Citat:
Ursprungligen postat av
snelhesten
Det är det jag frågar dig. Du hävdar att ett yrke måste betraktas som "vilket som helst" men uppenbarligen så finns det exempel på där så inte är fallet och trots det så är de ändå fullt lagliga och legitima.
Måste man vara öppen för att att arbeta med porr om man tittar på det eller inte?
Nej jag svarade på ett påstående att prostitution var ett yrke vilket som helst.
Det är det inte, det är ett av världens mest stigmatiserade yrken som finns. Möjligen klått av
kontraktsmördare i negativ stigmationsgrad.
Nej, men om man tillhör gruppen som sitter och förfasar sig över andra människors sexualmoral t.ex och samtidigt glatt frossar i hårdporr så bör man kanske ta en lång titt på sig själv.
som exempel kan du ju ta antalet konservativa sexualmoralister som klagar över just kvinnors "vandel" och sexuella erfarnehter samtidigt som de själva både köper prostituerade, glatt glor på porr, är otrogna och har haft sex före äktenskapet.
Är lite här jag just lägger min största kritik gentemot hur prostitution har setts och i regel fortsätter att ses på av samhället. Det är de prostituerade själva som får bära alla stigmation och skam över yrket, när själva grunden till dess existens ligger hos köparnas egna moral, eller brist på dito.
Rent konkret finns det inget omoraliskt i att tvingas ta det jobb man är tvingad till av ekonomiska skäl för att försörja sig, däremot är det faktiskt moraliskt tvivelaktigt att köpa en sexuell handling av någon som man misstänker inte egentligen vill göra detta utan far illa i handeln av lathet för att man inte orkar leta eller gillar känslan av makt.
På vilken part bör samhällets fulla fördömande vila på?
Är ett saligt snack om äckliga horor i alla dess variationer påd etta forum, men kritiken mot den egna sidans beteende är som bortblåst. Man ogillar våldtäksmän, och det är ju en framgång, men de män som regelbundet köper sig en 20-åring från Östeuropa är det dödstyst kring.