2015-08-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det vore en riskabel strategi. Såpass begriper nog även skrikvänstern.

Däremot skulle man kunna tänka sig att det finns folk som säger "SD" för att påverka andra partier i en invandrarkritisk riktning, och som, när allt gäller på riktigt, väljer sitt föredragna parti före SD. Men det får man ju bara svar på i val, inte i OU.

Ja det där vore intressant att se en undersökning på. Hur många som har blivit SD "på riktigt" och som är lojala mot partiet och hur många som bara proteströstar av en eller annan anledning, eller som röstar på dem men är ändå väldigt tveksamma.
2015-08-05, 12:24
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har ni hört människor, som inte röstade på SD 2014, säga att de kommer rösta på SD i nästa val?

Efter SD:s reklamkampanj och medias reaktioner undrar jag om folk kommer bli mera rädda för att rösta på SD i nästa val.
Det är långt kvar till valet, det här var bara ett steg på vägen. Jag tror faktiskt att det snarare är invandringsvurmande människor som kommer att vara försiktiga med att öppna käften i fel sammanhang 2018. Det har varit skralt med sympatierna för motdemonstrationen i mitt facebookflöde och demonstrationen samlade bara runt 1000 personer.
2015-08-05, 13:29
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det vore en riskabel strategi. Såpass begriper nog även skrikvänstern.

Däremot skulle man kunna tänka sig att det finns folk som säger "SD" för att påverka andra partier i en invandrarkritisk riktning, och som, när allt gäller på riktigt, väljer sitt föredragna parti före SD. Men det får man ju bara svar på i val, inte i OU.
Åt skogen för riskfyllt. Framgång föder framgång, inte ens vänstertomten är så dum.
2015-08-05, 14:27
Medlem
Tubleross avatar
När kommer nästa OU? Brukar inte demoskop släppas ganska tidigt?
2015-08-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Söndagen om två veckor, 16 augusti publiceras förmodligen Sifo. Det är antagligen den första opinionsmätning vi får se.
Demoskop brukar väl komma tidigare?
2015-08-05, 14:51
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Demoskop brukar väl komma tidigare?
Ja, alla månader utom augusti.
2015-08-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeventyr
Ja det där vore intressant att se en undersökning på. Hur många som har blivit SD "på riktigt" och som är lojala mot partiet och hur många som bara proteströstar av en eller annan anledning, eller som röstar på dem men är ändå väldigt tveksamma.

En opinionsundersökning kring huruvida man ljuger när man uppger SD i opinionsundersökningar?
2015-08-05, 17:23
Medlem
Citat:
Har ni hört människor, som inte röstade på SD 2014, säga att de kommer rösta på SD i nästa val?

Efter SD:s reklamkampanj och medias reaktioner undrar jag om folk kommer bli mera rädda för att rösta på SD i nästa val.
Det där argumentet har hörts varje gång SD har valsat genom pressen. Och det är alltid några räddhågade på FB som tar upp detta som ett reellt argument. Och visst, det slutliga målet med dessa kampanjer är säkert just att skrämma presumtiva väljare. Men facit visar att effekten blivit den helt motsatta. Några nerviga avviker kanske, men det uppvägs med råge av de drösar av andra väljare som får nog av både MSM och 7K varje gång kommunisterna i symbios med MSM går banans.
2015-08-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det där argumentet har hörts varje gång SD har valsat genom pressen. Och det är alltid några räddhågade på FB som tar upp detta som ett reellt argument. Och visst, det slutliga målet med dessa kampanjer är säkert just att skrämma presumtiva väljare. Men facit visar att effekten blivit den helt motsatta. Några nerviga avviker kanske, men det uppvägs med råge av de drösar av andra väljare som får nog av både MSM och 7K varje gång kommunisterna i symbios med MSM går banans.

Håller inte med dig riktigt. Jag tror anti-Sd kampanjerna har en negativ effekt på SD:s tillväxt. Mediaelit och den politiska adeln har ju trots allt lyckats behålla makten och SD ligger fortfarande under 30% i opinionen. Visst ska man glädjas åt 25% eller vad det kan vara just nu, men om man betraktar sjupartiets radering av Sverige och pissandet på svenskar skulle den naturliga siffran vara 75-80% för SD. Alla andra folkslag vill bevara sitt land, sin kultur och sitt territorium och det hade svensken också gjort utan denna antisvenska propaganda som oavbrutet mal på.
2015-08-05, 18:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Håller inte med dig riktigt. Jag tror anti-Sd kampanjerna har en negativ effekt på SD:s tillväxt. Mediaelit och den politiska adeln har ju trots allt lyckats behålla makten och SD ligger fortfarande under 30% i opinionen. Visst ska man glädjas åt 25% eller vad det kan vara just nu, men om man betraktar sjupartiets radering av Sverige och pissandet på svenskar skulle den naturliga siffran vara 75-80% för SD. Alla andra folkslag vill bevara sitt land, sin kultur och sitt territorium och det hade svensken också gjort utan denna antisvenska propaganda som oavbrutet mal på.

Jag håller delvis med. Naturligtvis hade SD varit mycket, mycket större om man hade fått diskutera frågorna, och om man hade kunna stå för att man var SD'are lika mycket som det är safe att stå för att man är miljöpartist.

Däremot, sådana här spektakulära händelser / kampanjer i sig gynnar SD mycket. De förstärker känslan att etablissemanget är orättvisa mot SD och att SD är enda verkliga oppositionspartiet.
2015-08-05, 18:32
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria

Att rösta bort dem betyder inte att ett annat parti automatiskt får väljarna. Det öppnar upp fältet för andra. Men alliansväljare verkar se SD som det naturliga valet framför små alternativ som borgerlig framtid och kristna värdepartiet.
2015-08-05, 18:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Det tror jag inte. Faktum är att det var värre förr. Demonstrationerna var större, media var aggressivare och konsekvenserna med att ertappas att ha SD-åsikter var värre. Men inte stoppade det SD från att växa.

Denna händelse lär inte ha avskräckt så värsta många potentiella SD:are. Snarare tvärtom. Det har skapat nya SD:are. Vänsterns kriminella beteende tror jag förargar alltfler svenskar.

Men kommande opinionsundersökningar visar vartåt det bär. Jag gissar att uppgången fortsätter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in