2015-08-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
Troligtvis detta område skjutningen har skett. Killen som länkades tidigare bor även i området.

https://www.google.se/maps/place/K%C3%A4mpegatan,+Uddevalla/@58.3752457,11.9309726,492m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4645101b3b439979:0x1b4f6 d1800f51fdf

Skottlossningen hände på Sångvägen 11.
Citera
2015-08-12, 21:38
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okendavsendare
Skottlossningen hände på Sångvägen 11.

Ok, då ändrar i adress i länk.
Citera
2015-08-12, 21:46
Medlem
Citat:
Under onsdagskvällen såg vittnen hur polisens insatsstyrka till vid en lägenhet i en annan stadsdel i Uddevalla.
– Jag såg hur de gick in i en lägenhet men kom ut tomhänta, säger en person som såg tillslaget.
Christer Fuxborg bekräftar att polisen slagit till mot en lägenhet.
– Vi är ute och söker eventuella gärningsmän och gjorde en husrannsakan på adressen. Dock påträffades inte de personer vi var intresserade av där.

Citat:
Vid 21.20 på onsdagen hade polisen fortfarande ingen person gripen för mordförsöket.
Polisen har dock goda förhoppningar om att kunna gripa personen eller personerna bakom mordförsöket.
– Vi ligger rätt bra till. Jag tror att det kommer att hända någonting inom kort.
Vi får in flera bra uppslag hela tiden. Det dröjer nog inte lång tid innan vi har ringat in personerna som kan ha gjort det här, säger Christer Fuxborg.

http://www.expressen.se/gt/man-skottskadad-i-uddevalla/
Citera
2015-08-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elibeach
Enligt säkra källor så heter BO Sala* Blablaa på Facebook
Exakt vad jag också hört och han är vän med Bo i trippelmordet.
Citera
2015-08-12, 22:14
Medlem
Nu har två personer hämtats in till förhör.
Citera
2015-08-12, 23:24
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Enligt ögonvittnen är det (till synes) etniska svenskar i 20-25 års åldern, som tagits för polisförhör. En av de unga männen greps och fördes bort i polisbil, sannolikt MGM. Han greps vid Svedjestråket efter att polis brutit upp en dörr i källarplan.
Som jag uppfattat det hela skedde skottlossningen utomhus ? Bohusläningen skrev " vid lekplats" men det finns också vittnesuppgifter som säger Sångvägen 11. Där bor endast en man under 40, övriga 4 ungdomar på den adressen är flickor. Det får mig att undra om det handlar om svartsjuka?
Skytten behöver ju inte bo på brottsplatsen, han kan varit hos någon där. BO måste heller inte bo där utan kan ha haft relation till någon som bor på Sångvägen.
Citera
2015-08-13, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
Säkert inget speciellt, lite gangster-niggers som råkat skjuta någon i benet när dem lekt.

Skjuten i benet är förskönande omskrivning för skjuten i knäskålarna. Ger men för livet och Vållande till kroppsskada i eventuellt straff. Skjut någon ovanför skrevet och det blir mord eller mordförsök.
Citera
2015-08-13, 04:27
Medlem
fakos avatar
Det talas om att han blivit skjuten i närheten av magen och att det varit husis under dagen i hans lägenhet samt att polisen i uddevalla tagit hans mobil.
Citera
2015-08-13, 07:36
Medlem
Någon som har namn på BO eller ålder
Citera
2015-08-13, 07:52
Medlem
LeffeOes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
Någon som har namn på BO eller ålder
Jag frågar samma sak, det har varit ovanligt tyst om vem GM och BO kan vara. Men det känns lite som att det är MENA varning för denna incident. Eller kan det vara så att den nya kulturen början få fäste ibland svenskarna också?
Citera
2015-08-13, 08:34
Medlem
Tydligen handlar det inte om misshandel utan kanske mordförsök om man håller knähöjdsskalan i minnet.

Citat:
Den skjutne mannen, som ska ha varit vid medvetande när han hittades, opererades i går kväll. Enligt polisen var hans tillstånd i morse kritiskt.

Det var vittnesuppgifter till polisen om att de förmodade gärningsmännen försvunnit från platsen i en röd bil som så småningom ledde till att de två togs in för förhör och sedermera anhölls.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article21249061.ab
Citera
2015-08-13, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Ja fast rapport rapporterade nyss att det "dödliga våldet" inte har ökat i Sverige.
Så vi är helt säkra.

Mod -> du kan stänga tråden.
Fast BO har inte dött så det är inte dödligt våld utan bara grov misshandel. Vilket har ökat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in