2015-08-06, 19:35
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Undrar om hon förstår att straffet inte kommer att stanna vid böter, utan nu är det fängelse eller rättspsykiatrisk vård som gäller? Dumma, dumma åklagaren som inte fattar att hon numera är en HELT annan person....

Ja, jag trodde först att hon överdrev när hon sa att hon riskerade fängelse, men dom har samlat ihop rejält med bevis på flera tillfällen dessutom. Det är klart att hon har haft vetskap vad hon pysslat med, detta skrev hon själv februari 2014 i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av berny
Du är så arg att det är svårt att bemöta dig neutralt men jag ska försöka. Inte falsk urkund, jag skrev under med mitt riktiga namn men bedrägeri. Dock finns det många kryphål och jag skrev under med mitt verkliga namn- inget uppsåt heter det då. Jag kommer bestrida fakturan då missförstånd uppstått så att säga och lagen kring att bestrida fakturor är rätt lös. Jag säger inte att jag gör rätt bara för att jag sedan bestrider och tar på mig skulden men ändå inte. Jag bara berättar hur jag gör. Ingen kommer dock få betala för detta men dom som levererade blir ju ändå lidande. Framför allt budkillarnas tro på mänskligheten, det är väl det värsta med sådant här.
Du har all rätt att må illa och bli arg. Skälet att jag skrev om detta var just för att det är så lågt och för att visa hur jag som heroinist fungerar, hur lågt man/jag sjunker.

Vad gäller Länsstyrelsen så gör du som du vill. Dom kommer inte gå efter vad som skrivs på nätet om en offentlig person, jag har sökt hjälp och dom är välkomna hem för att träffa Theus och mig.
Jag har redan mailat dom och meddelat att risken finns för ännu en anmälan efter vad jag har hört. Så dom är beredda.

Citat:
Ursprungligen postat av berny
Nej du vinklar det jag skriver. Jag berättar kortfattat hur det går till. Det företag som delat ut varorna kan välja två alternativ som företag: 1 polisanmäla mig för bedrägeri men jag har skrivit under med eget namn och inte haft "uppsåt att bedra". 2. skicka räkningen till inkasso och jag kan bestrida fakturan med en enkel skrivelse angående att jag inte är överens om beställningen och det går därmed inte vidare till kronofogden osv. det kostar dom mer att dra till en så kallad tvist angående mitt bestridande och om polisen kommer fram till att jag begått något brottsligt med uppsåt så kan jag bli förlagd att betala en summa till brottsoffer. Resten går jag inte in på såklart.

jag personligen tycker att det är värre med mänsklighetens sveda och värk än med ett företags ekonomiska sveda och värk.

Klart att jag själv bär ett ansvar men jag försöker inte rättfärdiga- tvärtom visa på hur människor
sjunker på så många sätt av skiten. Jag precis som alla som tar heroin.

sedan råder jag faktiskt dig att kolla upp saker du utalar dig om mycket mer. du är full av så mycket svammel. länsstyrelsen utreder naturligtvis inte efter en blogg oavsett om den är min egen eller andras. ta en dag och använd google och ta fram lagar och information om allt du verkar fundera på och sedan kan du kolla hur olika lagar tex används i vilket syfte i vilken ordning med mera så får du bättre koll på hur verkligheten ser ut. till sist kan du använda hjärnan för att se svagheterna och bristerna i lagarna och hur dom tillämpas så får du en större uppfattning om hur det faktiskt fungerar- och inte.

Hon har ju liksom hållt på med denna typen av bedrägerier sedan hon var ihop med Amelia, om inte tidigare än så. Att hon inte har åkt dit innan har väl varit för att hon har hållt på att flytta runt, gjort sig otillgänglig och polisen har inte kunnat samla alla fall på en hög. Nu när hon har fast boende så är det inte lika lätt för henne att smita undan.

Undrar för övrigt vad som händer med hennes LSS-lägenhet om hon åker in?
Senast redigerad av William Haines 2015-08-06 kl. 19:37.
Citera
2015-08-06, 19:38
Avslutad
Om man kollar kontoutdragen är det en betalning (2500 kr) som står som "KLOCKA". Jag undrar om detta också är någon hon har blåst på Blocket. Men kanske någon som inte lyckats koppla det till hennes person och struntat i att gå vidare med det.

Som WH säger, såhär har hon hållit på länge.
Citera
2015-08-06, 19:38
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Undrar för övrigt vad som händer med hennes LSS-lägenhet om hon åker in?

Förhoppningsvis får någon som faktiskt har behov av LSS den.
Citera
2015-08-06, 19:56
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Undrar om hon förstår att straffet inte kommer att stanna vid böter, utan nu är det fängelse eller rättspsykiatrisk vård som gäller? Dumma, dumma åklagaren som inte fattar att hon numera är en HELT annan person....

Alltså jag är nästan 100 på att hon inte kommer få RPV. Bara för att man har en störning innebär det inte att man inte kan dömas till fängelse. För att dömas till RPV ska du ha lidit av "en allvarlig psykisk störning" under tiden brottet begåtts, typ du knivar ihjäl någon i affekt för du tror personen är djävulen själv och saknar förankring kring rätt och fel. Det här är ju planerade och systematiska bedrägerier hon begått och inte spontana galenskaper inne i en psykos. Att hon genomgår en paragraf sju-undersökning (även kallat "liten rättspsykiatrisk undersökning" och alltså inte den där du blir inlåst och studerad under fyra veckors tid) betyder egentligen inte särskilt mycket. Och även om hon har MVG i manipulation så kommer de erfarna läkarna se igenom hennes bullshit om demoner och dåligt minne.
Citera
2015-08-06, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Ja, jag trodde först att hon överdrev när hon sa att hon riskerade fängelse, men dom har samlat ihop rejält med bevis på flera tillfällen dessutom. Det är klart att hon har haft vetskap vad hon pysslat med, detta skrev hon själv februari 2014 i tråden:

Alltså shit, borde inte det här fungera som bevis på att hon hade bedrägeri som avsikt?
Citera
2015-08-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Alltså jag är nästan 100 på att hon inte kommer få RPV. Bara för att man har en störning innebär det inte att man inte kan dömas till fängelse. För att dömas till RPV ska du ha lidit av "en allvarlig psykisk störning" under tiden brottet begåtts, typ du knivar ihjäl någon i affekt för du tror personen är djävulen själv och saknar förankring kring rätt och fel. Det här är ju planerade och systematiska bedrägerier hon begått och inte spontana galenskaper inne i en psykos. Att hon genomgår en paragraf sju-undersökning (även kallat "liten rättspsykiatrisk undersökning" och alltså inte den där du blir inlåst och studerad under fyra veckors tid) betyder egentligen inte särskilt mycket. Och även om hon har MVG i manipulation så kommer de erfarna läkarna se igenom hennes bullshit om demoner och dåligt minne.

Ha, ha ja manipulation är ju hennes paradgren! Men nu har hon alldeles säkert manipulerat klart för en tid, verkligheten börjar komma ifatt donnan. Kronofogden kommer garanterat snart o knackar på dörren där vid kanalen o iom att hon är sambo kommer det att finnas inkomst att göra utmätning på. Man kan ju hoppas att det blir en RPU, där fungerar inte hennes "skills" utan aspberger diagnosen avskrivs (o förhoppningsvis rätten till LSS). Diagnosen blir antisocial personlighetsstörning o tror som Du på fängelse. Även den som anses ha allvarlig psykisk störning kan idag dömas till fängelse, det är rätten som avgör påföljd.
Citera
2015-08-06, 21:00
Medlem
William Hainess avatar
Åker Berny in så kan hon genuint förlora allt - igen.

"Mannen" lär inte vänta på henne medan hon sitter på kåken med tanke på hans tre babymamas. Han lär ta med sig hunden och Theus har hon gjort sig av med. Lägenheten kommer inte få sitta tom i flera månader i väntan på att hon kommer ut. Om asperger-diagnosen har (?) avskrivits så är det inte ens säkert att hon kommer bli beviljad LSS-boende när hon kommer ut.

Nåja, från den ljusa sidan så kan fängelsetiden bli ett bra kapitel i hennes tredje bok och visa för världen hur hon minsann inte är färsk!
Citera
2015-08-06, 21:05
Avslutad
Vilket det än blir av fängelse eller rättspsyk, kommer hon definitivt komma ut med nya, spännande bekantskaper som ska höjas till skyarna och sedan sedvanligt flum, fest, hund och denna-gång-har-jag-lärt-mig-att-ta-vara-på-det-bra bs.

Hon är fan en kliché och parodi på sig själv numera.
Citera
2015-08-06, 21:22
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hon är fan en kliché och parodi på sig själv numera.

NUMERA?
Citera
2015-08-06, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
NUMERA?

Haha, okej.

Men de senaste två-tre åren har ändå varit mer färgstarka än hennes övriga aw-liv.
Citera
2015-08-06, 21:39
Medlem
Blev tvungen att läsa igenom allt igen, o blodtrycket stiger!

Dagsbotuppgifter: Berny svarar att hon har sjukersättning på 6 800 kr efter skatt. Hon bor
med Andreas som jobbar som snickare. Han tjänar mellan 22-25 tusen efter skatt. De har inte
stora utgifter utöver mat och ciggaretter. Försäkringskassan betalar hyran
.

Är detta möjligt? Fy fan i så fall.

Så sent som i slutet av april i år beställde Bonnie & Clyde nya sommardäck genom att blåsa företaget. Nog har han varit med på noterna kan man tro.
Citera
2015-08-06, 21:53
Medlem
Alltsa manniskan ar ju helt osannolik. Hade taggat ner lite pa att kolla traden da det verkade som den dott ner - tankte kanske att hon hade blivit lite battre och ville ha ett privatliv med nya killen och det maste man ju respektera. Men klart som korvspad att hon legat lagt for att hon har akt dit for bedrageri! En sak kan man saga och det ar att hon alltid lyckas overtraffa forvantningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in