Citat:
Ursprungligen postat av
gheheje
eftersom jag har "missbrukarstämpel" så får jag ingenting annat än skit medicin..käkar sertralin och tar theralen

provat på atarax o lergigan också men det var riktigt värdelösa läkemedel..
jag får kraftiga panikångest-attacker när jag är ute i folksamlingar..speciellt när man står stilla länge t.ex. i matköer..
går i KBT och det har inte hjälpt ett skit än så länge, har gått i 2 månader nu.
ot:blev ett väldigt deppigt inlägg

Kan ju börja med att säga att 2 månader är ingenting i en KBT-behandling. Trist, men sant. Det tar TID.
I övrigt och för att svara TS: Jag har sedan barnsben varit väldigt orolig och rädd, och min psykolog sa till mig senast nu i veckan att om det inte hade varit för att jag har ADHD och psykos-problematik hade jag varit en typisk renodlad GAD-patient, men pga nämnda saker är det mer svårbehandlat. KBT är effektivt, men som jag sa innan tar det ett tag innan det hjälper och man måste verkligen gå in för det och ta åt sig av behandlingen. När jag fick min ADHD-diagnos och medicin mot det försvann en del av min ångest även om mycket är kvar. Äter bl.a Lyrica just nu, men den har blivit rätt verkningslös så ska sluta med den. Har för mig att jag provade buspiron ett tag, men minns inte vad effekten var. Kanske skulle testa igen.