2015-07-28, 00:39
Medlem
Har alltid velat hålla på med det som Ocean X snubbarna gör, åka runt och leta efter gamla vrak är ju riktigt häftigt!
Medlem
zetruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Jag håller med om att man drog igång stortrumman lite väl högt lite väl fort, men vet inte om det är nåt bekymmer att de kallat den miniubåt? Den var ju trots allt inte särskilt stor..
Nej, den där skulle man ju kunna ringla sig ifrån - men om man nu visste att man hade hittat en helt vanlig ubåt från första världskriget så är det ju inte helt ärligt att kalla den en miniubåt, då teamet antagligen är fullt medvetna om vad svenska folket tänker på när de hör det ordet. Och med tanke på att det verkar som att de onekligen vilseledde genom att framställa det som att de inte hade någon aning om ubåtens ålder så är det ju lite naivt att anta att de var helt oskyldiga i den här andra instansen. =/
Medlem
Polska Nato f.d Soviet allierade i snodd U-båt ett hett tips !
Ryska marinen hade sprängt den i småbitar , var det inte ett par feta oförklarliga smällar ute till havs vid Trosa / Landsort för ett par veckor sedan ?
Senast redigerad av Bajsolle2 2015-07-28 kl. 00:42.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vilken märklig historia egentligen. Det nya tweetet för bara 20 minuter sedan från Ocean X är ju ännu löjligare:
With can not go out the position now. during the period of investigation, but I hope that it is an older submarine.

Troligtvis sitter de mycket rädda och följer media/läser på Flashback.

De kan dock räddas av Medias egen vilja att inte verka grundlurade och korkade. Normal rubrik skulle imorgon ha varit "Ocean X grundlurade hela Mediesverige, visste hela tiden att det var rysk ubåt som sjönk i kollision 1916".

Men troligtvis blir det inte så. Istället kommer media att gradvis krypa mot sanningen, i takt med att nyheten också tynar bort på sidorna. Så är det alltid när media uppdagas med att göra Epic Fail.
2015-07-28, 00:41
Medlem
trngws avatar
Ja, det råder inte längre någon tvekan för mig om att det är Som, Catfish, de har hittat. Och det vet de så klart själva också.

Någon postade länken till denna bilden, och det är inte bara det kyrilliska tecknet i sig som avslöjar ubåtens identitet, utan det faktum att skrovöppningen till höger om tecknet är i princip identiskt.

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/11791918_944354852291696_8303540267689136758_o.jpg
Medlem
Såhär i efterhand bannar jag mig själv för att jag rycktes med i denna horgadans. Om en modern rysk ubåt skulle återfinnas på svenskt vatten så skulle vi förmodligen aldrig då reda på det. Locket på och låta ryssarna hämta skorven utan bråk.
Medlem
RonaldoUtds avatar
Vilken miss att dem visade de ryska bokstäverna om de nu försökte ge sken av att de var en modern ubåt
2015-07-28, 00:42
Medlem
skämmer ut oss ännu mer jaha...
2015-07-28, 00:42
Medlem
media hetsar upp sig som vanligt. Putin skulle aldrig tillåta att ett modernt ubåtsvrak låg i svenska vatten.
2015-07-28, 00:43
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Vad jag fick skrotning ifrån vet jag inte men här är länken iaf.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19748355.ab
Och var fick du "kärnvapen" ifrån då?

Citat:
Ursprungligen postat av mitsmer
Jag vill dra mig till minnes att det blev ett himla liv för några år sedan. Någon hade hittat en whisky klass, stora trumman gick, sen visade det sig att någon hade tappat den under bogsering. Den saknade bl.a propeller och gick inte använda. Men rysk ubåt det var det.
Är det någon som minns eller har jag drömt?
Du har nog drömt. Bogsera vart?
2015-07-28, 00:44
Medlem
Expressen fortsätter att följa vår tråd och uppdatera sin sida; nu är huvudrubriken:

"Tecken kan lösa ubåtsgåtan".

De försöker göra någon koppling till något de skrivit/tweetat tidigare. Fy fan vad jag kan hata gammelmedia, kan de för en gångs skull inte bara vara ärliga och skriva:
"Tecken LÖSTE ubåtsgåtan" och faktiskt ge FB och den som löste det cred för detta.
2015-07-28, 00:45
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Vilken miss att dem visade de ryska bokstäverna om de nu försökte ge sken av att de var en modern ubåt

Det var ju för att media skulle nappa fortast möjligt att ge lite bevis att den var rysk sen var det en miss att man kunde tyda ett gammalt tecken osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in