2015-08-06, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybric
Mycket möjligt, K*rin Joh*ansson är gemensam "vän" med Ida.

Här är en bild.http://www.vasbymotvald.se/nyheter.html
Senast redigerad av Finneiarslet 2015-08-06 kl. 09:46.
Citera
2015-08-06, 09:42
Medlem
Jag funderar lite på hur snabbt sökinsatsen satte igång. Hon stack iväg vid 18:30, hade nån halvmil att köra i varje rikning + rundan. Blev anmäld saknad vid 21-tiden och då hade anhöriga redan sökt i området? Då måste väl anhöriga börjat sakna henne redan efter 1 el max 1,5 tim. Känns iså fall som det lutar åt att det kanske ändå fanns någon hotbild?
Citera
2015-08-06, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomenia
Jag funderar lite på hur snabbt sökinsatsen satte igång. Hon stack iväg vid 18:30, hade nån halvmil att köra i varje rikning + rundan. Blev anmäld saknad vid 21-tiden och då hade anhöriga redan sökt i området? Då måste väl anhöriga börjat sakna henne redan efter 1 el max 1,5 tim. Känns iså fall som det lutar åt att det kanske ändå fanns någon hotbild?
Är det inte en sambo eller ett x så är det det gamla vanliga.
Citera
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:

Hon skulle ju bara jogga 3-5 km, vilket tar som längst tid i jogg takt cirka 45-50 minuter och det är max! Så efter 1:30 så börjar ju man bli lite orolig om personen inte heller svarar i telefonen osv.
Citera
Medlem
En teori i högen av alla andra...

Jag tror INTE det är familjerelaterat, de flesta sådana mord sker inte ute i det fria utan oftast inom hemmet väggar (sen transporteras kroppen ut i naturen). Undantaget jag kommer på är Mats Alm.

jag TROR det är ett överfallsbrott, försök eller fullbordad våldtäkt, därav polisen teori direkt att det rör sig om ett mord, kanske helt enkelt att kläderna delvis blivit avrivna mm.

hur som helst, fruktanstvärt.

GM kan vara vem som helst men jag hoppas innerligt att de får fast honom. Invandrarspåret är inte troligare än nåt annat, såna här brott begås av dårar och de finns inom alla nationaliteter, även svenska. Räcker att nämna ovan redan nämnd och Ulf Ekelund ...
Citera
Medlem
Hybrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finneiarslet
Här ären bild.http://www.vasbymotvald.se/nyheter.html

Tack, av bilderna man kan se ser jag inte att något tyder på att det är Ida. Är nog en namne som du sa! Annars hade det varit väldigt intressant, men vi släpper inte denna tråd..

Edit: Tar tillbaka detta, Ida var insatt i Väsby mot Våld..
https://www.facebook.com/176405298393/photos/pb.176405298393.-2207520000.1438847221./10150217309123394/?type=3&theater
Senast redigerad av Hybric 2015-08-06 kl. 09:48.
Citera
2015-08-06, 09:45
Medlem
Citat:

Hon hade sagt att hon skulle springa 3-5km, tar ju inte så lång tid. så säg att hon börjat springa vid sju, då bör hon varit klar halv 8, de börja väll sakna henne vid 8, ringt och ej fått svar, snabbt åkt till området, hittat hennes bil men inte henne och då anmält till polisen. Behöver inte ha funnits något hot sen innan, men kanske oroliga föräldrar.
Citera
2015-08-06, 09:47
Medlem
InternetExplorers avatar
Citat:

Modern/annan släkting?
Citera
2015-08-06, 09:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Enligt en tråd i Aktuella brott (vilket vi får hoppas att detta inte är) så skall det vara en flicka vid namn Ida som är försvunnen..

Hittade henne på Facebook ; http://www.ladda-upp.se/bilder/ijyiuaiklzeft/

Någon som sett henne?

Aj då. En söt, blond, typiskt svensk flicka igen. What a waste!

Misstänker genast MENA när jag ser den bilden. Flickan bodde fortfarande med sina föräldrar också, så det var inte en make eller sambo i alla fall. (OK hon kan ha haft en pojkvän som hon inte bodde med.) Och förmodligen inte brottslighet, horande eller något sådant - flickor som fortfarande bor hemma i den åldern och som idrottar, brukar vara bra och ordentliga.
Citera
2015-08-06, 09:48
Medlem
gloedhet92s avatar
Citat:

Karin är morsan.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hupay
Känns som att de måste misstänka mord om det på något sätt ser ut att vara det, tänk om de inte gör det och så visar det sig och va det tilllslut och de då missat förundersöka osv.

Hoppas vi snart får svar.

Ja. Men om det ser ut som mord, under rådande omständigheter, så är det förmodligen just mord.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternetExplorer
Modern/annan släkting?

Det bör vara modern. Flickan bodde med en man och en kvinna, båda födda 65, så det bör vara hennes föräldrar. Stackars människor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in