Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Kunde inte ha sagt det bättre själv!
Detta intresse för mammans uttalanden är en av trådens märkligaste. Jag menar: Oavsett hur mycket man än vill tro på alternativa teorier och litauernas oskuld så måste man väl inse att en mamma till en misstänkt mördare som sitter i ett annat land och inte kan ett ord svenska inte är något sanningsvittne precis. Tror nån att hon skulle säga "Ja mina söner stod utanför dörren till boden där den döda flickans kropp var och spärrade vägen för MPS" ens om det var vad hon verkligen fått höra? Vilket jag inte tror. Jag tror som du, eller att det är smådetaljer som yngste sonen och svärdottern givit henne vid hemkomsten. Hon lär ha haft en korseld av frågor och oavsett den yngre broderns faktiska inblandning är det rimligt att anta att han har ett intresse av att få det hela att framstå som så "oskyldigt" som möjligt när han berättar för sin mamma. För nog har han berättat en del, yppandeförbud eller ej.
Att diskutera hennes ord har INGENTING med en alternativ GM att göra.
Att det är intressant beror på att hon delger vissa detaljer:
# Hon säger detta i en intervju efter de blivit anhållna.
# Någon (advokaten? Polisen? Arne?) har delgett denna information.
# Det har givetvis inte med nån vittnesbörd att göra som talar till den häktades fördel. Det är snarare till nackdel det hon säger.
#
Det sammanfaller med vad Fredman talat om i samband med fynd, bröderna och Martorp.
INTERVJUN VAR DEN 15 JUNI - säger det nåt?
Läs faktan innan du gnäller loss.