Citat:
Ja, jag trodde först att hon överdrev när hon sa att hon riskerade fängelse, men dom har samlat ihop rejält med bevis på flera tillfällen dessutom. Det är klart att hon har haft vetskap vad hon pysslat med, detta skrev hon själv februari 2014 i tråden:
Citat:
Du är så arg att det är svårt att bemöta dig neutralt men jag ska försöka. Inte falsk urkund, jag skrev under med mitt riktiga namn men bedrägeri. Dock finns det många kryphål och jag skrev under med mitt verkliga namn- inget uppsåt heter det då. Jag kommer bestrida fakturan då missförstånd uppstått så att säga och lagen kring att bestrida fakturor är rätt lös. Jag säger inte att jag gör rätt bara för att jag sedan bestrider och tar på mig skulden men ändå inte. Jag bara berättar hur jag gör. Ingen kommer dock få betala för detta men dom som levererade blir ju ändå lidande. Framför allt budkillarnas tro på mänskligheten, det är väl det värsta med sådant här.
Du har all rätt att må illa och bli arg. Skälet att jag skrev om detta var just för att det är så lågt och för att visa hur jag som heroinist fungerar, hur lågt man/jag sjunker.
Vad gäller Länsstyrelsen så gör du som du vill. Dom kommer inte gå efter vad som skrivs på nätet om en offentlig person, jag har sökt hjälp och dom är välkomna hem för att träffa Theus och mig.
Jag har redan mailat dom och meddelat att risken finns för ännu en anmälan efter vad jag har hört. Så dom är beredda.
Du har all rätt att må illa och bli arg. Skälet att jag skrev om detta var just för att det är så lågt och för att visa hur jag som heroinist fungerar, hur lågt man/jag sjunker.
Vad gäller Länsstyrelsen så gör du som du vill. Dom kommer inte gå efter vad som skrivs på nätet om en offentlig person, jag har sökt hjälp och dom är välkomna hem för att träffa Theus och mig.
Jag har redan mailat dom och meddelat att risken finns för ännu en anmälan efter vad jag har hört. Så dom är beredda.
Citat:
Nej du vinklar det jag skriver. Jag berättar kortfattat hur det går till. Det företag som delat ut varorna kan välja två alternativ som företag: 1 polisanmäla mig för bedrägeri men jag har skrivit under med eget namn och inte haft "uppsåt att bedra". 2. skicka räkningen till inkasso och jag kan bestrida fakturan med en enkel skrivelse angående att jag inte är överens om beställningen och det går därmed inte vidare till kronofogden osv. det kostar dom mer att dra till en så kallad tvist angående mitt bestridande och om polisen kommer fram till att jag begått något brottsligt med uppsåt så kan jag bli förlagd att betala en summa till brottsoffer. Resten går jag inte in på såklart.
jag personligen tycker att det är värre med mänsklighetens sveda och värk än med ett företags ekonomiska sveda och värk.
Klart att jag själv bär ett ansvar men jag försöker inte rättfärdiga- tvärtom visa på hur människor
sjunker på så många sätt av skiten. Jag precis som alla som tar heroin.
sedan råder jag faktiskt dig att kolla upp saker du utalar dig om mycket mer. du är full av så mycket svammel. länsstyrelsen utreder naturligtvis inte efter en blogg oavsett om den är min egen eller andras. ta en dag och använd google och ta fram lagar och information om allt du verkar fundera på och sedan kan du kolla hur olika lagar tex används i vilket syfte i vilken ordning med mera så får du bättre koll på hur verkligheten ser ut. till sist kan du använda hjärnan för att se svagheterna och bristerna i lagarna och hur dom tillämpas så får du en större uppfattning om hur det faktiskt fungerar- och inte.
jag personligen tycker att det är värre med mänsklighetens sveda och värk än med ett företags ekonomiska sveda och värk.
Klart att jag själv bär ett ansvar men jag försöker inte rättfärdiga- tvärtom visa på hur människor
sjunker på så många sätt av skiten. Jag precis som alla som tar heroin.
sedan råder jag faktiskt dig att kolla upp saker du utalar dig om mycket mer. du är full av så mycket svammel. länsstyrelsen utreder naturligtvis inte efter en blogg oavsett om den är min egen eller andras. ta en dag och använd google och ta fram lagar och information om allt du verkar fundera på och sedan kan du kolla hur olika lagar tex används i vilket syfte i vilken ordning med mera så får du bättre koll på hur verkligheten ser ut. till sist kan du använda hjärnan för att se svagheterna och bristerna i lagarna och hur dom tillämpas så får du en större uppfattning om hur det faktiskt fungerar- och inte.
Hon har ju liksom hållt på med denna typen av bedrägerier sedan hon var ihop med Amelia, om inte tidigare än så. Att hon inte har åkt dit innan har väl varit för att hon har hållt på att flytta runt, gjort sig otillgänglig och polisen har inte kunnat samla alla fall på en hög. Nu när hon har fast boende så är det inte lika lätt för henne att smita undan.
Undrar för övrigt vad som händer med hennes LSS-lägenhet om hon åker in?
Senast redigerad av William Haines 2015-08-06 kl. 19:37.
Senast redigerad av William Haines 2015-08-06 kl. 19:37.