Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Hm, jag kan inte Litauiska, men använder translate (opålitligt jag vet).
Det talas gott om bröderna, men det gör det om många andra mördare också!
"Kan inte tro att de skulle göra något sådant"
"De var/är så snälla, de kan omöjligt ha gjort en sådan bestialisk sak"
Det upprepar sig ständigt.
Även Josef Fritzl var en "bra man" enligt grannarna!
Nu är det kanske dumt att jämföra bröderna (främst NB) med Fritzl, jag vet, men jag försöker bevisa hur folk i en brottslings närhet reagerar när de får veta vem det rör sig om.
Eller så är det media som försöker få fram ömkan för brottslingarna, jag vet inte, inte så hemma på den psykologiska biten.
Kan dock förstå media i Litauen, de vet ungefär vad vi vet, och därför så försöker de gräva fram vad de kan från staden där bröderna växte upp!
Om det är mamman på bilden, det tror jag inte det är.
Det är nog en av grannarna som uttalat sig, men inte vill medverka på bild.
Mamman ser aningen rundare ut om man ska lita på bilden från expressens reportage.
http://w.cdn-expressen.se/images/3e/19/3e19f04a07d04b0ebb8405861750a753/16x9/645@70.jpg
edit: verkar vara frun till den yngre brodern på bilden
Ett bra exempel på grannars tanke om en brottsling är ju:
Citat:
Grannarna chockade
Bland grannar och boende i Dalby har dödsbuden mötts med bestörtning.
En granne till paret har berättat att mannen alltid gett ett gott och godhjärtat intryck.
– Vi småpratade ibland när han gick förbi här och han var alltid väldigt trevlig då, säger en granne.
Hans uppfattning av paret var att de ”såg väldigt kära ut” och ofta arbetade tillsammans i trädgården eller gick på promenader med barnvagn och hundar.
– De var alltid glada och trevliga.
Både mannen och kvinnan har levt välordnade liv, och har vad Aftonbladet erfar inte tidigare varit i klammeri med rättvisan. Den 34-åriga kvinnan arbetade som akademiker och forskare.
Mordet på kvinna och barn i Dalby stenbrott utanför Lund.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20009210.ab