2015-08-12, 08:47
Medlem
YP4XQs avatar
Tror mer att de inte drar sig för att skada andra, speciellt svenskar. Deras bakgrund vet vi noll om ur alla synvinklar, vi har inte en aning om vad för sorts människor som rör sig i Sverige. Det är väldigt farligt, otryggt och förbannat jävla dumt.

Det är rysk roulette där den enda förlorarna kan vara svensk infrastruktur, svenska skattebetalare, svenska medborgare. Det som är så jävla dumt när samtalet förs är att ALLA är inte dårar "tyvärr". Men samtidigt för att få stopp på skiten måste dessvärre _alla_ hindras från att komma in eftersom vi inte kan urskilja dårarna från de vettiga.. Moment 22.
Citera
2015-08-12, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Med det tänket så borde vi ju ha tusentals mord om året .
Dessutom så är inte invandrare en homogen grupp
Det har vi - titta på de länder som dessa flyr ifrån. Några till, sen smäller det rejält.
/
Citera
2015-08-12, 09:50
Medlem
Eftersom invandrarna inte får tydliga krav på sig att anpassa sig till Sverige, utan mer fria tyglar, så bygger de ju enkelt upp sina egna grupperingar i förorterna där det är deras seder som gäller.

Det skapar ju också en situation att när de rör sig på stan, så blir resultatet givetvis att de inte vill ha med oss att göra, och möjligen några PK-svenskar vill ha med dem att göra.

Skillnaden är dock det att dessa blattar är mycket våldsbenägna i jämförelse med en typisk svensk - därför kan en mindre dispyt uppstå över någonting som en svensk kanske anser att blatten inte hade anledning att bli upprörd över.

En invandrarkvinna körde över min fot med en barnvagn en gång, varpå jag säger "Se dig för!" till henne. Från ett helt annat håll får jag något blött på ryggen. Då har en 18-års (typ) blatte/kille reagerat och känt sig kränkt för att jag sa ifrån till en annan person med hans hudfärg (de var inte i sällskap). "Jävla rasist-svenne!" skrek han och vände om i tron att han hade satt mig på plats. Han kastade alltså sin läsk på min rygg.

Jag var dock inte sugen på att svälja skiten obesvarat, så jag rusade efter och bankade honom ganska hårt i ryggen. Resten blev en scen där hans tjej ganska frenetiskt försökte hindra honom från att slåss med mig. Hon insåg väl att han hade gett sig på en större motståndare i onödan och väckt denne (jag var kanske 25 cm längre och grövre).

Men den här lille skitblatten hade säkert tagit fajten om inte tjejen stoppat honom. Istället fick jag ganska enkelt sista ordet med bankningen i ryggen, som fick honom att gå bananas.

Kontentan är dock vad som först hände: Han slängde sin läsk på ryggen på en storväxt person för att någon annan invandrare blev tillsagd. Det var inte som att jag vrålade på käringen, men det räckte för att idioten skulle tända till. Visar bara på hur sjukt taggade vissa av dem är.

Minsta lilla dispyt var det, ja...
Citera
2015-08-12, 10:32
Medlem
V.corleones avatar
Jag fattar inte mig på er svenskar. Ser ni alla ut som killen på Kalles kaviar tuben och springer runt med ss tröjor? För annars ser jag inte hur man kan bli nerslagen av någon Blatte bara så där. Visst är muslimerna ouppfostrade svin men kom igen nu, de är lika rädda för er som ni för dem bara det att araberna har blivit utåtagerande pga konflikter och krig. Min rekommendation är att inte vara sådana jävla harar utan stå på er och visa för folk att detta är ert land och att ingen musselman kan få er att känna er otrygga.
Citera
2015-08-12, 10:53
Medlem
Som jag ser på saken så är det stora problemet inte "invandrare" utan "invandrare från arabvärlden". Och anledningen är kulturen de bär med sig.

I Sverige (och hela västvärlden, så vitt jag vet) får vi lära oss att våld är fel och tvister skall lösas fredligt. I arabvärlden verkar kulturen vara att den som först tar till mer våld än motståndaren kan hantera vinner dispyten, oavsett om det gäller vem som skall få parkera i den enda lediga rutan eller om landsgränsen skall gå här eller där.

När dessa två kulturer möts uppstår fenomenet att svenskars väldigt undanglidande beteende inför aggression förstärker arabens tro på sitt sätt att lösa konflikter: araben "vinner" alla konfrontationer genom att uppträda aggressivt varpå svensken låter honom vinna.

Om man sedan lägger till att en del av invandrarna från arabvärlden säkert bär på diverse psykologiska trauman från krig/terror så uppstår en dödlig cocktail av kultur och ohanterade trauman som kan förstärka villigheten att ta till våld för att lösa konflikter.
Citera
2015-08-12, 11:17
Medlem
Lol näe, tror jag inte. Däremot är det nog så lite för alla män. Inte minst vita män skulle jag säga tbh.

Kolla bara vad Breivik gjorde, det var EN person. INte för att vara den som är den, men när vita väl gör sitt shit (kolla bara dom samhällen vi lyckades bygga vs resten av omvärlden) så är det rätt sjukt vad vi kan åstadkomma. VI har bara kommit i nån jävla dvala pga vi tog över världen (kolonialiseringen), vi liksom gjorde "allt". Sen efter det började vårat förfall, vår tid är över på den här planeten, vi var en gång 30% av jordens pop, nu är vi typ 5% om några år.

Inte för att jag direkt bryr mig, men just saying. Vrede räcker inte så långt vid attentat osv, du måste även vara intelligent. Kan se en riktigt läskig utgång med våran politik vi för nu, ett inbördeskrig inom 50år är verkligen inte otroligt. Får hoppas att det inte sker, men vårt land blir ju bara mer o mer splittrar och vapen verkar det verkligen inte finnas brist på i tex Malmö/GBG.
Citera
2015-08-12, 11:19
Medlem
retepm.s avatar
Det händer med jämna mellanrum att en svensk råkar titta för länge på en mörkhyad och då blir det ett möte mellan människor. Jag vet inte vad ni tycker om saken, men jag tycker det är jävligt obehagligt att vara omgedd med såna här labila mörker män. Samtidigt blir man arg när man tänker på att media och politiker håller dessa labila psykfall om ryggen.
Senast redigerad av retepm. 2015-08-12 kl. 11:23.
Citera
2015-08-12, 11:24
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzk3n
idioter finns bland alla människor oavsett hudfärg, sen att media hjälper till att hetsa på debatten hjälper ju inte

Och då ska vi ta in fler idioter då? Det är ju lysande, fantastiskt varför är du inte statsminister?

Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
En svensk begår vansinnesdåd. "Det var en ensam galning, han var säkert inte ens svensk."
En icke-svensk begår vansinnesdåd. "Titta! Bevis på att alla invandrare är islamister, sprängfyllda av våld, det är sånt här dom planerar i moskeerna etc."

I see.

Negern var inte ensam därmed kan man dra slutsatsen att ta till våld är mer accepterat bland mörker männen.
Citera
2015-08-12, 11:27
Medlem
Ass.Parades avatar
Jag upplever tyvärr som så att MENA invandrare har något kortare stubin generellt sett(när jag tittar tillbaka på barndomen framförallt). Men ska jag vara ärlig så är det nog inte så extremt som det porträtteras här på Flashback. Har varit med om konstigt aggressiva svenskar också.

Men som sagt. Överlag känner jag också att araber och afrikaner är något mer impulsiva. Har ett exempel där jag och två polare skulle gå hem ifrån en fest och på gatan står ett invandrar gäng på 3 personer, en av grabbarna tittar mig djupt in i ögonen och frågar om vi ska bråka 3 vs 3. Vi avfärdar idéen snällt och drar vidare medan de kallade oss fega fittor. Ska dock nämnas att de kan ha varit lite alkohol påverkade fast det var ju vi också.
Citera
2015-08-12, 11:32
Medlem
Visst fasen går det omkring många importerade tickande bomber i samhället, och visst måste man vara på sin vakt mest hela tiden för många av de där tickande bomberna behöver inte ens en orsak för att skada eller mörda.
Eftersom att det numera inte går att undvika dom så får man ha ögon i nacken och hela tiden vara beredd på att bli överfallen, det är verkligen hög tid att beväpna sig så att man kan freda sig den dagen en pensionsräddare flippar ur över att man ser Svensk ut.
Citera
2015-08-12, 11:47
Medlem
tumbleeweeds avatar
Kan det inte bero på känslor av underlägsenhet gentemot di ariske ?...De drillas ju ganska hårt med att deras kulturer och religioner är högtstående och bör utgöra måttstock för mänsklig utveckling. Sen kommer dom hit och inser att de egentligen bara är getknullare med ideer som vi lämnat för typ 1000 år sen.

Måste kännas.
Citera
2015-08-12, 12:07
Medlem
Pitschkas avatar
Det största problemet är, som någon skrev, att svinen ej har något att förlora.
I sina hemländer måste de ta hänsyn till egna familjen samt ett hårdare rättssystem.
Svartskallar är så otroligt mer primitiva än vad gemene man tror och kan aldrig styras genom uppmuntran, utan endast med ett hårt regelverk. Sorgligt men sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in