2015-08-02, 22:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Jag vet inte vad vi fått veta om vad 35 åringen gjort tidigare, hittar inte mycket om ordet jag söker på. Men det finns saker om honom i Litauen fick jag höra..

Men ut med språket då, du kunde ju passa på att i samma post redovisa vad du har fått höra, säkert många här som vill veta, helt övertygad om det.

Det där med tv:n är gammalt, hoppas på att du har något nytt att komma med.

Du säger att du vet något som vi andra inte vet, med den vetskapen, vad tror du har hänt, hur och varför?
2015-08-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Du borde definitivt smällt till, men budskapet gick till slut fram iaf. Båda sätt biter på mig iaf

Hur jag tänker vidare om det blir ju en förlängning av spekulationen, för jag ser inget bekräftat i tråden ännu, ang om detta mindre torp kan ha funnits tillgång till.
Men vad som snabbt går att konstatera är att det skulle rimma bra med att det funnits tillgång till fler bilar..

Om jag spelar lite ful en för en stund, skulle jag även kunna säga att det var detta "siamgaro" pratat om i inläggen när litauernas bostad och gård nämndes ihop, men jag undviker att spela så ful, och vidhåller att jag helt enkelt misstolkat dennes inlägg, och att det faktiskt avsåg bostaden dom plockades ut ifrån.

Om detta mindre torp varit en fastighet tillräknad den yngre brodern, så kanske dom har litet mer legitima skäl att befinna sig här under tidpunkten MPS gjorde fyndet.
Deras tråduppgivna reaktion är dock raka motsatsen till legitim.

Det blir väldigt spekulativt, men har du som färdats på en lite rakare väg än mig (utan svängar) någon vidare fundering?

Klart det är spekulationer och spekulationer kan likväl fallera om det dyker upp något bekräftat som motsäger det hela, det är man medveten om.

Jo, det hade ju rimmat ihop med tillgång till fler.
Ang. uppgifter så är det ju inte den "befintliga", men det förstnämda borde kollats upp relativt omgående, iaf innan den "befintliga" togs in? Det kanske är lika med noll där?

Vara ful en? Diplomatisk skulle jag kalla det isf Min tanke snuddade senare igår (efter att du ahde skrivit om Siamgaro och vidare om husen) på det du nu skriver ang. Siamgaro's inlägg. Utgick från min första tanke dock.

Ja visst, det hade inte varit så konstigt om dom var där då. Klart mgm eller båda inte ville att mp skulle komma närmre. Sen om det avspeglades på ett sätt som det finns tråduppgifter om är svårt att sia om. Oavsett så borde mgm gjort i byxan.

Huset innan står tomt, lätt att ta sig förbi obemärkt den vägen? Hyr den yngre brodern det andra huset så kan jag svara på en tidigare fråga; det är solklart.
Stämmer då hyr-huset, så ger det mer bränsle till "intution", tror dock att det fanns gott om bränsle för det ändå.

Ser att Rohna gett ett svar på detta..hmm..
Senast redigerad av helsan 2015-08-02 kl. 22:22.
2015-08-02, 22:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Ja du jag har nog en enkel teori om brottet .
MGM ser BO vid Cafet när han kommer vägen norrifrån , svänger in vid Cafet och lyfter in BO bak i Ford Galaxyn .
BO binds på nått sätt , åker till Martorp och brottet/mordet sker bak i bilen .
BO göms i Byggboden , mgm sprider ut delar till Telefonen ( som han krossat tidigare ) på lilla grusvägen .
Handsken hittar han i bilen på morgonen , och kastar i den i Ladan i ren panik .
Allt sker på en dryg halvtimme .
Kumlabunkern nästa !!!
Ja, i så fall har vi garanterat spår i bilen. Kumla nästa. Men, tänk om det inte finns spår i bilen?
2015-08-02, 22:16
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Jag vet inte vad vi fått veta om vad 35 åringen gjort tidigare, hittar inte mycket om ordet jag söker på. Men det finns saker om honom i Litauen fick jag höra..

Jaha, och var fick du höra det?
Är du ett troll, eller? Vad jag vet finns inget i Litauen utöver en försvunnen TV, för många år sedan.
2015-08-02, 22:18
Medlem
Citat:
Förstår vad du menar, men jag är faktiskt ganska så säkert..
Den låg så synlig att han inte skulle missat den.. Förstår att du tvivlar på vad jag nu kommer skiva men jag kan inte ge fler detaljer kring det.. Det finns omständigheter kring den där handsken och kännetecken på den som inte kommit ut i media.
Vilka omstängheter/kännetecken syftar du på?
2015-08-02, 22:27
Medlem
Citat:
jag fick inga stora detaljer såklart, men i korthet..
Det är fel som det spekuleras om, hon var hel när de hittade henne.
Handsken placerades där efteråt, pappan sökte genom ladan och den skulle han sett.
Pappan ringde kollegorna då polisen inte började söka på allvar på en gång.

Jasså? Dög inte sök av polisen med en radie av 300m runt caféet på söndagen?
2015-08-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men ut med språket då, du kunde ju passa på att i samma post redovisa vad du har fått höra, säkert många här som vill veta, helt övertygad om det.

Det där med tv:n är gammalt, hoppas på att du har något nytt att komma med.

Du säger att du vet något som vi andra inte vet, med den vetskapen, vad tror du har hänt, hur och varför?

Jag sitter tyvärr inte på så mycket mer info..

Jag kan ha teorier utefter vad jag fått veta och lägger ihop med annan info som framkommit i tråden oh som jag tycker är rimligt.
Jag tycker AJ är skum som fan.. Något som inte stämmer där. Det pratas om människohandel på den MGM.. Om mjölkrummet använts till slaktrum tidigare kan det vara en anledning att det är avspärrat, finns mycket att gå genom. Men också trolig BP med tanke på den långa tiden..
Tror att bil endast använts till transport av BO till Martorp. Möjligen även från moped till ladan.
Däremot tror jag att det kommer visa sig att det är bestialiskt, men däremot inte någon konspiration.
2015-08-02, 22:29
Medlem
develis avatar
Citat:
jag fick inga stora detaljer såklart, men i korthet..
Det är fel som det spekuleras om, hon var hel när de hittade henne.
Handsken placerades där efteråt, pappan sökte genom ladan och den skulle han sett.
Pappan ringde kollegorna då polisen inte började söka på allvar på en gång.

Det du nämner har förekommit som uppgift i tråden förut:
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Nej, inte ironisk. Bekantas bekanta på orten påstod detta, att "resorna" var hittepå, och att han sitter i husarrest och att det bland annat har med handsken att göra som " hittades" på måndagen och som L.Hs pappa är helt övertygad om inte fanns där tidigare. Ville höra om någon mer hört om denna påstådd husarrest.
2015-08-02, 22:31
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, i så fall har vi garanterat spår i bilen. Kumla nästa. Men, tänk om det inte finns spår i bilen?

Visst kan det vara så , men jag tror att det finns spår i bilen .
En teori är ju just bara en teori , i väntan på sanningen så att säga .
2015-08-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jasså? Dög inte sök av polisen med en radie av 300m runt caféet på söndagen?

Det kom inte igång tillräckligt fort.. Pappan i panik och polisen kanske bara ställer frågor och tiden rinner på.. Vem som helst hade nog kallat in den förstärkningen om det gått.. Hade inte du?
2015-08-02, 22:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, mordplatsen måste inte vara känd bara för att man har uteslutit fyndplats som mordplats, tänk nu lite.
Hur skulle man annars kunna utesluta fyndplats som mordplats? Men ivf så kan polisen ha uttryckt sig klumpigt så helt säkert är det väl inte att mordplatsen är fastställd.
2015-08-02, 22:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag sitter tyvärr inte på så mycket mer info..

Jag kan ha teorier utefter vad jag fått veta och lägger ihop med annan info som framkommit i tråden oh som jag tycker är rimligt.
Jag tycker AJ är skum som fan.. Något som inte stämmer där. Det pratas om människohandel på den MGM.. Om mjölkrummet använts till slaktrum tidigare kan det vara en anledning att det är avspärrat, finns mycket att gå genom. Men också trolig BP med tanke på den långa tiden..
Tror att bil endast använts till transport av BO till Martorp. Möjligen även från moped till ladan.
Däremot tror jag att det kommer visa sig att det är bestialiskt, men däremot inte någon konspiration.

Intressant, du hakar upp dig på att folk resonerar kring en eventuell styckning och i nästa andetag tycker du att AJ är skum som fan som om du tror att han är inblandad, jag vet inte vad jag ska tro om ditt sätt att tänka kring det här mordfallet, dock respekterar jag din rätt att tro.

Vad menar du med bestialiskt? Styckning tror du väl knappast, det är ju mest tjat om det, så vad är bestialiskt i dina ögon?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in