2015-08-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
.....och sedan har vi hört från SR att handsken hittades redan på söndag kväll. Men det går ju inte ihop med AJ:s berättelse.

Kanske var det två handskar trots allt? Men båda borde ha hittats på söndag om den nu låg så öppet!

En intressant fråga som inte är ställd innan,

Var det vänster eller höger handske AJ hittade på måndagen?
2015-08-03, 20:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Därför han inte ville det? Har du ens hängt med i resonemanget?
Inte ville vad? Plocka handsken? Varför var han där en kvart innan och kollade i så fall?
Citat:
Han kunde ju ha oroat sig för att bli visiterad. Han var där en kvart innan för att kolla om det fanns något misstänkt, han visste inte att handsken var kvar när han kom dit!
Om han inte kunde göra något åt handsken, varför var han där en kvart innan och kollade i så fall?
2015-08-03, 20:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
En intressant fråga som inte är ställd innan,

Var det vänster eller höger hanske AJ hittade på måndagen?
Jodå, den frågan är ställd förut, och inte besvarad.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mora67
inget konstigt att han plockar upp den först, om det gått till som aj sagt när dom såg hansken,
när vi stod å pratade så såg vi plötsligt en hanske den verkar vara av liten modell..

bara att gå till sig själv, om man går runt med chefen och han säger det ligger ett papper på golvet,
hur många här skulle inte plockat upp det först? inte många va?

Nej, jag är likadant lagd som AJ, behandlar misstänkta fynd med varsamhet, jag hade absolut inte rört handsken, särskilt inte om jag såg att den var av en mindre modell och av den typ som används vid mopedkörning.

AJ som är mån om att behandla misstänkta fynd med fingertopparna och dessutom transportera fynd sakta borde genast förhindrat NB och samarbetspartnern ifrån att röra handsken, men det gjorde han inte, kanske var det bra att det fanns DNA ifrån fler än AJ på handsken, så kan man också se på saken.

Och det säger jag utan att för den sakens skull peka ut AJ som inblandad i mordet, jag gör det bara för att jag kan.
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Martorp spärrades av när polisen återvänt efter att ha säkrat litauerna. Då kom ingen MPS-are in.
Det pratas om att två betydelsefulla fynd gjordes under fredagen. MPS:s talesman berättar också att man gjorde ett fynd i en senare avspärrad lada.
http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/
2015-08-03, 20:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Han kunde ju ha oroat sig för att bli visiterad. Han var där en kvart innan för att kolla om det fanns något misstänkt, han visste inte att handsken var kvar när han kom dit!

Varför skulle han bli visiterad, om inte handsken dök upp skulle det inte finnas några skäl för polisen att visitera honom där och då.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Eftersom åklagaren har svårt att finna ett motiv till mordet, så kan det faktiskt vara så att hennes död var en olycka. Är det så att de misstänkta håller käften om detta och att Lisas skador är svårbedömda, så kan det förklara att brottsrubriceringen ändock är som den är. Ett annat scenario är att det är en kombination av olycka och mord.

Det är nog i allmänhet ganska svårt att hitta motiv för mord bland friska människor i allmänhet. Lättare kanske att förstå om de befinner sig i något typ av relation som i varje fall kan förklara lite utav motivet till det hela, men att vi utifrån ska förstå motivet med så lite kända fakta, det tror jag heller inte på. Även om ett helt ärligt erkännande med alla detaljer på bordet så tror jag att vi inte kommer att förstå det hela annat än måhända strikt intellektuellt och till vissa delar, det finns helt enkelt inte en rationell förklaring som är giltig för alla att göra så enligt mitt förmenande.

Sedan har alla av oss här bara en skrämmande lite del av det förhållandevis stora hav av kunskap utredningen har och allt vi kan göra är egentligen bara att försöka förstå det ofattbara. Eller hur?

Letar Kisse & Mus Kan inte limma börjar Tejpa Lisa Holm Mord i Blomberg Tidslinje.
Medlem
Citat:
Jodå, den frågan är ställd förut, och inte besvarad.

Ok, har det kommit fram något svar då?
2015-08-03, 20:24
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Inte ville vad? Plocka handsken? Varför var han där en kvart innan och kollade i så fall?

Om han inte kunde göra något åt handsken, varför var han där en kvart innan och kollade i så fall?

Som jag skrev så visste han inte vad han skulle hitta, något misstänkt från när han släpade in Lisa i ladan. Och mycket riktigt - han hittade handsken.
2015-08-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Aha, leta efter BO kanske?

Eller kolla till kreaturen på Martorp...
2015-08-03, 20:25
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför skulle han bli visiterad, om inte handsken dök upp skulle det inte finnas några skäl för polisen att visitera honom där och då.

Det kunde inte han veta. Litauisk polis kanske är mer misstänksamma.
2015-08-03, 20:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Som jag skrev så visste han inte vad han skulle hitta, något misstänkt från när han släpade in Lisa i ladan. Och mycket riktigt - han hittade handsken.

Men han struntade i kvittot, eller? Vem hittade kvittot, var hittades det och när?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in