2015-08-01, 17:15
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sexuellt övergrepp som motiv vid fynd av sperma lär väl inte vara besvärligt?

Nä, men utan sperma blir det "svårt att ange" sexuellt motiv, även om man tror på det.
2015-08-01, 17:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Vet du inget om tv-stölden så vet du inget om det. Bara för att han ansvarade för tv'en så betyder det inte att han snodde den.
Hade han stulit den hade han säkert varit straffad för stöld, och han är ju enligt polisen ostraffad.
Undrar om inte det s.k. bötesbeloppet är någon form av ersättning?
2015-08-01, 17:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nä, men utan sperma blir det "svårt att ange" sexuellt motiv, även om man tror på det.

Sexualsadism måste inte nödvändigtvis betyda att gärningspersonen ejakulerar på eller i offret, eller på brottsplatsen, ett sexuellt motiv kan i vissa fall misstänkas eller påvisas genom andra faktorer än sperma.
2015-08-01, 17:19
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Om du syftar på MGMs fingeravtryck på och i boden så skulle väl dessa inte säga så mycket.
Han jobbar där och hans fingeravtryck finns säkert på många ställen och byggnader AJ äger.
Om han har jobbat där i sex år har han nog varit överallt, men jag tror inte den boden används regelbundet och den står där den stör minst. Kanske tittade han in där för tre år sedan och aldrig mer. (Spekulationer)

Men låt oss säga att de använder den tre veckor varje år vid skogsröjning och att den stått oanvänd bara sedan tex. i januari. Hur förändras fingeravtryck på den tiden?
2015-08-01, 17:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Kunde inte ha sagt det bättre själv!
Detta intresse för mammans uttalanden är en av trådens märkligaste. Jag menar: Oavsett hur mycket man än vill tro på alternativa teorier och litauernas oskuld så måste man väl inse att en mamma till en misstänkt mördare som sitter i ett annat land och inte kan ett ord svenska inte är något sanningsvittne precis. Tror nån att hon skulle säga "Ja mina söner stod utanför dörren till boden där den döda flickans kropp var och spärrade vägen för MPS" ens om det var vad hon verkligen fått höra? Vilket jag inte tror. Jag tror som du, eller att det är smådetaljer som yngste sonen och svärdottern givit henne vid hemkomsten. Hon lär ha haft en korseld av frågor och oavsett den yngre broderns faktiska inblandning är det rimligt att anta att han har ett intresse av att få det hela att framstå som så "oskyldigt" som möjligt när han berättar för sin mamma. För nog har han berättat en del, yppandeförbud eller ej.

Att diskutera hennes ord har INGENTING med en alternativ GM att göra.

Att det är intressant beror på att hon delger vissa detaljer:

# Hon säger detta i en intervju efter de blivit anhållna.
# Någon (advokaten? Polisen? Arne?) har delgett denna information.
# Det har givetvis inte med nån vittnesbörd att göra som talar till den häktades fördel. Det är snarare till nackdel det hon säger.
# Det sammanfaller med vad Fredman talat om i samband med fynd, bröderna och Martorp.

INTERVJUN VAR DEN 15 JUNI - säger det nåt?
Läs faktan innan du gnäller loss.
2015-08-01, 17:25
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det må vara en sak. Men att kalla den där skruttboden verkstad lät konstigt. Oavsett så säger det inte att det isf är ladan med maskinhall som undersöktes. 100 m från boden så hamnar man på hörnet vid ladan närmast.
Jag är fortfarande nyfiken på hur hon erhöll informationen? Advokaten? De anhållna lär hon väl inte fått prata med. Då lär det vara ganska korrekta angivelser.

Hann NB ringa mamma? Före anhållanden.?
2015-08-01, 17:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, är det någon som har påstått det då?

Om ett sexuellt övergrepp har begåtts så lär motivet till mordet med största sannolikhet vara att dölja ett brott.

Motiv handlar om mord och uppsåt.
2015-08-01, 17:26
Medlem
develis avatar
Citat:

Exakt vad jag försöker säga...
2015-08-01, 17:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hann NB ringa mamma? Före anhållanden.?

" I fredags kväll, vid halvåtta tiden svensk tid, pratade den äldre av bröderna med sin mamma senaste gången.
– Hans fru höll på att laga middag och min yngre son var ute och fiskade. Hans storebror sa att han också tänkte gå ut om det nappade."
http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
2015-08-01, 17:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Det är inte alltid det går att fastställa om mordoffret har blivit våldtagen även om mycket tyder på det. I det senaste fallet jag kan komma på som liknar detta, EK-fallet, så gick det inte att fastställa att offret hade blivit våldtagen. I domen stod det således bara våldtäktsförsök. Så man antog helt enkelt att motivet var våldtäkt då GM inte kunde komma med någon bättre förklaring.
2015-08-01, 17:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sexualsadism måste inte nödvändigtvis betyda att gärningspersonen ejakulerar på eller i offret, eller på brottsplatsen, ett sexuellt motiv kan i vissa fall misstänkas eller påvisas genom andra faktorer än sperma.

Alldeles riktigt. Vilket innebär att sexuellt motiv helt kan uteslutas i detta fall!
2015-08-01, 17:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nja, NB får inte läsa dagstidningar och vad åklagaren säger.
Han får väl träffa sin advokat antar jag och det vet ju alla hur glada de är att följa regler. Förresten, är det någon som vet om man får träffa sin advokat när man vill när man sitter med restriktioner som MGM gör?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in