2015-08-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Handskarna tillhörde någon i familjen

En tanke: det var ju första gången L körde moppen till jobbet; kanske körde hon då dit utan handskar, det blev kallt men hon bet ihop ( ville inte vända, komma försent).
Under dagen har hon kontakt med föräldrarna och nämner att det var kämpigt utan handskar (och vädret har ju blivit värre/kallt/blåsigt).
Föräldrarna ( el var det bara en) åkte ju enl uppgift till caféet under dagen och överlämnade något till L. Var det handskar hon fick, vad tror du?
2015-08-03, 11:33
Medlem
Citat:

Pappan borde känt igen sin egen handske?
2015-08-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
En tanke: det var ju första gången L körde moppen till jobbet; kanske körde hon då dit utan handskar, det blev kallt men hon bet ihop ( ville inte vända, komma försent).
Under dagen har hon kontakt med föräldrarna och nämner att det var kämpigt utan handskar (och vädret har ju blivit värre/kallt/blåsigt).
Föräldrarna ( el var det bara en) åkte ju enl uppgift till caféet under dagen och överlämnade något till L. Var det handskar hon fick, vad tror du?

Möjligt, jag har tyvärr ingen uppgift om det..
2015-08-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Pappan borde känt igen sin egen handske?

Rimligen, om den varit där..
2015-08-03, 11:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

OK...hmm...med tanke på storlek så kan det väl enbart vara antigen mammans eller systerns handskar, jag skulle nog gissa på att det var systerns handskar.

Så var det orsaken till att pappan kom till cafeet någon timma innan Lisa försvann, för att ge Lisa handskarna så att hon inte skulle frysa om händerna på hemvägen?
2015-08-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OK...hmm...med tanke på storlek så kan det väl enbart vara antigen mammans eller systerns handskar, jag skulle nog gissa på att det var systerns handskar.

Så var det orsaken till att pappan kom till cafeet någon timma innan Lisa försvann, för att ge Lisa handskarna så att hon inte skulle frysa om händerna på hemvägen?

Att någon av föräldrarna varit där är ny information för mig.
Om de var där en timma innan stängning, varför tog de inte med henne hem med tanke på vädret och det tomma cafét?
2015-08-03, 11:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Att någon av föräldrarna varit där är ny information för mig.
Om de var där en timma innan stängning, varför tog de inte med henne hem med tanke på vädret och det tomma cafét?
De kanske inte ville lämna moppen.

Vilken eller vilka färger hade handsken?
2015-08-03, 11:48
Medlem
Citat:
Rimligen, om den varit där..

Tycker det, letar man efter någon, så borde man ju leta efter spår av denna också, för att få ett uppslag varåt man ska leta.
2015-08-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
De kanske inte ville lämna moppen.

Vilken eller vilka färger hade handsken?

Det vet jag inte tyvärr
2015-08-03, 11:55
Medlem
Pappans handskar borde vara något för stora, då är det lätt att tappa dem, även om man har handskarna på sig.
2015-08-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Om man hittat spår av jord, växtrester, damm o.s.v på kroppen så kan de genom analyser få vetskap om att en kropp flyttats, sen gäller att spåra resterna till rätt plats/område.

Efter de hittat kroppen, sattes det nytt fokus på ladan mitt emot. Det finns bilder på tekniker som bär ut bruna påsar.
Kan ju ha varit jordprover o dyl. att jämföra med det man hittade på kroppen.
2015-08-03, 12:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu letade man inte efter en handske som dessutom inge visste att den saknades. Det var Lisa som person som det letades efter. Då ser söket lite annorlunda ut.

Man letar efter en person - men allt som tillhör personen är lika intressant iom att det ger en riktning om det så är ett fynd via okulär besiktning eller en spårhund.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in