Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är du som påstår det ja, det alla andra påstår är att latinos är en av många viktiga väljargrupper då de kan hjälpa en presidentkandidat att bli vald.

Jag har påpekat följande fakta. Obama fick 71% av "latino"-röster. Romney fick 29%. Om det hade varit omvänt så hade Romney fortfarande förlorat.

Går det in?

Du pratar om "många viktiga väljargrupper". Om alla väljargrupper är "viktiga" - är någon väljargrupp då viktig alls? Nämn en oviktig väljargrupp.

Citat:
Du är den enda som fortsätter att trampa på samma punkt om att Donald Trump skulle ha blivit kallad för rasist för att han påstod att det finns kriminella i Mexiko, från Mexiko eller ens att det var för att han påstod att det kom droger ifrån Mexiko.

Nej. Han blev kallad r-ordet för att han är vit.

Citat:
har du bevis för detta eller är det ditt vanliga skitsnack som talar igen?

Ja. I Iowa t.ex. Där Trumps buss åker runt. Hans kampanjfolk får dagligen kontakt med folk som vare sig hållit på med politik eller röstat tidigare.

Många svarta vill se ett slut på illegal invandring, dessutom finns det något av en marshall-plan för rasifierade innerstäder nämnd i Trumps invandringsplan. Det gör att han kommer att få minst 15% av svarta röster. Troligen mer än 20%.

Citat:
Men i din dingding värld så finns det aldrig motargument utan alla former av argument som inte backar dina idoler är enbart påhopp, du har (nästan) aldrig någon faktabasis för dina påståenden utan fortsätter enbart att mala på om samma skit, du fortsätter att tjata om att X är antivit osv.

Visa mig några motargument. Jag väntar.

Citat:
Du är i slutändan bara en fjant, oavsett om Donald Trump vinner 2016 (vilket jag inte tror) eller ens blir en presidentkandidat så kommer det inte att ändra på det faktum att du anser att fakta är irrelevant och är aktivt antiintellektuell.

Om du antyder att du och Lewis-Black är intellektuella så är jag gladeligen antiintellektuell - med stolthet.

För titta på vad du skriver. Om jag får totalt och fulltständigt rätt och ni totalt och fullkomligt fel så är jag, jag - inte ni, icke mottaglig för fakta och en idiot.

Fundera på det ett tag.

Den här tråden är en guldgruva. Det finns många godbitar till inlägg att samla ihop sedan. Herregud...
2015-08-18, 21:05
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Och det vet han. Och det utnyttjar han till att mer eller mindre kontrollera Fox.

Samtidigt har vi stjärnor i den här tråden som på fullt allvar, utan att skämta, menar att Trump inte skulle kunna påverka något åt USA:s fördel i relationer med andra länder.

Som Trump skulle säga, "no, no, think of it!"

När jag läser det är jag inte orolig för USA:s framtid. Jag blir orolig för Sveriges.
Varför tror du Trump skulle vara en bra förhandlare i internationella relationer? Hans bombastiska och odiplomatiska lynne talar absolut inte för det.
2015-08-18, 21:12
Medlem
Snapcounts avatar
"experten10"

Såg på Fox igår kväll, och bla diskuterades om villigheten till Trump att bekosta sin kampanj.., för högsta ämbetet så är det ju inte billigt.

Det fanns de utav "proffsen" som inte trodde det.

Har Trump själv sagt något ?
2015-08-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Varför tror du Trump skulle vara en bra förhandlare i internationella relationer? Hans bombastiska och odiplomatiska lynne talar absolut inte för det.

Men herregud, Madagascar... jag blir orolig på allvar.

Se på vad jag skrev.

"Och det vet han. Och det utnyttjar han till att mer eller mindre kontrollera Fox. "

Tänk till nu. Lägg en tio sekunder på det. Jag lovar, det kommer att vara värt det.
2015-08-18, 21:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jösses, och jag som trodde att George W Bush var det värsta USA skulle kunna klämma fram. Om Trump åtminstone varit rejält kritisk emot Ryssland som Ronald Regan var, men nej. Putler skulle säkert bli glad om Trump blev USA:s nästa president, psykopater förstår ju varandra bättre än de förstår andra människor........
2015-08-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jösses, och jag som trodde att George W Bush var det värsta USA skulle kunna klämma fram. Om Trump åtminstone varit rejält kritisk emot Ryssland som Ronald Regan var, men nej. Putler skulle säkert bli glad om Trump blev USA:s nästa president, psykopater förstår ju varandra bättre än de förstår andra människor........

Ola, du regradierar tillbaka till de tidiga tonåren och byter dessutom kön.

Hur kommer det sig!?
2015-08-18, 21:34
Medlem
Finisterres avatar
Smart tanke av Xelious som tror att Trump förlorar på att bråka med en journalist. Folk älskar ju sura PK-journalister och ogillar när en sån blir satt på plats. Det vet ju alla svenskar, särskilt på flashback.
http://www.breitbart.com/big-journalism/2015/08/10/donald-trump-wins-again-fox-news-channel-softens-criticism-after-chaotic-debate-roger-ailes-calls-hi m-for-ceasefire/
http://www.washingtontimes.com/news/2015/aug/15/trump-fox-feud-ask-roger-ailes-who-won/

Och så 2 länkar till Ondahamstern så han kan höra upp med sitt antirasistnonsens om att "frysa ut väljargrupper".
http://spectator.org/articles/59956/cesar-chavez-anti-immigration-his-union-core
http://www.huffingtonpost.com/2013/04/03/cesar-chavez-wetbacks-immigrants-illegals_n_3008985.html
(“As long as we have a poor country bordering California, it’s going to be very difficult to win strikes,” Chavez says in the interview.)
2015-08-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"experten10"

Såg på Fox igår kväll, och bla diskuterades om villigheten till Trump att bekosta sin kampanj.., för högsta ämbetet så är det ju inte billigt.

Det fanns de utav "proffsen" som inte trodde det.

Har Trump själv sagt något ?

Proffsen har haft fel om allt hittills (jag däremot har haft rätt om allt). Trump har dessutom mängder av villiga små donationer. Det är bara att säga till så rasar de in.

Jag tror dessutom att Trump kommer att vinna det här genom att spendera minst av alla presidentkandidater de senaste 30 åren.
2015-08-18, 21:40
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vinner Trump presidentvalet så kan det bli dags för operation Wetback II.

Som under president Eisenhower.

Vi får se.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-08-18 kl. 21:45.
2015-08-18, 21:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Och så 2 länkar till Ondahamstern så han kan höra upp med sitt antirasistnonsens om att "frysa ut väljargrupper".

Det är inte antirasist snack när det enda jag pratar om är att man aldrig skall frysa ut hela väljargrupper då de kan vara till hjälp för en i kommande val.

Jag skiter fullständigt i om en person enbart drar till sig 10% eller rent av 100% av en väljargrupp (som för övrigt inte behöver vara Latinos eller HBT utan även innebär kristna, akademiker osv) bara man som politiker aldrig totalt fryser ut en hel väljargrupp så har man alltid en chans att vinna.

Men som vanligt så hakar vissa typer av personer upp sig på att väljargrupp skulle automatiskt betyda Latinos.
2015-08-18, 21:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du pratar om "många viktiga väljargrupper". Om alla väljargrupper är "viktiga" - är någon väljargrupp då viktig alls? Nämn en oviktig väljargrupp.

Alla väljargrupper är viktiga då man inte kan vinna ett val på att enbart fokusera sig på den kristna väljargrupperna eller den akademiska väljargrupperna.

Däremot att aktivt frysa ut hela väljargrupper kan leda till stora svårigheter då man kan behöva dem när det väl gäller.

Citat:
För titta på vad du skriver. Om jag får totalt och fulltständigt rätt och ni totalt och fullkomligt fel så är jag, jag - inte ni, icke mottaglig för fakta och en idiot.

Och om du har fullständigt fel och han blir en independent 2016 och/eller förlorar?

Tänker du sluta kommentera i politiker forumen då?
2015-08-18, 21:56
Medlem
Citat:
Det är inte antirasist snack när det enda jag pratar om är att man aldrig skall frysa ut hela väljargrupper då de kan vara till hjälp för en i kommande val.

Jag skiter fullständigt i om en person enbart drar till sig 10% eller rent av 100% av en väljargrupp (som för övrigt inte behöver vara Latinos eller HBT utan även innebär kristna, akademiker osv) bara man som politiker aldrig totalt fryser ut en hel väljargrupp så har man alltid en chans att vinna.

Men som vanligt så hakar vissa typer av personer upp sig på att väljargrupp skulle automatiskt betyda Latinos.

Det var det vi pratade om. Och det här med att totalt frysa ut stämmer helt enkelt inte - det är bara ditt påhitt. Som jag sade så har den enda undersökningen som finns om det hela visat att Trump fick högst stöd bland "latinos" - detta i Nevada.

Obama frös ut den kristna högern. Vann ändå. Så även där har du fel. Fel. Fel. Fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in