Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-28, 18:52
Medlem
http://jesperwhu.blogg.se/2015/july/darfor-lamnade-jag-sd.html

Citat:
"Samma kvinna hade på en middag efter ett styrelsemöte suttit och pratat med mig om att det måste finnas ”en överstatlig konspiration” i hela västvärlden som ”tvingar oss att vara toleranta och öppna för exempelvis homosexuellas rättigheter och mångkultur”

Väldigt intressant läsning!

Vad har ni för tankar runt texten?
Senast redigerad av Flaskkork 2015-07-28 kl. 19:10.
Citera
2015-07-28, 19:09
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Egentligen borde jag anat oråd när jag första gången skulle besöka en skola med SDU. Då satt nämligen en företrädare och lyssnade på vitmaktmusik, vilket jag givetvis ifrågasatte.

Ha, ha, ha.... man får väl lyssna på vilken musik man vill, Äta vad man vill och så vidare...

Texten kommer ifrån en korkskalle.
Citera
2015-07-28, 19:16
Medlem
Nortexiuss avatar
Han nämner att han är en person som söker gemenskap och identitet. Han pluggar i nuläget till att bli statsvetare och som många vet så är universiteten i Sverige (och i synnerhet de humanistiska linjerna) dominerade av folk på yttersta vänsterkanten som vanligtvis röstar på MP, V och FI. Hur ska vi veta att detta inte bara är ännu ett sett för en desperat gemenskapstörstande kille att "bli en i gänget". I texten märker man att han använder många ord och fraser direkt hämtade från identitetsvänstern med ett kopiöst användande av ord som "rasism", "homofobi" och "sexism". På Twitter kan man läsa att han låtit en sympatisör till Feministiskt Initiativ "hjälpa" han med utformandet av texten och man kan lugnt säga att det märks. Jag tycker att det är synd att många före detta SD-medlemmar som avslutar sitt medlemskap känner ett behov av att smutskasta SD och deras före detta partikamrater för att åter igen bli en del av de "respektabla" sällskapen, det visar hur stark den sociala stigmatiseringen av SD-sympatisörer är i dagens samhälle.
Citera
2015-07-28, 19:26
Ännu en nobody som söker etablissemangets uppskattning genom att bryta ryggen av sig i sin jakt på att komma med de mest hemska hemskheter man kan tänka sig. Lustigt nog precis den typen av hemskheter som han vet att massmedia suktar efter.

Jesper är en nolla, en charlatan som figurerat i ett ungdomsförbund. Inget att fästa någon notis vid.
Citera
2015-07-28, 19:34
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Det är väl som det står i kommentarerna till texten, att sånt här förekommer i alla ungdomsförbund
så det är inget chockerande det han skriver.
Citera
2015-07-28, 19:35
Medlem
Drullknulls avatar
Inget nytt har framkommit med Nilssons text, vad SD är ett för parti vet vi sedan tidigare.

Vad som är mycket mer intressant är partiets kopplingar till nätmobben, SD:s fotfolk på nätet, som sprider hat och hotar, hur styrs detta? Uppmanar partiet medlemmar att "kriga på nätet"?
Den dagen vi får svart på vitt att partiledningen står bakom hetsen då är trovärdigheten för alltid körd i botten.
Senast redigerad av Drullknull 2015-07-28 kl. 19:41.
Citera
2015-07-28, 19:46
Medlem
thewellovedones avatar
Bloggaren låter som en skitnödig miljöpartist utan humor som har gått fel! De exempel han drar upp är just sådant som vanligt folk tycker.
Citera
2015-07-28, 19:53
Moderator
Det är ju inga nyheter han kommer med. Frågan är bara hur han kunde vara så blåögd att han trodde det såg ut på nåt annat sätt från början, hur kan han ha missat så totalt vad SD står för?
Citera
2015-07-28, 19:55
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskkork
http://jesperwhu.blogg.se/2015/july/darfor-lamnade-jag-sd.htmlVäldigt intressant läsning! Vad har ni för tankar runt texten?

Orkade inte så länge, men SD kom som räddningen ur hans identitetskris.
Sen ifrågasatte han sin identitet igen.
"Vill inte skriva om sig själv", ändå blir biografien så lång att jag tappar tråden och ger upp.

Min tanke runt texten är " Nu fick han skriva av sig
Citera
2015-07-28, 20:30
Medlem
En person vid namn "Aku Linda Berglind" erkänner alltså att hen hjälp Jesper med texten. Jesper Nilsson har antingen varit infiltratör från första början eller så har han gått och blivit hopplöst förälskad i en aktiv F! och gör allt för att vinna dennes hjärta.

Tråkigt för Nilsson att vänsterkvinnor inte gillar beta. Jesper är rökt både inom vänstern och inom högern. Smart kille det där, tur att han lämnade nu innan han fick någon position inom partiet som faktiskt har någon betydelse.
Citera
2015-07-28, 20:31
Medlem
TroPelleDets avatar
Många anser väl att Sverige håller på att bli ett svårt sargat land men ser ingen annan utväg än att rösta SD.
Citera
2015-07-28, 20:32
Medlem
Maktcampares avatar
Som kommunisterna gjorde med facken och SAP förr nästlar sig Miljöpartister med en HBTQ-agenda in i SD tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in