2015-07-27, 14:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Om hon frös när hon körde till jobbet så kan ju föräldrarna åkt förbi med ett par extra byxor och en halsduk kanske? Det behöver inte vara krångligare än så...
Undrar om de hängde den på moppen? Lisa kanske fick kanske med mobilladdaren också?
Kan tygstycket det talats om vara en halsduk?
Antingen hade lisa med sig denna påse ut ifrån cafét. Eller så var hon ute och la i påsen föräldrarna lämnat på moppen under sadeln, och glömde nyckeln. Eller så hade hon efter jobbet hunnit fram och satt i nyckeln, tagit ur påsen ur moppen eller om den hängt på styret för att sätta på sig extrabrallor. Eller aldrig hunnit fram till moppen, antingen med påse i handen, eller sedan tidigare hängande kvar på moppen.
Kan någon rotat i hennes påse, blivit påkommen, tagit halsduken och strypt henne?
Jävligt långsökt dock.
2015-07-27, 14:13
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suits440
Vilka är oss? Har du en gruppering här?
Svaret är NEJ, det gör jag inte.
Han hade erkänt för länge sen om d var han just för att sitta av sina 8-9 år o sen tacka för kaffet. Tror inte en sekund att han har med mordet på L. H. o göra o polisen letar nog febrilt efter en svensk man runt 40-50 års åldern.

Gå och lägg dig din jävla mupp. De finns teknisk bevisning!
2015-07-27, 14:15
Medlem
Jag kan tänka mig att den misstänkte egentligen inte skulle begå ett mord söndagen den 7 juni och kanske inte riktigt förstår själv att det hänt, därav han inte erkänner...
2015-07-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
35-åringens advokat helt nyligen:"– Min klient är förtvivlad. Han har samma inställning som tidigare – att han är helt oskyldig, säger Inger Rönnbäck."
Är benägen att hålla med honom.GM lär finnas på annat håll.

En advokat företräder sin klients intressen, inget konstigt med det. Skulle advokaten sagt något annat så skulle det vara tjänstefel.
2015-07-27, 14:21
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Han hade erkänt för länge sen om d var han just för att sitta av sina 8-9 år o sen tacka för kaffet. Tror inte en sekund att han har med mordet på L. H. o göra o polisen letar nog febrilt efter en svensk man runt 40-50 års åldern.

Men det måste väl finnas skäl till att han inte har släppts för länge sedan , MGM har ju suttit sedan 12/6 .
Varför skulle Polisen leta efter en Svensk man run 40 - 50 års ålder , finns det någon sådan som du tycker verkar misstänkt ?
2015-07-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram

Teknisk bevisning finns det har vi hört, men att den skulle vara kopplad till MGM är inget jag hört. Har du nån källa på det?
2015-07-27, 14:24
Medlem
Citat:
Du är helt sanslös, tror de letar efter en annan än den det finns bevis emot o de tänker åtala
2015-07-27, 14:25
Bannlyst
Tycker så synd om cafeägarinnan vars inkomst gått ned pga att gästernas aptit har minskat sedan detta tragiska skedde. Hoppas att hon klarar sig rent ekonomiskt.
2015-07-27, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
35-åringens advokat helt nyligen:"– Min klient är förtvivlad. Han har samma inställning som tidigare – att han är helt oskyldig, säger Inger Rönnbäck."
Är benägen att hålla med honom.GM lär finnas på annat håll.

För att?
2015-07-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Eftersom det inte finns teknisk bevisning som binder den misstänkte till brottet, säger inte teknisk bevisning någonting att den misstänkte är skyldig för brottet.
Handsken som upphittades i ladan är teknisk bevisning, samma sak med hjälmen och den trasiga mobilen m.m.
Jag anser att den litauiske misstänkte mannen är helt oskyldig och borde frisläppas, det finns helt andra gärningsmän i fallet.
2015-07-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Teknisk bevisning finns det har vi hört, men att den skulle vara kopplad till MGM är inget jag hört. Har du nån källa på det?
Varför tror du MGM är häktad?
2015-07-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac
Jag kan tänka mig att den misstänkte egentligen inte skulle begå ett mord söndagen den 7 juni och kanske inte riktigt förstår själv att det hänt, därav han inte erkänner...

Mord inträffar väl inte på förutbestämda dagar, utan det är väl oftast tillfälligheter som gör att mord/dråp händer.

Vad beträffande ett erkännande, helt eller delvis vet vi inget om i nuläget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in