Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Du borde definitivt smällt till, men budskapet gick till slut fram iaf. Båda sätt biter på mig iaf
Hur jag tänker vidare om det blir ju en förlängning av spekulationen, för jag ser inget bekräftat i tråden ännu, ang om detta mindre torp kan ha funnits tillgång till.
Men vad som snabbt går att konstatera är att det skulle rimma bra med att det funnits tillgång till fler bilar..
Om jag spelar lite ful en för en stund, skulle jag även kunna säga att det var detta "
siamgaro" pratat om i inläggen när
litauernas bostad och gård nämndes ihop, men jag undviker att spela så ful, och vidhåller att jag helt enkelt misstolkat dennes inlägg, och att det faktiskt avsåg bostaden dom plockades ut ifrån.
Om detta mindre torp varit en fastighet tillräknad den yngre brodern, så kanske dom har litet mer legitima skäl att befinna sig här under tidpunkten MPS gjorde fyndet.
Deras
tråduppgivna reaktion är dock raka motsatsen till legitim.
Det blir väldigt spekulativt, men har du som färdats på en lite rakare väg än mig (utan svängar) någon vidare fundering?
Klart det är spekulationer och spekulationer kan likväl fallera om det dyker upp något bekräftat som motsäger det hela, det är man medveten om.
Jo, det hade ju rimmat ihop med tillgång till fler.
Ang. uppgifter så är det ju inte den "befintliga", men det förstnämda borde kollats upp relativt omgående, iaf innan den "befintliga" togs in? Det kanske är lika med noll där?
Vara ful en? Diplomatisk skulle jag kalla det isf

Min tanke snuddade senare igår (efter att du ahde skrivit om Siamgaro och vidare om husen) på det du nu skriver ang. Siamgaro's inlägg. Utgick från min första tanke dock.
Ja visst, det hade inte varit så konstigt om dom var där då. Klart mgm eller båda inte ville att mp skulle komma närmre. Sen om det avspeglades på ett sätt som det finns tråduppgifter om är svårt att sia om. Oavsett så borde mgm gjort i byxan.
Huset innan står tomt, lätt att ta sig förbi obemärkt den vägen? Hyr den yngre brodern det andra huset så kan jag svara på en tidigare fråga; det är solklart.
Stämmer då hyr-huset, så ger det mer bränsle till "intution", tror dock att det fanns gott om bränsle för det ändå.
Ser att Rohna gett ett svar på detta..hmm..