2015-08-16, 23:40
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sätt dig in i hans situation. Skulle han ha tagit med kroppen om han var panikslagen? Nu gjorde han det, vilket var ett rationellt beteende. Sedan skulle reptilhjärnan ha slagit till på en gång, och han gjorde allt fel och utsatte sig för en massa risker?
Ja! Han ville nog "städa undan"!
Det är ingen strömbrytare på människan, irrationellt på och då är rationellt av... Allt är inte svart eller vitt, det finns gråzoner oxå..
2015-08-16, 23:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Även om misstanke graden är låg, så är misstankarna kvarstående, troligtvis är dessa båda släppta för att de inte anses kunna försvåra utredningen.
Nej, de släpptes för att misstankegraden var för låg.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, men fortfarande misstänkta för inblandning.
Om uppgiften om två bilar är trovärdig, och NB satt i den ena hade minst en av dem suttit kvar.
2015-08-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Med risk för att låta tjatig, men är det verkligen bekräftat att Lisa kördes död till Martorp från cafeområdet , Kan man ha mellan landat någonstans ?

En hypotes som ännu inte testats här ?
Är om det är möjligt att lägga in Lisa i en av den större sorten av sopsäckar för transport,död eller levande.
En sopsäck över huvudet och ytterligare en över benen som tejpas tex silvertejp.
Nu säger inte jag att det är troligt. Men är det möjligt ??

Vilken storlek har den största sopsäcken och hur bred och lång var Lisa ??

Möjlighet finns, men är hon död, så läcker sopsäcken troligtvis igenom likdoften till utrymmet den legat i. Därav troligt att spår hittats.
2015-08-16, 23:44
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Jag skrev skyddande av brottsling.
Citat:

Föraren i den ena bilen hade varit på sannolika skäl misstänkt för mord, medhjälp till mord eller skyddande av brottsling om mördaren i den andra bilen är misstänkt för mord och Lisas kropp transporterades i någon av bilarna. Båda hade suttit häktade nu.
"på sannolika skäl misstänkt för mord, medhjälp till mord eller skyddande av brottsling"...hade mordet redan begåtts så hade det inte blivit medhjälp till mord...varför skriva "på sannolika skäl misstänkt för mord, medhjälp till mord eller" om du nu bara menade "skyddande av brottsling"?
2015-08-16, 23:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Med risk för att låta tjatig, men är det verkligen bekräftat att Lisa kördes död till Martorp från cafeområdet , Kan man ha mellan landat någonstans ?

Är om det är möjligt att lägga in Lisa i en av den större sorten av sopsäckar för transport,död eller levande.
En sopsäck över huvudet och ytterligare en över benen som tejpas tex silvertejp.

Ja det är fullt möjligt, har dessutom nyligen hänt i Danmark, en man som stoppade sina barns mamma död i sopsäckar och körde iväg med kroppen.
2015-08-16, 23:45
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att jag skriver av något på nätet och använder i tråden är en allvarlig anklagelse tycker jag. Jag är noga med att ange när det är ett citat. Givetvis försöker jag styrka mina påståenden och visa den information som jag baserar mina påståenden och tro på, att inte du gör detsamma är beklagligt.

Jag vidhåller att dina slutsatser som du väver in här i tråden till största del är grundlösa då du sällan eller aldrig kryddar med information som gör dig värd att ta på allvar.

Du går i försvarsställning och uttrycker dig på ett barns vis istället för att vara saklig.

Du rekommenderar här i tråden hur man bör framföra ett fordon på den omtalade grusvägen. Berätta nu en gång för alla vad den rekommendationen tillför tråden.

Att någon med ditt så kallade intellekt kan få det till att jag har rekommenderat ett visst sätt att köra på grusvägarna mot Martorp är en stor gåta . Det enda jag gjorde var att ifrågasätta lämpligheten med att köra fort med tanke på vägens beskaffenhet . Kallar du det för en rekommendation så är det ju upp till dig . Om det tillför något av värde i tråden är väl lika tveksamt som att dina inlägg skulle göra det . Att du försöker skriva på ett vuxnare sätt som skulle visa på att du begriper något gör ju inte att så är fallet . Att slänga sig med uttryck som du gör skulle göra att du begriper mer än andra är ju bara skrattretande . På vilket sätt skulle förresten ditt CITERADE dravel om krokodilers matvanor tillföra tråden något för att komma med en av dina ofta förekommande frågeställningar . Och att du inte kan läsa innantill eller har dålig läsförståelse förstår man ju när du inte ens vet vad som står i bildtexten i artikeln du har hållit på och tragglat i hela kvällen . Med tanke på mängden inlägg i den här tråden och i övriga ämnen så saknar du väl ett liv utanför fb och därför sitter du här och försöker hävda dig på det viset i stället .
2015-08-16, 23:46
Medlem
Citat:
Nej, de släpptes för att misstankegraden var för låg.

Pladdra runt med det du, Sverige är Sverige, misstankegrader eller inte, den må vara hur låg eller hög du vill, likväl släpper man inte en brottsling som kan försvåra en utredning.

Därav släpptes de.
2015-08-16, 23:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Då är det mystiskt att dom passerar i denna höga fart ungefär vid den tiden flickan försvann och vilken tid L försvann visste ju vittnet dagen efter senast. det var ju ändå en lite annorlunda händelse ihop med en väldigt stor händelse så jo det är konstigt

Jag kan dock se ur en annan vinkel men du får väl tycka det är "mystiskt"...

Är det en person som man brukar se ofta i området, som inte känns minsta suspekt, kanske finner väldigt trevlig - så är det kanske inte givet att man larmar för att nån kör för fort.
Märk väl fort för just den vägen, vilket kanske inte ens är på fartdåre nivå. Man kanske noterar slött - oj, vad den hade bråttom då. Däremot när man väl hör om häktningen sker en erinran - men va fan, han kom ju faktiskt förbi vid den tiden? Bäst jag meddelar mig.
2015-08-16, 23:49
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:

Nej det är inte bekräftat...med tanke på yppandeförbudet så finns väldigt lite bekräftat.
Det enda som kan räknas som bekräftat är väl att man hittat DNA från MGM på LHs tillhörigheter.
Resten är medias och FBs spekulationer.
2015-08-16, 23:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
"på sannolika skäl misstänkt för mord, medhjälp till mord eller skyddande av brottsling"...hade mordet redan begåtts så hade det inte blivit medhjälp till mord...varför skriva "på sannolika skäl misstänkt för mord, medhjälp till mord eller" om du nu bara menade "skyddande av brottsling"?
Därför att jag menade alla tre brottsrubriceringarna. Medhjälparen i den andra bilen kan ha bidragit före eller under mordet. Nu försöker du bara få till gräl.
2015-08-16, 23:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Pladdra runt med det du, Sverige är Sverige, misstankegrader eller inte, den må vara hur låg eller hög du vill, likväl släpper man inte en brottsling som kan försvåra en utredning.

Därav släpptes de.
Jag pladdrar inte. Efter en vecka hålls inte misstänkta i häkte som skäligen misstänkta för brott.
2015-08-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja det är fullt möjligt, har dessutom nyligen hänt i Danmark, en man som stoppade sina barns mamma död i sopsäckar och körde iväg med kroppen.

Såg nu att den största sopsäcken mäter 1100x1450 och nedåt.
Så rent storleksmässigt kan detta fungera.

Vill man köra iväg någon utan att det syns i bilen så är ju detta ett sätt.

Frågan blir ju ändå, dog hon i ladan/mjölkrummet eller dog hon någon annanstans ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in