2015-08-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om han var där en kvart innan, varför kunde han inte stoppa den i fickan? Och om han inte kunde stoppa den i fickan, varför var han där en kvart innan?
Kanske svårt att sova efter illdåd, ett gott samvete är bästa huvudkudden
2015-08-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Om det nu är klarlagt att pappan inte lämnade ladan förrän han fått upp dörren till mjölkrummet, så leder det också till att det i rummet inte fanns några spår att hon mördats där.
Rummet bör vara i sin ordning annars hade polisen direkt spärrat av ladan ordentligt.
Sen att de ändå gjort måste vara för att de letat efter spår och inte undersökt en brottsplats.

Stön. Det är inte på något vis, ens någotsånär antydningsvis, klarlagt att pappan tog sig in i mjölkrummet. Bara det att XovertheTop påstår att pappan gjorde så, med raketgevär, gör det inte till en sanning.
Hur du sen kommer fram till att mjölkrummet ej kan vara MP övergår iaf mitt lilla förstånd.
2015-08-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Då har vi helt olika erfarenheter. På sjukhus skickar vi inte döda med bårbil utan med vaktmästare. Efter lååååång erfarenhet av cancerpatienter ( lungcancer specifikt) så blir det inte mycket till " utgifter " när döden inträffar. Men kanske är skillnad med cancer, lång och tärande sjukdom, dessutom kemoterapi och strålning under sjukdomstiden.

Jag har jobbatvpå sjukhus också och vet att det kommer en transport och det gör det även till ett äldreboende men där måste man åka bil till sjukhuset och bårhuset så det är ingen skillnad , just cancer har jag inte jobbat med men har varit på Neurologen , kirurgen och geriatriken och ingen skillnad där, har även varit på äldreboende, inom Lss och samma sak där mer eller mindre men aldrig någonsin ingenting
2015-08-03, 23:40
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om polisen anlänt till platsen 19.45 och de förts ut 20.18 så kan det väl ha blivit en del diskussion innan handbojorna sattes på. - Eller också hade de gömt sig i någon garderob och det tog lite tid att få fram dem.

Ok, men det var klart före kl 8 att två män och en kvinna skulle gripas men att de krånglade lite så gripande dröjde 20 min.

(tror inte ett dyft på det, inte likt polisen att leka kull i tjugo minuter i en lägenhet.)
Klart de greps före kl 8.
Kanske körde bilarna i väg 20.18, eller så uppdaterades tidningen 20.18.
2015-08-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Absolut inte , vem hade hoppat över det rummet

Pappan med SOG-polare (med eller utan Karlsborgshelikopter i tjänst) hade inte missat handsken.
Svamlet om att den blåst in i ladan är så dumt så man undrar hur polisen kom på att det var lämpligt att vilseleda på det sättet.
2015-08-03, 23:43
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Stön. Det är inte på något vis, ens någotsånär antydningsvis, klarlagt att pappan tog sig in i mjölkrummet. Bara det att XovertheTop påstår att pappan gjorde så, med raketgevär, gör det inte till en sanning.
Hur du sen kommer fram till att mjölkrummet ej kan vara MP övergår iaf mitt lilla förstånd.
Mitt inlägg var tänkt som ironi åt poppsan och gomer.

Men om pappan ändå trängt in där och sett tydliga spår efter ett mord hade söndagskvällen utvecklat sig annorlunda.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Ja men han kanske fick vänta på AJ som hade nycklar och han kanske var på annan ort tills på morgonen

AJ mötte den "förtjusande" LH samma dag i cafeet så nog var han där alltid.
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hmm, ja nu vet inte jag heller om du minns så. Har polis sagt det? När?

"Men när de frivilliga från Missing People väntar på polisen händer något.
– Tre personer beter sig på ett märkligt sätt, säger Kenneth *Söderlund."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20993337.ab
2015-08-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Ja just det, det har du rätt i, då ser jag ingen anledning till att dom inte skulle ha gått in där
2015-08-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Han fick ju dessutom reda på det en halvtimme efter att det hade hänt.... Vad hade hänt och en halvtimme efter vad??
2015-08-03, 23:47
Medlem
Jag skiter fullständigt i alla teorier om handsken. Jag har tidigare skrivit om att förövaren använt kloroform eller kanske någon annan form av bedövningsmedel. Om man tror att GM slår ner offret vid mopeden får man ju tro på det om man vill. Att GM skulle dra in BO i ladan är för mig otänkbart. En sparkande vrålande tjej skulle väcka uppmärksamhet. För min del tror jag att när BO är klar för start med mopeden smyger sig GM fram med en trasa full med kloroform och tänker söva offret och sedan hoppas han fullfölja gärningen med offret sovande och sedan ta sig snabbt därifrån. Han upptäcker till sin fasa att hon inte andas och då får han panik. Han ser som enda möjlighet att flytta offret till en säker plats där han sedan kan ta god tid på sig för nästa steg. Att nästa dag kanske få bort alla bevis.
2015-08-03, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Mitt inlägg var tänkt som ironi åt poppsan och gomer.

Men om pappan ändå trängt in där och sett tydliga spår efter ett mord hade söndagskvällen utvecklat sig annorlunda.

Men spåren behöver inte vara så tydliga, skjuten med en el pistol tex

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in