Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Pappan letade ju i ladan. Det gjorde ju inte MGM. Dessutom var MGM under stark tidspress. Men jag tror istället att MGM planterat handsken i ladan och det var ju en snilleblixt som nästan funkade hela vägen. Utan handsken i ladan så hade snuten säkert sökt igenom Martorp långt tidigare än man nu gjorde. MGM fick nu istället fem dygn på sig att förstöra bevis. Nu räckte inte ens den tiden till som tur var.
Det är vad du tror, men om du resonerar i termer av sannolikhet, logik och rimlighet? Du tror att NB lyckades skapa sig ett försprång genom att plantera handsken, dock drar du en slutsats grundad på tro, du vet inte, kanske därför som din slutsats i mina ögon framstår som ren och skär fantasi utan verklighetsanknytning?
Jag tycker att det borde finnas ett logiskt skäl till att plantera handsken, något som NB på förhand visste skulle fungera, för att planteringshypotesen ska kunna vara gångbar. Det finns inga belägg för att en plantering automatiskt ger ett försprång, så hur kunde NB komma på den tanken, jag finner det osannolikt.
Men gärningspersonen fick ett försprång säger kanske vän av ordning. Visst, men vi vet inte om det beror på en plantering av handsken eller något annat, dessutom så vet vi inte heller om NB fick ett försprång eller hamnade under polisens lupp i ett initialt skede. Det finns information som talar för att bröderna var intressanta för polisen i ett tidigt skede, bland annat uppgiften som säger att de topsades.