Citat:
Ursprungligen postat av
AsAc
Är inte helt otänkbart att det är en kvinna som är GM i detta fall, tänker mig ett svartsjukedrama likt det som ledde till Christine Schurrers attack i Arboga. Om det inte hördes något skrik i skogen så måste det ha varit ett plötsligt överfall eller att hon träffade någon hon kände eller var bekant med.
Det fanns annars en man uppe i hälsingetrakten någonstans som körde runt på moped och anföll slumpmässiga kvinnor. Också runt löpspår om jag inte minns fel. Högoddsare att det är samma person det handlar om här, intressant dock om han nuförtiden bor eller har bekanta i upplands-väsby.
Är det en kniv/annat tillhygge inblandad skulle jag säga 80/20 man eller kvinna. Inget vapen = 100% man.
Det är väldigt, väldigt osannolikt att GM är en kvinna.
Någon Arboga-historia finns det inte heller så mycket som talar för. Inget talar för att IJ hade pojkvän, och inget tyder på att hennes pojkvän (om hon hade haft någon) har en galen stalker efter sig. Slutligen tyder inget på att den eventuelle pojkvännens galna eventuella stalker visste att IJ skulle befinna sig där just då.
Att det inte hördes skrik kan bero på att ingen var i närheten. Det kan också bero på att IJ blev paralyserad under överfallet. Eller så hördes det faktiskt skrik – det är inte inte säkert att allt känt har nått fram i media.
Kniv eller annat tillhygge: 97/3 för man respektive kvinna. Inget vapen: 99/1.