2015-08-11, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Djävla, blatthelveten! Kan sätta en av mina pungkulor på att detta är Somalier eller i alla fall något slags afrikanskt patrask... Dessa borde omgående avrättas och brännas på bål. Hur kan man vara så oerhört fega så att man rånar gamla damer och som grädde på moset sparkar dem när de ligger ner?

Jag blir galen när jag läser om detta - vad säger ni vänsterpatrask om detta nu då? Är det Peter, Sven, Adam och Petter som varit framme, tror ni - eller är det Achmed, Hassan, Mohammed och/eller Mamohmadou, som varit framme?

Ge mig en procentsats på vad ni tror!

Troligtvis "ensamkommande" - kan faktiskt också vara marockaner som driver, laglöst runt i Svedala...

En vag gissning är att det med 80%s sannolikhet rör sig om Mohammad och 20% Anders.
Citera
2015-08-11, 14:04
Medlem
offssets avatar
Äckliga jävla as, ett skott i huvudet på vardera. Sen står vänsterpatrasken samt politikerna och skyddar sånna här.
Citera
2015-08-11, 15:57
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Ska du försöka dig på ironi så är det bra om du klämmer in en smiley.
Området är knallrött politiskt. Sen tror jag inte äldre personer använder ord som blattar, svartskallar etc när de ska förklara för polisen hur förövarna såg ut.

http://www.hitta.se/kartan!~59.60897,16.51112,17z/tr!i=cZzvFgFQ/search!i=ii~WWPj2s_!q=!t=single!st=cmp/tileLayer!l=1/lifestyle!l=59.60897:16.51112
Citera
2015-08-11, 20:15
Medlem
Omvänd rasism.Eller ett noga taktiskt övervägande.För inte fan är det utländska äldre kvinnor som blir drabbade(?).
Citera
2015-08-13, 11:15
Medlem
Ungarna borde dömas till amputering av båda sina ben samt utvisning. Sparkar man ner en gammal käring så hör man inte hemma i civilisationen, och kan med största sannolikhet inte bli "rehabiliterad" av att sitta på vuxendagis (fängelse) i några veckor.
Citera
2015-08-14, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Omvänd rasism.Eller ett noga taktiskt övervägande.För inte fan är det utländska äldre kvinnor som blir drabbade(?).

Omvänd rasism? Du menar rasism.

Lite roligt att vi är så indoktrinerade i att det bara finns en sann form av rasism, den vita.
Citera
2015-08-14, 16:59
Medlem
OlleVieros avatar
Kommer det någon ny information i lokala medier? Eller försöker man bara glömma bort det hela? I så fall så är det nog rätt solklart att det rör sig om babbar.

I viket fall som helst är det vidrigt att gå på gamla försvarslösa. Ingen människa med någon form av heder gör så.
Citera
2015-08-14, 17:24
Bannlyst
Det går bra för Västerås nu.
Citera
2015-08-14, 18:26
Medlem
Borde fan klassas som ett terrorattentat eftersom det är invandrarpack som utfört dådet.
Citera
2015-08-14, 20:55
Medlem
trollgubbens avatar
GM är muslimer antar jag?
Citera
2015-08-14, 21:21
Medlem
Guanches avatar
Frågan om signalement ställs givetvis i kommentarer till artikeln i lokaltidningen.
Svaret blir:

"Som utgivare gör jag en bedömning från fall till fall om signalement är motiverat eller ej. Vlt har vid ett flertal tillfällen publicerat signalement på brottslingar, även bilder från övervakningskameror för att ta hjälp av allmänheten i jakten på de aktuella brottslingen. I samband med t ex livstidsdomar för mord har vi publicerat såväl namn som bild på den dömde."

Flera försök har gjorts att skicka in kommentarer där man enkelt frågar ansvarig utgivare vad som motiverar att inte lämna ut signalement vid det här brottet, där värnlösa äldre kvinnor faktiskt inte "bara" rånas utan även sparkas så illa att det krävs besök på akuten för bl.a ev fraktur efter ett flertal sparkar - mot en gammal dam som redan ligger på marken!

Såna kommentarer & svar väljer tidningen bort....
Citera
2015-08-15, 10:01
Medlem
spoilers avatar
Samma modiga gossar?

"Kvinnan, som satt i permobil, blev överfallen av de fyra unga männen på Bäckby vid klockan 02.50 i natt. De försökte ta hennes plånbok och mobil.

Men hon försvarade sig.

- Hon ska ha utdelat slag mot en av killarna och hon hade nycklar i handen, säger Matilda Saghamre, LKC-befäl i Västerås."

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.3109525-slog-sig-fri-fran-fyra-ranare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in