2015-07-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror mer på att hon skickade till mamman, och hon blev orolig varpå pappan senare åkte för att möta henne.
Mamman drog sig ändå till 20.15 innan hon ringde Lena hemifrån för att dubbelkolla att Lisa verkligen slutat 18.15 och begett sig hemåt. Då hade säkert pappan avverkat halva sträckan och kommunicerat detta med mamman?
Undrar om Lena åkte till Cafét när pappan kommit fram, eller direkt efter samtalet med mamman, är det någon som sett tidpunkten?
Hur som helst bör hon varit där innan polisen kom, eller kanske t.o.m innan de ringde polisen.

Och när kom militären till platsen?
2015-07-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ge mig en källa på att polisen var på plats 21:30

Det har jag aldrig påstått. Har ingen aning när de kom. Troligen ca 22.
2015-07-29, 23:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag finner det sannolikt att pappan åkte ensam. Frågan är varför han inte kom senare och lastade in mopeden i sin bil och körde hem LH. Det i kombination med det fallerade tidsschemat borde redas ut.

Varför borde det redas ut? Lämna familjen ifred.

Om kollegorna säger att "dom var här", dvs familjen, är det mer sannolikt att det är fler än en.
Om dom är där för att lämna adidasbyxor eller bara göra ett allmänt besök och kanske ta en fika för att se hur hon hade det, vad spelar det för roll?
Det var blåsigt den dagen ja, men inte regnigt och således ingen anledning att ta hem mopeden.
2015-07-29, 23:30
Medlem
Citat:
Det har jag aldrig påstått. Har ingen aning när de kom. Troligen ca 22.

Vad är det då som inte stämmer i pappans tidslinge?
2015-07-29, 23:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kakelugnsmordet är ett celebert exempel, men där fick G.W Larsson förövaren att erkänna. Jag tror inte att någon har dömts för mord utan både kropp och erkännande i Sverige. Något erkännande förefaller inte vara i sikte i det här fallet.

Citat;

Det finns inte mer än högst ett tiotal fall under hela 1900-talet där personer har fällts för mord där kroppen inte återfunnits. Det här är fallen de senaste åren.

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/atalas-for-mord-utan-kroppar/

Jag hittade lite information om det här på egen hand. Något lösryckt men för den som har hängt med i kvällens diskussion vet att jag vill påskina att det väntade obduktionsprotokollet inte tvunget måste vara av avgörande betydelse för att få den häktade fälld för mord, åklagaren kan sitta på bevisning som kan räcka för ett åtal men vill ta det säkra före det osäkra och förvissa sig ytterligare om att rätt man är häktad innan hon väcker åtal.

Att förundersökningsledaren tror att huvudförhandling kan hållas i september indikerar att åklagaren har kött på benen så att det räcker för ett åtal och att de analyssvar samt obduktionsprotokoll som väntas kommer att bekräfta detta. Jag tror knappast att åklagaren chansar på att göra sig skyldig till obefogat åtal och tar det säkra före det osäkra och begär förlängd häktning i väntan på ett definitivt kvitto.
2015-07-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Har AJ pekat ut den äldre brodern innan polis/åklagare gjorde det?
Något jag har missat?

Den äldre av dem är så skicklig att han är konstruktör till olika saker som vi diskuterar, och därför rör han sig lite fritt.

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/

Ovanstående ihop med det AJ säger i slutet av artikeln ger en konstig eftersmak.
2015-07-29, 23:39
Medlem
bokfodrals avatar

Precis och exakt!!

Just därför vore det bra om de som anser sig sitta på information som leder till nån annan än NB, redovisa det med underlag och substans istället för att skriva på ett sätt som är precis det som du redogör här; "Finns inget stöd alls".
2015-07-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vad är det då som inte stämmer i pappans tidslinge?

När ringdes pappans militärkompisar in och hur länge hann de "leta" innan polis kom? 1 minut?
2015-07-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Precis och exakt!!

Just därför vore det bra om de som anser sig sitta på information som leder till nån annan än NB, redovisa det med underlag och substans istället för att skriva på ett sätt som är precis det som du redogör här; "Finns inget stöd alls".

Polisen säger sig också jobba "brett". Har du problem med det också?
2015-07-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
...och jag räknade precis upp flertalet goda anledningar till att besöka sin dotter. Har du problem med det är det dina problem.

Men jag tror inte på att du är förutsättningslös. Du har låst fast dig.
Pappan borde ha kört några timmar senare och hämtat upp LH. Eller inte kommit alls.
Eller skjutsat henne på morgonen- om nu LH ville åka med pappan.
2015-07-29, 23:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Den äldre av dem är så skicklig att han är konstruktör till olika saker som vi diskuterar, och därför rör han sig lite fritt.

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/

Ovanstående ihop med det AJ säger i slutet av artikeln ger en konstig eftersmak.

Citat;

– Kan polisen lägga fram en utredning som visar att någon av dem är skyldig till detta så blir vi väldigt besvikna och förvånade. Men jag tror att det blir väldigt svårt, för de har kunnat röra sig fritt på gården och de har haft olika uppgifter. Den äldre av dem är så skicklig att han är konstruktör till olika saker som vi diskuterar, och därför rör han sig lite fritt.

Varför tror AJ att det kan bli svårt bara för att männen har kunnat röra sig fritt på gården? Snarare var det ju enkelt för polisen att konfrontera den häktade med en uppgift som inte kan förklaras med att han jobbar på gården, hm?
2015-07-29, 23:50
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
När ringdes pappans militärkompisar in och hur länge hann de "leta" innan polis kom? 1 minut?
Har för mig att pappan anländer till kafeet ca 20.30 och anar direkt oråd. Han ringer då några polare som hjälper till att leta och ca 21.30 larmas polisen. Så pappan letade i ca en timme innan polisen larmades.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in