2015-08-05, 17:34
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacequeen
Nej, han är inte iranier. Han är infödd, arbetslös, har problem med psykisk ohälsa och narkotikamissbruk.

Källa? Att resten stämmer kan jag hålla med om, men vi ska ha korrekt information. Det mesta pekar på invandrare och det är egentligen bara dom som kommer undan med sådant här. Om jag som vanlig medelålders vit man gjorde det så skulle jag få 200 år i fängelse.
Citera
2015-08-05, 18:32
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissemizz
har denna iranier flytt förtryck i sitt hemland tro?

isf är hans agerande högst anmärkningsvärt

De flesta iranierna kom väl i slutet av 80-talet, han säkert barn till någon av dem.
Iranier är naturligtvis inte som vanliga svenskar men ännu mer olika kaosmenapersonerna.
Citera
2015-08-05, 22:41
Bannlyst
http://www.expressen.se/nyheter/vi-ser-honom-var-tredje-dag--han-hittar-oss-overallt/
Citera
2015-08-07, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Kan du berätta mer om honom? Är han bostadslös?

Han har ordnat boende, enligt yttrande från Frivården 2015.
Han uppgav där att han "under minst fyra år lidit av psykisk ohälsa."
Han "har beskrivit det som djupa depressioner och ångest och att han känt sig "galen" olika stunder."
Han har själv sökt hjälp.
Citera
2015-08-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Källa? Att resten stämmer kan jag hålla med om, men vi ska ha korrekt information. Det mesta pekar på invandrare och det är egentligen bara dom som kommer undan med sådant här. Om jag som vanlig medelålders vit man gjorde det så skulle jag få 200 år i fängelse.

Källa: Kriminalvården, Yttrande enligt lagen (1991:2041) om särskild personutredning i brottmål mm.
Citera
2015-08-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Två yngre män har gripits misstänkta för att ha hotat ett antal tiggare i Kista. Bland annat genom att spruta tändvätska över deras lumpor.
Bland annat ska tillhörigheter ha kastats ner från en bro. Förloppet verkar har varit utdraget, männen har först hällt tändvätska, därefter återkommit för att kasta bort tillhörigheter.

Intern uppgörelse eller en tidig valborgsbrasa?
En eventuell etnisk markör är DN:s formulering:

Vilket för tankarna i riktningen mot misstänkta gärningsmän av samma etnicitet som brottsoffren. Eller åtminstone gärningsmän av icke svensk etnicitet.

http://www.dn.se/sthlm/man-angrep-tiggare-med-tandvatska/

När man använder sig av omskrivningar så är de antingen rumäner och trrakasserar sina egna rumäner eller muslimer som trakasserar rumäner. Om det handlar om yngre män så får man bötfälla deras föräldrar. Nästa gång så slänger man ut dem ur landet eller drar in bidraget alt. sänker det. När det handlar n pengar så brukar det vara ett bra styrmedel.
Citera
2015-08-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
oerhört upprörande att expressen tar zigenarnas parti. det står ingenstans i expressens artikel att kista centrum är full av bajs.

Vad man ska göra är att filma allt bajset som rumänerna lämnat efter sig och lägga ut det på Youtube med en bra rubrik så att alla i hela världen kan hitta det enkelt och se vad rumänerna använder parkerna till.
Citera
2015-08-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Två yngre män har gripits misstänkta för att ha hotat ett antal tiggare i Kista. Bland annat genom att spruta tändvätska över deras lumpor.
Bland annat ska tillhörigheter ha kastats ner från en bro. Förloppet verkar har varit utdraget, männen har först hällt tändvätska, därefter återkommit för att kasta bort tillhörigheter.

Intern uppgörelse eller en tidig valborgsbrasa?
En eventuell etnisk markör är DN:s formulering:

Vilket för tankarna i riktningen mot misstänkta gärningsmän av samma etnicitet som brottsoffren. Eller åtminstone gärningsmän av icke svensk etnicitet.

http://www.dn.se/sthlm/man-angrep-tiggare-med-tandvatska/

Jag läste ett dokument från Åklagarmyndigheten där till och med målnumret var maskerat. På sidan två i stämningsansökan så stod det att David Wall begick gärningen med uppsåt. Vid en kontroll i brottsregistret så finns det en 25-årig David Milad Wall i Kista.
Citera
2015-08-07, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Många marginaliserade svenskar och inte minst invandrare är ju säkert väldigt väldigt trötta på tiggarna vid det här laget. Bara häromdagen råkade jag höra några förortsungdomar prata om tiggarna, de lät inte speciellt glada i tiggarna om man säger så.
Jag kan förstå att folk börjar lessna på detta, men det är aldrig okej att ta till våld eller hota tiggarna så länge personerna inte begår ett brott. En del av tiggarna är väldigt utsatta människor och att ta till våld är inte rätt. Man kan välja att inte ge pengar eller att rösta på partier som vill förbjuda tiggeriet, men det är aldrig okej att slå någon eller att hota någon med döden. Men som sagt, så länge ingen begår ett brott så är det inte rätt att ta till våld, man ska även komma ihåg att en del av de har inte mycket att välja på.

DET BÄSTA vore om man förbjöd tiggeriet och allt det här och istället riktade in kraftiga resurser som kunde stärka deras byar i hemländerna och ge deras barn och unga en utbildning. Det är de handlingsförlamade politikerna som har skapat den här situationen! Det är synd att tiggarna får ta smällen för politikernas tafatthet!

Du har ganska mycket av PK-sjukan i dig.

Brott. De bryter mot ordningslagarna hela tiden. Tiggeriet är det minsta problemet.

Sverige ska inte satsa "kraftiga resurser" i andra länder. Fattar ni aldrig det?

Och det är inte synd om zigenarna. De har valt att leva såhär. Typiskt för deras folk.
Citera
2015-09-07, 20:51
Medlem
Timeouts avatar
Nu är han igång igen?

Seriemisshandlare misstänks igen
Vid 20-tiden i fredags kväll misstänks 25-åringen för att ha huggit en romsk man i huvudet. Brottet, som rubriceras som misshandel, skedde på Klarabergsgatan i Stockholm.
– Målsägaren har fått ett slag med någon form av tillhygge över ansiktet, säger åklagare Sofia Be***ng.
Samma kväll misstänks han för att ha attackerat ytterligare en person vid Odenplan i Stockholm.
– Han är anhållen och i morgon räknar jag med att lämna in en häktningsframställan, säger hon.

Expressen har vid flera tillfällen skrivit om 25-åringen. I augusti hade han varit misstänkt för attacker mot romska tiggare vid tolv tillfällen på två månader.
– De har inte lika stor rätt att vara här som jag har, sa han då i en intervju.
http://www.expressen.se/nyheter/seriemisshandlare-misstanks-igen/

Attackerna har fått tiggare att fly Kista
Länk till den artikel som skrevs tidigare: http://www.expressen.se/nyheter/attackerna-har-fatt-tiggare-att-fly-kista/
Citera
2015-09-07, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Jag läste ett dokument från Åklagarmyndigheten där till och med målnumret var maskerat. På sidan två i stämningsansökan så stod det att David Wall begick gärningen med uppsåt. Vid en kontroll i brottsregistret så finns det en 25-årig David Milad Wall i Kista.
Finns det ingen bild på denne lirare?
Citera
2015-09-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu är han igång igen?

Seriemisshandlare misstänks igen
Vid 20-tiden i fredags kväll misstänks 25-åringen för att ha huggit en romsk man i huvudet. Brottet, som rubriceras som misshandel, skedde på Klarabergsgatan i Stockholm.
– Målsägaren har fått ett slag med någon form av tillhygge över ansiktet, säger åklagare Sofia Be***ng.
Samma kväll misstänks han för att ha attackerat ytterligare en person vid Odenplan i Stockholm.
– Han är anhållen och i morgon räknar jag med att lämna in en häktningsframställan, säger hon.

Expressen har vid flera tillfällen skrivit om 25-åringen. I augusti hade han varit misstänkt för attacker mot romska tiggare vid tolv tillfällen på två månader.
– De har inte lika stor rätt att vara här som jag har, sa han då i en intervju.
http://www.expressen.se/nyheter/seriemisshandlare-misstanks-igen/

Attackerna har fått tiggare att fly Kista
Länk till den artikel som skrevs tidigare: http://www.expressen.se/nyheter/attackerna-har-fatt-tiggare-att-fly-kista/
Och som vanligt när det är tiggare som påstår sig vara offer så får journalistsvinen förtvivlat svårt att få historien att gå ihop. Först skriver man att han har "huggit en romsk man i huvudet", för att sedan citera åklagaren som säger att "målsägaren har fått ett slag med någon form av tillhygge över ansiktet".

Med tanke på att brottsrubriceringen är misshandel så är det nog ingen som har huggits i huvudet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in