2015-08-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
DNA är ju på kläderna, vittnet värkar sådär och det kanske inte är han. Beteendet är väl inte så konstigt?
Finns DNA på endast kläder, har bara vittnet ont ibland, inte säkert att MGM är GM att hota MP i fortsatt sök är normalt? Tolkar jag dig rätt nu?
2015-08-04, 22:24
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det är en bild från MGM:s Facebook.

Kan du posta en länk til den bilden på själva MGMs facebook tack?
2015-08-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men varför pratade du om "himmaplan" då?

Jag hoppas inte GM får livstid, för det betyder att sannolikheten för att Lisa led blir större.
Jag utvecklar igen, på himmaplan syftade jag på MGM domäner i Vårt rike
2015-08-04, 22:29
Medlem
Citat:
Men varför pratade du om "himmaplan" då?

Jag hoppas inte GM får livstid, för det betyder att sannolikheten för att Lisa led blir större.

Men är inte livstid ett rimligt straff för ett mord? Eller skall det brottet förskönas?

Du kommer väl ihåg KJ från Boden, vad fick han och vad hade gjorts i det fallet?

Kanske han bara skulle fått 2-4 år för hoppsan det gick lite snett när jag tänkte eller?
2015-08-04, 22:30
Medlem
Pre 1914s avatar
Vad är det nu för vittne ni pratar om?
2015-08-04, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Finns DNA på endast kläder, har bara vittnet ont ibland, inte säkert att MGM är GM att hota MP i fortsatt sök är normalt? Tolkar jag dig rätt nu?
Ja det har inte kommit några nya uppgifter. Förutom vittnet och så här sent kan man inte tolka vittnet som trovärdigt .
2015-08-04, 22:31
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Men är inte livstid ett rimligt straff för ett mord? Eller skall det brottet förskönas?

Du kommer väl ihåg KJ från Boden, vad fick han och vad hade gjorts i det fallet?

Kanske han bara skulle fått 2-4 år för hoppsan det gick lite snett när jag tänkte eller?

Eklund och flink fick livstid, klart denne brutale mördare också får det.
2015-08-04, 22:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger

Enligt lagen krävs det försvårande omständigheter för livstid. Att Lisa led är en försvårande omständighet. Därför hoppas jag att Lisa inte led som en försvårande omständighet som leder till livstid.

KJ dömdes för dråp till tio års fängelse.
2015-08-04, 22:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det är en bild från MGM:s Facebook.
Jag efterfrågade fb-grupp. - Eller hade han bilden som profilbild..?
2015-08-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Ja det har inte kommit några nya uppgifter. Förutom vittnet och så här sent kan man inte tolka vittnet som trovärdigt .
I mina ögon är du värsta trollet😄Vilket vittne har getts dig mandat att bedöma?
2015-08-04, 22:38
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Enligt lagen krävs det försvårande omständigheter för livstid. Att Lisa led är en försvårande omständighet. Därför hoppas jag att Lisa inte led som en försvårande omständighet som leder till livstid.
På tal om det ja. Var inte den nya skrivningen från JD att ett normalmord (fömildrande och försvårande omständigheter tar ut varann) ska ge livstid? Men sen efter det så har jag för mig att jag såg i en dom att ett normalmord ska numera ge 15 års påföljd. Kan inte minnas var jag såg det dock.
2015-08-04, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag efterfrågade fb-grupp. - Eller hade han bilden som profilbild..?
Visst har kollat hans Facebook och har inte sett den bilden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in