2015-07-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Ja det är sant. Det sa en chef i Malmö stad till mig också angående kvotering av kvinnor och svartingar födda utanför Europa.

Resten är som du säger; släktingar. Det offentliga drivs helt och hållet som ett stort familjeföretag. Mycket skumma saker sker där. Man köper tjänster/varor från sina egna och släktingars företag till absurda priser. Ingen har koll på det. Jag har sett det själv när jag jobbat med detta.

Det räcker att man har en vän som jobbar inom offentlig sektor för att man ska greppa hur det fungerar. Det är inte de skarpaste knivarna i lådan som jobbar som chefer inom Malmö stad. Hade man rensat ut alla korrupta chefer och anställda hade man säkert kunnat spara in enorma summor. Malmö stad är som Mexiko. I Mexiko åker poliser runt och letar knarkhandlare och tjuvar men hittar inga fast det pågår öppen knarkhandel och brott begås helt öppet. Polisen är alltid på plats efter att något stort har hänt och i deras offentlig sektor är det exakt samma som i Malmö stad. Alla är korrupta. Om man vill ha ett statligt jobb måste man betala på något sätt. Jag lägger ett uppdrag åt Malmö stad på sin vän som är leverantör och som går över budget och där vi sedan delar på den summan som gått över budget för den person i Malmö stad som attesterar fakturorna är jag. Jag undrar vad de regioner tycker om det som måste ge ifrån sig sitt överskott till Malmö. jag hade varit fly förbaskad för de pengarna hade jag kunnat utveckla min region än att göda korruptionen i Malmö.
Citera
2015-07-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Det är norm i Malmö att man skriver av ett ärende nästan på en gång. Uppklarningsprocenten måste ligga under 10% nr det gäller de grova brotten. Hade de bara stoppat alla bilar som körs runt avställda och kontrollerat alla bilar som zigenarna kör runt med nattetid så hade man löst en hel del brott. Hade man haft en övervakning av vilka som rör sig i området 04.35 efter det sprängts en bomb hade man säkert löst det brotten och man hade fått tag på alla de andra idioterna (muslimer) som spränger bomber.
Problemet är ju att man ett tag gjorde detta - men då kom det som ett brev på posten, från politikerna, via syltryggarna i polisledningen - RASISM. Utlänningar begår inte fler brott än andra (haha tror de ens själva på detta) och att hela tiden kolla suspekta män ur denna grupp är ogrundat och rasistiskt.
Så man fick sluta och numera låter man dem löpa för att slippa problem.
Citera
2015-07-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Problemet är ju att man ett tag gjorde detta - men då kom det som ett brev på posten, från politikerna, via syltryggarna i polisledningen - RASISM. Utlänningar begår inte fler brott än andra (haha tror de ens själva på detta) och att hela tiden kolla suspekta män ur denna grupp är ogrundat och rasistiskt.
Så man fick sluta och numera låter man dem löpa för att slippa problem.

Då får de väl lägga ner polisväsendet och släppa vapenlicenserna fria så att man kan skydda sin familj och det man äger. Vad ska vi med pajaser i uniform till när de är bakbundna och där ingen är rädd för polisen längre?
Lika bra att låta de som kan och vill ta hand om den biten själva. Redan nu har de kriminella automatvapen och kan gör hur de vill och vad de vill.
Citera
2015-07-27, 01:35
Medlem
DEVGRUs avatar
”Det finns en utbredd dubbelmoral”

Malmöborna måste själva ta ansvar och inte göda kriminaliteten i staden.
Det menar Mårthen Gunnarsson, chef för Folkets park.
– Det finns en utbredd dubbelmoral, säger han.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/det-finns-en-utbredd-dubbelmoral/

Precis detta jag anser vara en stor del av orsaken till den höga brottslighet som finns i Malmö och antalet sprängningar detta året. Handling och konsekvens. Man kan inte använda svarta varor och tjänster och sedan bli förvånad över att det uppstår problem.
Citera
2015-07-27, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU

Precis detta jag anser vara en stor del av orsaken till den höga brottslighet som finns i Malmö och antalet sprängningar detta året. Handling och konsekvens. Man kan inte använda svarta varor och tjänster och sedan bli förvånad över att det uppstår problem.

Handlarna finns på S Parkgatan, i Jesusparken och i rondellen för alla deras kunder bor inom krypavstånd men så är det med allt som har med vänsterpatrasket och vänsterradikala att göra. Det är hyckleri och dubbelmoral. Man köper cigaretter hos muslimerna för de är billigast för att det ska bli billigast fifflas det med skatten, man jobbar svart samtidigt som man drar bidrag. Man äter billig thaimat och indiskt som också fifflar. Man göder en svart ekonomi fast man vet om det men man är ute efter att konsumera billigt. Man vet om det och ändå gör man det och sedan klagar man på att det råder extrem kriminalitet, att förskolorna är skit, att högskolan är skit, att det inte finns pengar för vården etc etc. och anser att de som har ska dela med sig av det de har ackumulerat. Många gånger säger de vänsterpatrask jag känner att det handlar om smuggelcigaretter och när jag frågar varför de inte handlar i en riktig affär om de vet om att det är smuggelcigaretter blir de tysta men det är alltid så med de elementen. De är alltid efter både i handling och tanke. Det är därför de är och kommer at förbi en intellektuell och socioekonomisk underklass som kommer att bo i Malmö i hela sitt liv. Där man prisar Malmö för att få det att se ut som om man bor kvar i Malmö av fri vilja.
Citera
2015-07-27, 08:17
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU

Inte konstigt det är dubbelmoral. Kommunalrådet är ju gift med en redig blåman.

https://www.facebook.com/basiru.jammeh.92

Än mer märkligt är att det inte finns mer än 2 bilder på denna söta negerhanne från Gambia. Har man dragit in ett sådant kap till äkta hälft borde man väl publicera söta bilder som alla andra, drickandes kaffe, hälsa på Kungen, middagsbjudningar, utflykter och andra spännande tillfällen.

Eller är det bara kommunalrådets väninnor som får veta vad denna primat kan erbjuda fysiskt samt vilka härliga intellektuella nivåer som kan uppnås i resonemang och diskussioner ?

Fick en inre bild när jag visualiserade kommunalrådets tjejträffar.. Kanske en omtanke om Afrikas folk som kan komma ut av detta ? https://minfil.org/5egaj4b5bc/gambiandicksize.jpg
Senast redigerad av Mullret 2015-07-27 kl. 08:39.
Citera
2015-07-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Handlarna finns på S Parkgatan, i Jesusparken och i rondellen för alla deras kunder bor inom krypavstånd men så är det med allt som har med vänsterpatrasket och vänsterradikala att göra. Det är hyckleri och dubbelmoral.
Handlarna är betydligt mer utbredda. Från triangeln till södervärn är väl en mer realistisk utbredning.
/
Citera
2015-07-27, 09:40
Medlem
AdolfHimmlers avatar
Född och uppvuxen i Malmø, men bott i Norge dom sista 8 åren. Besøkte Malmø førra veckan, bara svartingar øverallt. Glad jag har flytt landet.
Citera
2015-07-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Handlarna är betydligt mer utbredda. Från triangeln till södervärn är väl en mer realistisk utbredning.
/

Jag har "bara" sett den massiva knarkförsäljningen som pågår utmed S Parkgatan, i Jesusparken och det som pågår på Södervärn och vidare på Seved. Det som pågår på Seved är nästan värre än kommersen utmed S Parkgatan.

Följde en arab i 25års åldern som sålde knark helt öppet. Förra året hade han ett gömställe så när han fick en beställning så gick han till det ställe där han hade lagt de olika paketen (utspridda) numera har han knarket med sig. Försäljningen sker helt öppet. Ofta i lokaler där kids i 7-15 år rör sig. Även om kidsen är små så ser de och begriper vad som händer.
Citera
2015-07-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Inte konstigt det är dubbelmoral. Kommunalrådet är ju gift med en redig blåman.

https://www.facebook.com/basiru.jammeh.92

Än mer märkligt är att det inte finns mer än 2 bilder på denna söta negerhanne från Gambia. Har man dragit in ett sådant kap till äkta hälft borde man väl publicera söta bilder som alla andra, drickandes kaffe, hälsa på Kungen, middagsbjudningar, utflykter och andra spännande tillfällen.

Eller är det bara kommunalrådets väninnor som får veta vad denna primat kan erbjuda fysiskt samt vilka härliga intellektuella nivåer som kan uppnås i resonemang och diskussioner ?

Fick en inre bild när jag visualiserade kommunalrådets tjejträffar.. Kanske en omtanke om Afrikas folk som kan komma ut av detta ? https://minfil.org/5egaj4b5bc/gambiandicksize.jpg

Hon är ett riktigt patrask. En kackerlacka. Såg skiten Reepalu för någon dag sedan. Man borde ha deporterat honom för länge sedan till ett arabland. Detta korrupta baltiska slödder och avskum.
Citera
2015-07-27, 10:47
Medlem
Gameplayers avatar
En person sköts nära där jag bor för inte så länge sedan. Jag blev inte upprörd... Bor man i Malmö har man sedan länge vant sig vid att det skjuts och sprängs lite överallt. Varje dag man kommer hem med livet i behåll blir man lite förvånad. Men jag ser det inte som så allvarligt egentligen... Fast eskalerar situationen bör man kanske bära skottsäker väst. En fördel är dock att man förstår hur människor i krigszoner och oroshärdar känner sig. Vi som svenskar har fått en unik möjlighet att uppleva hur de har det i sina hemländer, och det ska vi kanske vara tacksamma för.
Citera
2015-07-27, 11:03
Medlem
spoilers avatar
Staden får en smula uppmärksamhet i Danmark.

Nordens Chicago: 30 eksplosioner i Malmø siden nytår

http://ekstrabladet.dk/112/nordens-chicago-30-eksplosioner-i-malmoe-siden-nytaar/5661046
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in