2015-07-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Eftersom byggboden fraktades bort under total tystnad pekar detta på att denna bod helt enkelt hade en frys och att Lisa stoppats in där. På foton går en 3-fas 16A kabel in och en enfas går ut så boden hade strömförsörjning. Detta kan då också förklara varför hundarna fick vittring först några dagar senare. Så ryktena om plåskåp ser snarare ut att vare en frys. Att hon skulle ha legat i den gula byggnaden där det är ständig rörelse med personal ser mindre sannolik ut.

Fortfarande är det helt tyst om Madeleine, och varför la man på locket om ett intermezzo med en kund på Lördagen. Stället hade ju vin (sprit?) rättigheter, chansen kan ju vara att en kund uppträdde taskigt och blev utkastad, som sen ville hämnas och då ev misstog Madeleine för Lisa. I stockholm blev ju några snubbar nekade inträde på ett ställe vid Stureplan-dom hämtade en ak-4, så allt är möjligt.

Att sen föräldrarna varit där tidigare under söndagen för tt ge Lisa saker som hon skulle ta med sig hem verkar också knäppt, skotern är ju knappast ett lastfordon. Det som nu börjar dyka upp pekar på att man undanhållit vitala händelser denna Söndag-vad mer har dom mörkat om...?
http://www.mariestadstidningen.se/mariestad/2015/07/27/standig-oro-och-massor-av-fragor

Om man tittar på bilderna av teknikerna vid boden, så ser det ut som de bär ut någon inte alltför tungt och lägger på marken.

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/07/13/mord-i-blomberg-martorp/
2015-07-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Teknisk bevisning finns det har vi hört, men att den skulle vara kopplad till MGM är inget jag hört. Har du nån källa på det?

Vill jag jättegärna också ha källa på
2015-07-27, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Om man tittar på bilderna av teknikerna vid boden, så ser det ut som de bär ut någon inte alltför tungt och lägger på marken.

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/07/13/mord-i-blomberg-martorp/

Tycker inte riktigt det ser ut som att dom bär ut något. Dom säkrar kanske spår på marken i form av tex skoavtryck?
2015-07-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Varför tror du MGM är häktad?
Han är inte häktad därför det finns bevis som binder honom till brottet, därför några sådan bevis finns inte enligt chef åklagaren.
2015-07-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Tycker så synd om cafeägarinnan vars inkomst gått ned pga att gästernas aptit har minskat sedan detta tragiska skedde. Hoppas att hon klarar sig rent ekonomiskt.

Ironi, eller?

Det borde ju vara tvärtom att antalet kunder har ökat. Nyfikenheten runt detta mord är mycket stor.

Själv har jag i många år funderat att ta en avstickare upp i detta området när jag passerar, men det har aldrig blivit av. Nu efter all rapportering så vet jag att det kommer att bli av...
...ju mer man vet, desto troligare att man är intresserad.

Nu är det absolut inte mordet som skulle locka mig till området, utan det är samma saker som innan, de många vackra kyrkorna, naturen på berget mm. Oftast måste man ju läsa in sig på ett område för att inse om det är värt att besöka, i detta fallet har man ju fått inläsningen via nyhetsrapporteringen istället. Som för de flesta områden, det är ju därför Los Angeles, London, Rom, Paris, New York och San Francisco är populära resmål, medan andra resmål som kan vara mycket intressantare inte alls röner samma intresse. Det man inte ser på film och TV det finns knappt...

Jag tror i slutänden att besöksnäringen i området vinner på intresset för detta mord, hur brutalt det än må verka när man skriver det...
...och det borde märkas redan nu...

Men i princip alla i området hade nog föredragit att mordet inte hade skett och att inkomsterna varit lägre, men nu är det som det är och jag missunnar dem inte att tjäna pengar på det när det ändå redan har skett...
2015-07-27, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Teknisk bevisning finns det har vi hört, men att den skulle vara kopplad till MGM är inget jag hört. Har du nån källa på det?

Tack! INGEN annan har hört d häller, inte ens MGM försvarsadvokat, så till alla som "hoppar" på mig..samma personer trodde stenhårt att det var lillebrodern, sen när han släpptes, ja då måste d vara storebror..fnys, kappvändare..
2015-07-27, 14:40
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Tycker så synd om cafeägarinnan vars inkomst gått ned pga att gästernas aptit har minskat sedan detta tragiska skedde. Hoppas att hon klarar sig rent ekonomiskt.
Har det inte hänt något galet med fordonsinfon, ser det ut som att hon sålt sin 2 år gamla merca sista veckorna?
http://www.merinfo.se/person/Axvall/Lena-Tora-Margareta-Svedung-1960/bo48z-20q1v
Eller om den tagits tillbaka av leasingbolag eller fogden. Kanske inte så konstigt att hon ser lite trött ut i så fall.
2015-07-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Tycker inte riktigt det ser ut som att dom bär ut något. Dom säkrar kanske spår på marken i form av tex skoavtryck?

Eller så bär de ut en hjälm. Eller något annat. Det går inte dra några slutsatser utifrån den bilden...
2015-07-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Föraren vet jag inte vem det är. Men han/de jag känner som hört detta av bekant sa detta, har varit på förhör två gånger.

Denna SUV (svart)har förekommit flera ggr i tråden. Är den verkligen dokumenterad just vid denna tidpunkt ? Av vem/vilka?
Den blir ju ännu mer "laddad" när det antyds att LH pratat med någon i bilen, med hjälmen hängande på armen. .
Är detta ordentligt utrett ? Denna eventuella incident sker ju i tidsfönstret, när denna tragiska historia sannolikt tar sin början.
2015-07-27, 14:45
Medlem
Citat:

Var någonstans finns uppgifterna på att caféeägarinnans inkomster har sjunkit?
2015-07-27, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan

Vad är det teknikern i mitten har i handen på bild 2?
Ser ut som någon slags pinne, med något på.
2015-07-27, 14:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu

Att sen föräldrarna varit där tidigare under söndagen för tt ge Lisa saker som hon skulle ta med sig hem verkar också knäppt, skotern är ju knappast ett lastfordon. Det som nu börjar dyka upp pekar på att man undanhållit vitala händelser denna Söndag-vad mer har dom mörkat om...?
http://www.mariestadstidningen.se/mariestad/2015/07/27/standig-oro-och-massor-av-fragor

Detta var faktiskt förta gången jag läst att Lisas föräldrar träffat henne bara några timmar innan hon forsvann! Har det nämnt i tråden innan?

"Bara några timmar innan hade Lisa Holms familj gjort ett besök på caféet för att lämna några grejor innan 17-åringen skulle åka hem på sin moped.
Det var sista mötet med de anhöriga.
– Jag minns att de var här och själv var jag förvånad att Lisa skulle åka moppe hem. Jag visste inte ens att hon hade en moped, säger arbetskamraten och Skaratjejen Rebecka Romlycke som tillsammans med Lowa Andersson var de sista som såg Lisa."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in