Citat:
Ja det är sant. Det sa en chef i Malmö stad till mig också angående kvotering av kvinnor och svartingar födda utanför Europa.
Resten är som du säger; släktingar. Det offentliga drivs helt och hållet som ett stort familjeföretag. Mycket skumma saker sker där. Man köper tjänster/varor från sina egna och släktingars företag till absurda priser. Ingen har koll på det. Jag har sett det själv när jag jobbat med detta.
Resten är som du säger; släktingar. Det offentliga drivs helt och hållet som ett stort familjeföretag. Mycket skumma saker sker där. Man köper tjänster/varor från sina egna och släktingars företag till absurda priser. Ingen har koll på det. Jag har sett det själv när jag jobbat med detta.
Det räcker att man har en vän som jobbar inom offentlig sektor för att man ska greppa hur det fungerar. Det är inte de skarpaste knivarna i lådan som jobbar som chefer inom Malmö stad. Hade man rensat ut alla korrupta chefer och anställda hade man säkert kunnat spara in enorma summor. Malmö stad är som Mexiko. I Mexiko åker poliser runt och letar knarkhandlare och tjuvar men hittar inga fast det pågår öppen knarkhandel och brott begås helt öppet. Polisen är alltid på plats efter att något stort har hänt och i deras offentlig sektor är det exakt samma som i Malmö stad. Alla är korrupta. Om man vill ha ett statligt jobb måste man betala på något sätt. Jag lägger ett uppdrag åt Malmö stad på sin vän som är leverantör och som går över budget och där vi sedan delar på den summan som gått över budget för den person i Malmö stad som attesterar fakturorna är jag. Jag undrar vad de regioner tycker om det som måste ge ifrån sig sitt överskott till Malmö. jag hade varit fly förbaskad för de pengarna hade jag kunnat utveckla min region än att göda korruptionen i Malmö.