Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Men SNÄLLA lägg av.
Jävlar vad folk överdriver med allt.
Det var inget märkvärdigt.
Vissa här jämför det med atombomb för fan.

Inget märkvärdigt? Jag har då aldrig varit med om något liknande under mina 48 år i Sverige. Klart det sker diskussioner när ett jordskalv sker så nära en storstad som normalt inte brukar vara utsatt. I området jag bor gick folk ut på varenda balkong. Klart att folk reagerar. Hade det skett i San Francisco hade det kanske inte varit någon större nyhet, men här är det det.
Citera
2015-07-29, 23:07
Medlem
Det kittlade till lite under fötterna, men jag höll mig iskall. Kul när det händer något.
Citera
2015-07-29, 23:08
Medlem
AlfaQhards avatar
Själv trodde vi att det var åskan som slog ner så hårt att allt skakade.
Citera
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
– Det är ett jordskalv. Det står ganska klart. Troligtvis sydväst om Styrsö. Det har hänt på riktigt. Jag skulle tro att det är över 2,0 på Richterskalan. Kanske är det 2,5 men jag tror knappt att det skulle vara 3,0, säger seismolog Reynir Bödvarsson vid Uppsala universitet, till GP.

– Det är ganska stort i svenska förhållanden men det är inget anmärkningsvärt. 2014 hade vi ett skalv på 5,6 i Kattegatt, säger Reynir Bödvarsson.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2788795-jordskalv-i-goteborgsomradet

Lugn nu Göteborg.
Citera
Medlem
CHI9s avatar
Vafan snackar alla om, jag kände inte ett skit. Tydligen skall det även skakat rejält i mitt område.
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElmerQvist
Inget märkvärdigt? Jag har då aldrig varit med om något liknande under mina 48 år i Sverige. Klart det sker diskussioner när ett jordskalv sker så nära en storstad som normalt inte brukar vara utsatt. I området jag bor gick folk ut på varenda balkong. Klart att folk reagerar. Hade det skett i San Francisco hade det kanske inte varit någon större nyhet, men här är det det.
Det är inget märkvärdigt. Kan du förklara varför detta skulle vara så jävla märkvärdigt? "Utsatt"? Det är pinsamt att höra och läsa hur inskränkta och rädda alla är. Fan, läs på lite istället och sluta dumförklara er själva.

Självklart är det en nyhet. Men det målas ju upp som om hela stan har fallit spillror. Och folk överdriver sina egna upplevelser så till den milda grad...
Citera
2015-07-29, 23:09
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Du tror alltså att terrorister kanske ligger bakom strömavbrottet och kvällens jordskalv, eller vad fan menar du?
Ja det tror jag såklart! Vad skulle det annars vara?
Citera
2015-07-29, 23:09
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElmerQvist

Varje ÅR händer detta i Sverige! Så vad är problemet?
Det var lite grann men lysnnar du alla så kan man tro att Älvsborgs bron har rasat.
Citera
2015-07-29, 23:10
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är inget märkvärdigt. Kan du förklara varför detta skulle vara så jävla märkvärdigt? "Utsatt"? Det är pinsamt att höra och läsa hur inskränkta och rädda alla är. Fan, läs på lite istället och sluta dumförklara er själva.

Självklart är det en nyhet. Men det målas ju upp som om hela stan har fallit spillror. Och folk överdriver sina egna upplevelser så till den milda grad...

Alla är bögar. Rädda som fan.
Citera
2015-07-29, 23:11
Medlem
kralgars avatar
skalv händer ju ständigt fast mycket svaga, detta var nog det kraftigaste på länge ;p
Citera
2015-07-29, 23:11
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
Kände det också. Kärringa for i golvet med porslinet, hunden pissade ner sig av skräck. Jävla oreda här hemma nu, bor i Kalix.

Tråden handlar om jordbävning i Göteborg. Vad som händer när ni dricker hembränt får du ta i "den stora tråden om Norrland".
Citera
2015-07-29, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Nej, det är inte alls konstigt. Folks reaktioner kan jämföras med att kalla en smällare för en Oklahoma-bomb.
Jag blev besviken när jag inte märkte något. Satt och kollade på film när det hände. Läste att det skedde ett skalv. Skämtar folk? 5,0 är ett okej skalv inte 2,8.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in