2015-07-28, 00:17
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Det märkliga är varför inte ryssarna begärt att ubåten med besättning skulle bärgas sedan länge, om koordinaterna varit kända.
Varför skulle de vilja att en ubåt som sjönk 1916 ska bärjas?
2015-07-28, 00:17
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Och det baserar du på vad?
Visst såg jag tidigare att det postats om att de efterfrågat ubåten tidigare, men inte att de varken har hittat den eller fått några koordinater tidigare.
Dom visste precis vad det var för nått dom såg till att släppa en kort snutt film material för att det skulle bli intressant. Tror knappast dom dök ner och filmade 20 sekunder och sen drog iväg som en avlöning.
2015-07-28, 00:18
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Dom visste precis vad det var för nått dom såg till att släppa en kort snutt film material för att det skulle bli intressant. Tror knappast dom dök ner och filmade 20 sekunder och sen drog iväg som en avlöning.
Filmen är 2 timmar lång i original.
2015-07-28, 00:18
Medlem
REALINs avatar
Sputnik är snabba på pucken: Engelska och svenska
2015-07-28, 00:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Det är svårt att inte skämmas. Tro fan att ryssen hånar svensk media.

Putin lär inte vara sen att utnyttja den här pinsamma uppståndelsen tror jag. Politik utrikes för den här tråden, stor risk att det kan bli aktuellt.

Att inte media har gått till botten och själv sökt information om vad det kan vara för en farkost är pinsamt, man kallar in Agrell, Frisk och andra experter av allehanda slag och haussar upp fyndet till oproportionerliga nivåer.

Frågan är om inte media utgör en risk för rikets säkerhet när man piskar upp antiryska stämningar helt utan grund, intrånget på svenska vatten är glömt och förlåtet för länge sedan.
Medlem
Jag vill dra mig till minnes att det blev ett himla liv för några år sedan. Någon hade hittat en whisky klass, stora trumman gick, sen visade det sig att någon hade tappat den under bogsering. Den saknade bl.a propeller och gick inte använda. Men rysk ubåt det var det.
Är det någon som minns eller har jag drömt?
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Och det baserar du på vad?
Visst såg jag tidigare att det postats om att de efterfrågat ubåten tidigare, men inte att de varken har hittat den eller fått några koordinater tidigare.

Fast har man gjort research pa en bat vet man hur den ser ut. Och ar man dykare vet man ocksa hur en modern bat INTE ser ut.

Sa endera visste dom, och dolde det, eller sa ar dom sa korkade att dom inte kunde laga ihop 2 och 2.
Oavsett: pajasar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakaph8s
Nej nej, dom visste _exakt_ vad det var för båt.
Ja o det visste FM och säkeret media också .Så varför denna hysterin .Alla sammarbetade med X TEAM och frågan är varför ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ja, försvarsmakten har känt till den ungefärliga positionen sen 1916. Ocean x har alltså fått reda på att det finns ett ubåtsvrak där och letat upp det. De har inte påstått att vraket är modernt utan det är tidningarna som hittat på det.

Och information om vart ubåtsvraket skall finnas fick Ocean X från det isländska företaget iXplorer som har fått fram informationen om vrakets position genom ryska arkiv.
2015-07-28, 00:20
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Case closed ang det ryska tecknet: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/11791918_944354852291696_8303540267689136758_o.jpg

http://tsushima.su/uploads/photoarhiv/ships/russia/epoch_bron/pl/som-fulton/photo/03.jpg

Snyggt! Som synes stavades "Сом" "Сомъ" före Bolshevikernas stavningsreform. Kan satsa några kopek på att även övriga bokstäver finns med i det ej släppta bildmaterialet...
2015-07-28, 00:21
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitsmer
Jag vill dra mig till minnes att det blev ett himla liv för några år sedan. Någon hade hittat en whisky klass, stora trumman gick, sen visade det sig att någon hade tappat den under bogsering. Den saknade bl.a propeller och gick inte använda. Men rysk ubåt det var det.
Är det någon som minns eller har jag drömt?
Nej du har inte drömt den båten skulle till skroten men det var såklart rysk med avancerade kärnvapen ombord haha komiskt
2015-07-28, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gogle
Ja o det visste FM och säkeret media också .Så varför denna hysterin .Alla sammarbetade med X TEAM och frågan är varför ?

Det är expressen som borde kontrollerat detta.
Övriga medier återger men när de sedan kontrollerar med sina källor som DN uppenbarligen gjort t.ex får de svar på några få timmar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in