2015-08-07, 12:25
Medlem
baron-brazils avatar
Tja!
Jag är ingen slö trådläsare men efter att ha kollat de 20 första & 60 sista utan att hitta länk till hennes Facebook vill jag se om nån vänlig själ har lust att länka?
Citera
2015-08-07, 12:26
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Tror du på BMW;n då? Den andra beslagtagna bilen? Gängse teorier verkar vara att GM var cykelburen.

Ja, jag skrev det tidigt i tråden att han med BMW;n borde topsas. För han hade inget att göra där vid den tidpunkten.
Citera
2015-08-07, 12:27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
GM kommer aldrig åka fast - om nu denne inte begår fler brott och man då kan få DNA-bevisning mot svinet... Denne kommer mest sannolikt överfalla någon mer lyckats en gång, så hej, varför inte igen - hoppas polisen tar honom innan nästa dåd, men jag är mycket skeptisk till detta... Mycket svårt utredningsläge! Random GM (kanske ej dömd tidigare) dödar random BO...
Citera
2015-08-07, 12:30
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Tja!
Jag är ingen slö trådläsare men efter att ha kollat de 20 första & 60 sista utan att hitta länk till hennes Facebook vill jag se om nån vänlig själ har lust att länka?
Sök på "facebook" i tråden.
Citera
2015-08-07, 12:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
GM kommer aldrig åka fast - om nu denne inte begår fler brott och man då kan få DNA-bevisning mot svinet... Denne kommer mest sannolikt överfalla någon mer lyckats en gång, så hej, varför inte igen - hoppas polisen tar honom innan nästa dåd, men jag är mycket skeptisk till detta... Mycket svårt utredningsläge! Random GM (kanske ej dömd tidigare) dödar random BO...

Dock: GM är antagligen inte en Svensson, utan en på något vis märklig person. DNA från GM finns sannolikt (inte självklart, men sannolikt). Har han koppling till Upplands Väsby så...tja, det finns helt enkelt inte hur många som helst att välja på. Polisen kan mycket väl tänkas få ett tips, och efter ett DNA-test av denne så visar det sig stämma.

Jag tror det kommer lösas.
Citera
2015-08-07, 12:33
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Ja, jag skrev det tidigt i tråden att han med BMW;n borde topsas. För han hade inget att göra där vid den tidpunkten.
Finns det alltså två BMW:ar i den här soppan? För den enda BMW jag läst om i AB är helt avförd från utredningen.
Citera
2015-08-07, 12:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Är inte helt otänkbart att det är en kvinna som är GM i detta fall, tänker mig ett svartsjukedrama likt det som ledde till Christine Schurrers attack i Arboga. Om det inte hördes något skrik i skogen så måste det ha varit ett plötsligt överfall eller att hon träffade någon hon kände eller var bekant med.

Det fanns annars en man uppe i hälsingetrakten någonstans som körde runt på moped och anföll slumpmässiga kvinnor. Också runt löpspår om jag inte minns fel. Högoddsare att det är samma person det handlar om här, intressant dock om han nuförtiden bor eller har bekanta i upplands-väsby.

Är det en kniv/annat tillhygge inblandad skulle jag säga 80/20 man eller kvinna. Inget vapen = 100% man.

Det är väldigt, väldigt osannolikt att GM är en kvinna.

Någon Arboga-historia finns det inte heller så mycket som talar för. Inget talar för att IJ hade pojkvän, och inget tyder på att hennes pojkvän (om hon hade haft någon) har en galen stalker efter sig. Slutligen tyder inget på att den eventuelle pojkvännens galna eventuella stalker visste att IJ skulle befinna sig där just då.

Att det inte hördes skrik kan bero på att ingen var i närheten. Det kan också bero på att IJ blev paralyserad under överfallet. Eller så hördes det faktiskt skrik – det är inte inte säkert att allt känt har nått fram i media.

Kniv eller annat tillhygge: 97/3 för man respektive kvinna. Inget vapen: 99/1.
Senast redigerad av Troian 2015-08-07 kl. 12:38.
Citera
2015-08-07, 12:35
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Finns det alltså två BMW:ar i den här soppan? För den enda BMW jag läst om i AB är helt avförd från utredningen.

Jag syftar på den BMW;n som blev bogserad första dagen som pappan hade lånat ut till sonen. Sonen hade tydligen åkt ut för att "hjälpa" men jag tror inte på han för 5 öre.
Citera
2015-08-07, 12:36
Medlem
ojvamysigts avatar
Vis av vad som hände i Lisa Holm-fallet där en oskyldig skummis hängdes ut, vill jag ändå fråga om någon har koll på om Kämäräinen sitter inne eller ej. I hans otroligt vidriga historik finns att gömma sig i tunnlar och sedan dra in offret i mer skyddad skog, vilket tycks vara vad som skett här. Han har vid flera tillfällen våldtagit i området och hans mamma och syster bor en dryg kilometer raka spåret från fyndplatsen.
Citera
2015-08-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Hon kan t.ex ha lånat pappans bil (om hon nu gjorde det?) och lovat komma tillbaka med den för att han behövde den? Vid ett sånt scenario torde varningsklockor börja ringa ganska snabbt.
Eller att kronkalle skulle utmäta bilen, eller att den skulle säljas på kvällen. eller...eller...eller... i all oändlighet. *gäsp*
Läs om Ockhams rakkniv.
Citera
2015-08-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Lånar man en bil så ligger det nära till hands att man också återvänder med bilen när man har sagt att man ska göra det och inte lämnar den vind för våg för att hitta på något bus.

Edit: Kanske bör tilläggas eftersom detta är Flashback; givet att man är en normalt ansvarstagande, skötsam person. Vilket allt tyder på att hon var.
Menar du att hon skule ha tagit med sig bilen ifall hon satt och pratade med en polare?
Citera
2015-08-07, 12:42
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Jag syftar på den BMW;n som blev bogserad första dagen som pappan hade lånat ut till sonen. Sonen hade tydligen åkt ut för att "hjälpa" men jag tror inte på han för 5 öre.
Men han blev ju intagen till förhör och sedan friad från misstankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in