? Är du beredd att öppna ditt hjärta (rikssvenska som på finlandssvenska skulle översättas ungefär: är du redo att sära på skinkorna?) ?!
).