2015-08-16, 00:12
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Härligt inlägg med bra energi. Det blir dock ett och ganska kort och meningslöst svar denna gång från min sida då jag måste iväg till biblioteket och återlämna några försenade böcker.
Ok,,jag ger mig
mina 1,68,är ?
pls låt mig för en gång skull se några % på måndag
Citera
2015-08-16, 01:29
Medlem
alienfins avatar
Ja Anoto är verkligen ett bolag med mkt potential och de satsar verkligen smart nu.
Kundkretsen vi redan har inom skola,försäkring,bank,sjukvård bland många andra kan expandera
ngt enormt nu när det bevisligen sparar tid och pengar för företagen. Framtiden är här nu
äntligen för Anoto.
Nästa vecka börjar vi nog med att klättra fast med PM om ngn affär kommer att
lyfta bra mkt och det kommer nog ngt roligt i veckan.
Citera
2015-08-16, 05:30
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Mina tankar är dom helt motsatta. För mig är Anoto en av börsen mest givna säljkandidater just nu.
Inte ens med en pistol mot tinningen skulle jag trycka på köpknappen.

Jag förstår inte alls varför detta bolag skulle vara intressant på dessa nivåer.

Precise, Fingerprint och Anoto har alla 3 lyckats. Dom har funnit ett segment av aktieägare som är fullständigt hjärntvättade. Inget biter. Har en stark känsla att många av dessa kommer vara mkt besvikna om dom inte säljer nu.

Fingerprint är trots allt ett spännande bolag som har möjligheter. Men Anoto lixom, What a fuck

Ganska kul analys,intetsägande men kul dock. Du har en känsla,ok if u say so stay out..
Oftast har tradarna inget konkret att komma med när de försöker baissa men väcker en köpsignal så fort de dyker upp..
Citera
2015-08-16, 09:36
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ganska kul analys,intetsägande men kul dock. Du har en känsla,ok if u say so stay out..
Oftast har tradarna inget konkret att komma med när de försöker baissa men väcker en köpsignal så fort de dyker upp..
Bry dig inte om han, 17år gammal pojke som inte gått ur skolan.

Baissare kännetecknas lätt genom deras bristfälliga sätt att inte kunna komma med fakta och förklaringar genom kalkyler som inte visar nått annat än "ok?".
Citera
2015-08-16, 10:41
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Bry dig inte om han, 17år gammal pojke som inte gått ur skolan.

Baissare kännetecknas lätt genom deras bristfälliga sätt att inte kunna komma med fakta och förklaringar genom kalkyler som inte visar nått annat än "ok?".

Du har nog rätt där..
Citera
2015-08-16, 14:03
Medlem
Tror nog att Anoto kan lyfta en del. Och då menar jag inte att flyga upp som Precise B, men lite förväntningar i veckan på ett Pm gör nog några procent bara det, ett Pm angående HP och det lyfter 1 krona.
Citera
2015-08-16, 14:09
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Tror nog att Anoto kan lyfta en del. Och då menar jag inte att flyga upp som Precise B, men lite förväntningar i veckan på ett Pm gör nog några procent bara det, ett Pm angående HP och det lyfter 1 krona.
Ungefär vad jag väntar också närmaste tiden. Men nästa år den mest intressanta om det slår igenom ordenligt med pennor,skärmar och annat som Anoto kommer presentera med HP.
På det några OEM till och vi är på väg mot 5 kronan alla ggr..
Ska väl tillägga att jag spekulerar så inte fånen får för sig att anmäla mig också hihi...
Senast redigerad av alienfin 2015-08-16 kl. 14:55.
Citera
2015-08-18, 10:03
Medlem
Spännande aktie detta.
Röda siffror får mig att gråta, men jag tror så mycket på Anoto att jag sitter lugn och kanske till och med köper på mig lite när vi ser en stabilare kurs

Väldigt volatil aktie, men ska det verkligen vara 10% svängningar varje dag...?
Citera
2015-08-18, 10:16
Medlem
Jag köpte in mig på 1.1 och 1.4, snitt på 1.28.

Jag hade lagt upp sälj att vid 1.58 men tog ned ordern då det såg så jävla bra ut.. Ångrar det nu.

Frågan är om man ska cut all ties nu, eller sitta still i båten?
Har gått jävligt bra på alla mina andra aktier så vore ingen större förlust.
Citera
2015-08-18, 10:36
Medlem
Även om det blir väldigt mycket minus nu så tror jag att Anoto kommer skjutas upp i raket. Jag tror på deras företagsidé vilket är väldigt fascinerande.
Citera
2015-08-18, 18:45
Medlem
Mouses avatar
Hoppas avtalet (eller det eventuella? uppköpet) med HP kommer denna vecka..
Citera
2015-08-18, 19:29
Medlem
alienfins avatar
Ja det som känns lite spännande är att fredagens Stein intervju är redan gjord och sänds dagen
efter HP:s Earnings Conference Call av nån anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in